Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Wrz 21, 2018 9:04 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Pon Paź 20, 2008 6:52 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Czasem zastanawiam się, dlaczego Czesi od początku nie wstawili tego drobiazgu. Nie kosztuje wiele, prosty stycznik do masy we wnętrzu skrzyni biegów załatwia sprawę, dodatkowa żaróweczka w oprawce nie zakłóciłaby na pewno sprawności działania linii montażowych... Ale skoro nie ma, musimy zrobić to sami.
Sprawa jest prosta, zacznę może od ogólnej zasady działania. Znajdująca się na tablicy przyrządów kontrolka (dioda barwy zielonej) ma na stałe podłączony "+", natomiast "-" przyłączany jest za pośrednictwem stycznika tylko w momencie gdy przesuwne widełki (te które sterują kołami zębatymi drugiego biegu) znajdą się w położeniu "luz". Tu drobna uwaga: Ogar czy Jawka mają tak naprawdę dwa "luzy" więc ważne jest to, by styk wchodził w kontakt z "masą" czyli przesuwką kół zębatych na tym właściwym luzie, między jedynką a dwójką.
Przeróbkę warto wykonać przy okazji poważniejszego remontu silnika, gdyż musimy mieć dostęp do wnętrza skrzyni biegów. Zasadniczym elementem jest stalowe ramię zgięte w kształt litery "L" o długoci takiej, by przy jego końcu dało się założyć izolowany od "masy" ramienia styk. Styk z kolei powinien być w miarę elastyczny, by zapeniał dobry kontakt elektryczny z przesuwką (wodzikiem) gdy ten znajdzie się w położeniu "luz". Ramię przykręcamy do wnętrza prawej połówki silnika za pomocą dwóch śrub z nakrętkami (polecam M4, wystarczą w zupełności) przy czym nakrętki zabezpieczamy klejem do gwintów - w innym razie wibracje z czasem na pewno spowodują ich odkręcenie. Położenie styku ustalamy doświadczalnie. Izolujemy go od ramienia np. przy pomocy podkładek z materiału izolacyjnego. Do styku lutujemy końcówkę przewodu w izolacji, który z kolei wyprowadzamy z silnika otworem w górnej płaszczyznie karteru. Warto go uszczelnić np. pierścieniem z silikonu, w innym razie na pewno to miejsce zawsze będzie wilgotne od oleju. Nie musimy od razu prowadzić długiego przewodu aż do kontrolki w kokpicie, wystarczy że 10cm za karterem zakończymy go konektorkiem w izolacji - ułatwi nam to demontaż silnika z ramy w razie potrzeby. Reszta przewodu może być we wspólnej izolacji z resztą instalacji wchodzącej w lampę, tak jest w miarę najestetyczniej. Rysunek ze sposobem montażu mechanizmu w silniku zamieszczam poniżej:
Image

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 5:13 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Proszę bardzo.

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Śro Paź 22, 2008 7:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
leśnik świetna robota <piwo> i oby tak dalej ;-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Śro Paź 22, 2008 7:55 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Mam jeszcze parę patentów różnego typu, pewnie je przedstawię jeśli będą zainteresowani - m. in. sposób na wzmocnienie iskrownika w Ogarze/Jawie 50, kontrolkę rezerwy, mocne kierunki na diodach itp. Tuning czysto mechaniczny przemilczam, masa pomysłów czeka na realizację i wolałbym ich nie publikować dopóki sam nie sprawdzę czy zdały egzamin.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Śro Paź 22, 2008 7:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Przynajmniej wymień jakie patenty masz na tuning mechaniczny :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Śro Paź 22, 2008 8:25 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Wrz 18, 2008 6:50 am
Posty: 54
Pojazd: Romet Chart
WSK 125 (karamba)
no mógłbyś wymienić bo będę kupował Jawę 50 mustang i takie patenty mogą się przydać <soczek> <soczek>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Śro Paź 22, 2008 8:35 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Sporo tego...:
- skośne kanały (ssący i wydechu - kiedyś już zaprezentowałem),
- lekki wirnik magneta (z magnesami neodymowymi, w zasadzie reszta wirnika to dwie płytki z aluminium 5mm i osadzenie na stożku wału korbowego - spokojnie licząc 250-300 g oszczędności masy wirującej); to w fazie projektowania,
- boczne wypełniacze skrzyni korbowej i nakładki balsowe na korbowodzie plus podkowa,
- planowane dodanie balsowych wypełniaczy (laminowanych żywicą epoksydową) na wybraniach wyważających tarcze wału korbowego,
- stożkowa przegroda w wydechu, wydech strojony "pod siebie",
- gaźnik z przepływem laminarnym (na początek modfikacja Jikova, potem będzie własny, budowany od podstaw),
- rura wydechowa o zmniejszonej średnicy(też dopiero w planach),
- zafazowane przejście rury wydechowej w tłumik,
- stożkowy filtr powietrza (własny wyrób, pianka),
- powiększone ożebrownie cylindra i głowicy (kłania się Alumweld...),
- zwiększony przelot kanałów płuczących, ale uwaga: głównie na odcinku wejściowym, tj. blisko bloku silnika,
- niski króciec ssący lub "banan" - to traktuję jako wariant pośredni między zwykłymi a skośnymi kanałami, warto je na pewno połączyć z zastosowaniem membrany,
- elektroniczny układ zapłonowy, na razie bez eliminowania przerywacza, wyraźnie poprawia moment obrotowy (sprawdzone!),
- szlif cylindra wykonany we własnym zakresie, luz montażowy tłoka 0,03mm - przy tym powierzchnia tulei cylindrowej błszczy się jak psu... te, no... ślepia - w zakładzie szlifierskim do tej pory nie spotkałem się z czymś takim, a szkoda bo okres docierania jest krótszy a po szlifie na jednym komplecie tłok+pierścienie jeździ się dużo dłużej; przy okazji znów rośnie dzięki temu moment obrotowy,
- w przyszłości zmienione przełożenia w skrzyni biegów, być może próba rozprawienia się ze skrzynią 4-biegową, raczej z wykorzystaniem elementów od innych maszyn (na pewno dotyczy to automatu zmiany biegów).
Mimo że nie wszystkie z wymienionych zmian zostały wprowadzone, na dzień dzisiejszy udało mi się dojść do stanu gdy Jawą Mustang spokojnie osiągam 80km/h (prędkość podróżna w trasie rzędu 70km/h bez bólu). Po części wynika to również z mniejszej masy mojego egzemplarza, ale dowodzi że można z tych sprzętów wycisnąć sporo więcej niż dała im fabryka...
Dość zaśmiecania, nie o tym miał być temat.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Sob Lis 01, 2008 11:38 am 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4080
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TRX 850 '98
Honda FMX 650 '08
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Teoretycznie nie wiem czy to przydatna rzecz... Jawka/Ogar ma luz pomiędzy kazdym biegiem, ja nigdy nei miałem z tym problemu. ale co kto lubi :]

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Honda FMX 650 '08

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Sob Lis 01, 2008 11:48 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1312
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Ale tu chodzi też o bajer :D

_________________
Nie liczy się moc liczą się umiejętności!!
Prawy pas jest nasz!!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Sob Lis 01, 2008 2:42 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4080
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TRX 850 '98
Honda FMX 650 '08
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Jak ktoś lubi bajery to czemu nie. Wyraziłem tylko swoje zdanie że dla mnie to rzecz zbedna. Co innego jakbym miał 5/6 biegów i jeden luz ;)


Koniec OT.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Honda FMX 650 '08

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 1:11 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Magnum 200, masz rację: zależy co kto lubi... Ale nie tylko. Dla mnie mimo wszystko jest to rzecz przydatna - Jawką da się spokojnie ruszyć z 2 biegu jeśli jest na równym podłożu, ale pod górę już nie bardzo. A jeśli jeszcze skrzynia chodzi na tyle nieprecyzyjnie że nie da się od razu przeskoczyć z 3 na 1 bieg - czasem się człowiek zapomni i na wzniesieniu próbuje startować z dwójki. Trochę głupio zdławić silnik przy starcie na światłach, gdy z tyłu stoi rząd aut, tylko dlatego że silnik był na niewłaściwym luzie. Wtedy ten bajer się docenia.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 7:47 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4080
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TRX 850 '98
Honda FMX 650 '08
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Ja zawsze włączałem luz między 1 a 2 bo i tak hamowałem biegami, wiec problemu z tym nie miałem. I tak naprawde pierwszy raz słysze przypadek żeby ktoś próbował ruszac z 2 biegu nie sprawdzając czy to 1... I nigdy nie odwazyłem sie ładować Ogarem na sam poczatek swiateł - bo sufit na łeb mi jeszcze nie spadł żeby ruch blokować ;)

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Honda FMX 650 '08

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Wto Lis 04, 2008 7:01 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 12, 2007 2:34 pm
Posty: 309
Miejscowość: Łódź
Pojazd: OgaR 200
Ja raz ruszyłem :D Aż się zdziwiłem tak długo się rozpędzał, chce wbić 2 a tu 3 weszła. Zdziwko totalne :P

_________________
wasze-sprz-f21/romet-ogar-200-mlodyellow-t7843.html - MY MOTO


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Wto Lis 04, 2008 1:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
No no trzeba do charta jeszcze zrobić taki bajer, ale taki, że pokazuje który bieg włączony :D Tak dla szpanu przed kumplami <faja> W zimę będzie dużo czasu, kartery i skrzynie mam gdzieś luzem na półce więc może się pobawie :D

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz
PostWysłany: Śro Lis 05, 2008 8:56 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Magnum 200 napisał(a):
I nigdy nie odwazyłem sie ładować Ogarem na sam poczatek swiateł - bo sufit na łeb mi jeszcze nie spadł żeby ruch blokować ;)

Magnum 200, z tym blokowaniem ruchu to chyba przesadzasz. Pod tym względem naprawdę nie mam najmniejszych problemów, w zwykłym ruchu miejskim dobrą pięćdziesiątką zostawiasz auta na starcie daleko z tyłu. No, chyba że ich kierowcy mają mocno sportowe ambicje. Żeb stanąć przed sznurem aut nie muszę się tam wbijać, do następnych świateł kierowcy i tak zazwczaj przyjeżdżają chwilę po mnie. I kto tu blokuje ruch?...

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Honda Mtx] Kontrolka luzu

MateuszW

6

971

Czw Sty 15, 2009 1:40 pm

MateuszW Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Siatka?? Kupić? Przydatna jest?

MarCinek

2

643

Wto Lip 03, 2007 6:37 pm

MarCinek Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.068s | 22 Queries | GZIP : Off ]