Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 6:57 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Rozrusznik w Ogarze!!
PostWysłany: Śro Kwi 11, 2007 2:59 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Mam pomysł, żeby zamiast magneta zastosować coś alternatoropodobnego.

Zasada działania przy jeździe nic nowego (mostki i prostszy regulator napięcia).

Mając Ogara wyłączonego wystarczyłoby przekręcić kluczyk by móc ruszyć.

Jako że alternator pracuje jak silnik synchroniczny (brak momentu rozruchowego) można by użyć sposobu sterowania jak silnikiem BLDC z czujnikami (podobnie jak krokowym).

Trzeba by wykonać nowe magneto (z uzwojeniem i z dwoma pierścieniami) i nowy korpus.
Przy zachowaniu kilku wymiarów nie będzie trzeba zmieniać zapłonu (choć czujnik hallotronowy można by wykorzystać).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Kwi 11, 2007 6:30 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
korneliuszo, mam pytanie... czy to nie bedzie za słabe zeby obkrecić i to dość szybko wałem? bioroc pod uwage dość dobrą kompresje ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Kwi 11, 2007 12:45 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
To jest główna niewiadoma u mnie, lecz ja mogę śrubokrętem (na zimnym silniku) kręcić wałem z lekkimi oporami.

Acha, do jakich obrotów trzeba by wał rozkręcić by na pewno zadziałał?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Kwi 11, 2007 2:32 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 11:55 pm
Posty: 424
Miejscowość: warszawa
ciekawy pomysł jestem ciekaw jak się rozwinie :D i czy cos z tego bedzie. ale niestety nic nie mogą pomóc. ale tak się zastanawiam. ja u siebie w moto nie muszę szczególnie mocno kopać. i wystarczy mi nawet jak zazębia od połowy kopki. wcale nie robię tego mocną i z dużą dynamiką. zapłon mam przerobiony na moduł z czujnikiem optycznym.

korneliuszo, a sprawdz czy uda Ci sie odpalic moto kręcąc wał śrubokrętem :D

_________________
zabytkowe-f36/moja-zajawka-sumarek-t2599.html

wasze-sprz-f31/moja-zajawka-speed-t15751.html

zabytkowe-f36/rower-radzieckim-doczepnym-silnikiem-pomocniczym-zsrr-t4323.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Kwi 11, 2007 5:21 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
No ciężko będzie lecz chyba sprobuję.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Kwi 11, 2007 10:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
korneliuszo z tego co mi sie zdaje to silnik elektryczny jest w stanie produkować prąd,gdy kręci się powyżej obrotów znamionowych.Niewiem czy jest to prawdą,ale czy jeżeli przerowbisz magneto na silnik elektryczny to czy on dalej będzie produkował prąd?czy chodzi Ci jedynie aby nawinąć na magneto zwoje drutu,które będą działac jak silnik,a magnes dalej będzie pełnił rolę prądnicy?to czy w takim razie nie będzie zakłuceń między magnetem a statorem,jeżeli na magnecie już jest drut,który będzie pochałaniał "przyciąganie" magnesów?



moim zdaniem po co kombinować :P lepiej kopać :P

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 8:41 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
kroczus, dobrze kombinujesz, lecz dotyczy to maszyny prądu stałego, a ja mam zamiar użyć "silnik 3-fazowy synchoniczno-asynchroniczny", będzie wyglądać jak alternator (silnik synchroniczny) i podłączony do akku tak samo (Wikipedia), lecz podczas rozruchu zastosować "falownik" (ze sprzężeniem zwrotnym), który dawałby moment rozruchowy.


Co do schematu nie są narysowane czujniki położenia wału i nie sugerować się oznaczeniami elementów.

To co łączy regulator z "falownikiem" przełącza funkcję stabilizacji napięcia na wyjściu a stabilizacji prądu na cewce.

Najpierw muszę zrobić mechanikę a potem będę mógł myśleć o schematach tych dwóch bloków (ktoś może pomóc przy przetwarzaniu metalu elektronicznego na fizyczny jak zaprojektuję).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 06, 2007 2:42 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 11:55 pm
Posty: 424
Miejscowość: warszawa
i jak tam z tym rozrusznikiem jakieś efekty są??

_________________
zabytkowe-f36/moja-zajawka-sumarek-t2599.html

wasze-sprz-f31/moja-zajawka-speed-t15751.html

zabytkowe-f36/rower-radzieckim-doczepnym-silnikiem-pomocniczym-zsrr-t4323.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 06, 2007 3:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Dopisuje się do pytania.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 07, 2007 4:20 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
nie trzeba sie dopisywać to trzeba pomóc !!:P

aha korneliuszo pisałeś coś że puszczając prąd na cewki artizzz miał problemy z magneto,jakie to były problemy?nie ładował?


myśalałem nad tym aby nawinąć dookoła magneta drut,dobrany doświadczalnie,i na takiej zasadzie jak działają wiertarki puścić prąd na cewki i na dowinięty drut.prąd na nawinięty drut byłby "podawany" za pomocą szczotek .korneliuszo,co o tym sądzisz?

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 07, 2007 7:07 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Co do efektów to mam problem z polutowaniem aluminium (ma ktoś patent), bo miedziowanie nie daje egzaminu (w czystym CuSO4).

Artizzz miał problemy, bo podłączył na pewien czas (za długi) i do tego tylko w jednej polaryzacji. Problemem było przemagnesowanie i tylko tyle. (do prób to mam stare magneto (nie trzyma krzywki) (ma ktoś patent by ściągając magneto nie uszkodzić niczego (szczególnie wpusta (klinu)).

Wiertarki to mają budowę podobną do silnika prądu stałego, a to nie ma sensu (gdzie dasz szczotki??).

Chciałem wykonać na początku silnik synchroniczny z magnesami stałymi, a na końcu z uzwojeniem wzbudzenia co poprawi osiągi i poprawi sprawność.

Cytuj:
Obecnie najlepszym rozwiązaniem służącym do uruchamiania silników synchronicznych wydaje się zastosowanie specjalnych elektronicznych przemienników częstotliwości (falowników) które pozwalają na systematyczne zwiększanie częstotliwości napięcia zasilania uzwojeń stojana co pozwala na stopniowe rozpędzenie wirnika. W przypadku silników z magnesami trwałymi jest to w zasadzie jedyne rozwiązanie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 07, 2007 8:17 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lut 16, 2007 10:42 pm
Posty: 219
Miejscowość: Barczewo\Olsztyn
Co do lutowania aluminium: http://www.allegro.pl/item189912765_lut ... omat_.html ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 08, 2007 8:19 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Takie coś to by mi wystarczyło, tylko bardzo mało, więc wacham się czy kupić.

Ja bym tego nie nazwał lutem twardym (mam lutownicę z regulatorem do 480C, więc to dla niej nie problem)

Ponawiam pytanie: potrzebuję połączyć aluminium z cyną i to wystarczy (potrzebny dobry tani topnik (aspiryną nie idzie))


Ostatnio edytowany przez korneliuszo, Wto Maj 08, 2007 1:16 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 08, 2007 12:38 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
no wiesz korneliuszo,nad umieszczeniem szczotek bym musiał dumać ;)

aha,to aluminium dla tego typu potrzeb powinno wystarczyć,ale np.do mocowania czegoś ciężkiego etc,jest bezużyteczne.profesjolanie alu spawa się w oslonie argonu.najlepszy sposób ;)

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 08, 2007 4:43 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 06, 2007 10:11 pm
Posty: 139
Miejscowość: łabiszyn
ja mojego ogara odpalilem duża wiertarka zakladając 8 nasadke bo taka mam sróbe na magnesie potrzebny jest dosc mocny silniczek zeby krecil walem z odpowiednia predkoscia.trzeba sie nad tym dobrze zastanowic

_________________
ogar 200 i wszystko jasne


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Rozrusznik

Domaniak

7

2003

Czw Mar 06, 2008 10:41 pm

1angel Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Muza w ogarze

jons14

10

3246

Pon Kwi 10, 2006 3:14 pm

ALBAN09 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Co sądzice o tym ogarze

jons14

14

4261

Czw Kwi 27, 2006 12:32 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Artykuł o Ogarze

Piotrek91

11

3428

Czw Sty 24, 2008 5:56 pm

Piotrek91 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Piosenka o ogarze ;)

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

kay

23

6240

Pon Kwi 14, 2008 12:09 pm

Yksilion Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 20 Queries | GZIP : Off ]