Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 3:59 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Efekty kilkunastu ciężkich godzin pracy
PostWysłany: Pon Lis 21, 2005 8:02 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
---------- 20:26 16.11.2005 ---------- Dziś porobiłem fotki szlifowanego cylindra Chodzi przede wszystkim o kanały płuczące
Niestety jeszcze ich nie mam (nie mój aparat) ale już zapowiadam odsłone ---------- 19:02 21.11.2005 ---------- mam już zdjęcia
niestety mimo najszczerszych chęci nie potrafię wysłać ich na forum - zaznaczam, że są w odpowiednim formacie i nie mają zbyt dużo mega


Ostatnio edytowany przez omnia2005, Pon Kwi 30, 2007 10:17 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lis 21, 2005 9:04 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Dobra jadą Szczególny opis dla zdjęcia cylinder5.jpg Jest to widok cylindra od strony głowicy z tłokiem w środku
Otóż w tym cylinderku zrobiona jest połowa roboty to znaczy wyszlifowany (ale nie wypolerowany) jest tylko jeden kanał płuczący
Praca polegała na spiłowaniu tulei (progu) do wysokości odlewu aluminiowego przez co powiększone zostało okno ale tylko od góry to znaczy, że dolny wymiar okna (cały czas patrząc od strony gdzie przychodzi głowica) pozostał bez zmian - tak by nie zmienić czasów otwarcia okien kanału płuczącego i ssącego. Tłok wewnątrz cylindra wysunięty jest na tyle by zakrywał całe okno nie szlifowanego kanału płuczącego - szczelina która widoczna jest na zdjęciu to różnica między wysokościami okien przed i po obróbce
Mam nadzieje, że to jasne
Oczywiście do zrobienia jest druga strona ale to już połowa sukcesu
Cylinder jest nowy - ALMOT, 60 czyli 55 ccm
Jeśli ktoś czegoś nie kuma walcie na maila omnia2005@wp.pl
Na życzenie też więcej zdjęć


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lis 22, 2005 5:36 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Foty tutaj: zdjęcie: cylinder5 http://img268.imageshack.us/my.php?imag ... er51ji.jpg cylinder3 http://img493.imageshack.us/img493/2821 ... er36gg.jpg cylinder http://img493.imageshack.us/img493/6332/cylinder3go.jpg zdjęcie cylinder - kanał przed szlifowaniem (dno)
To jest tak zwany cylinder tuningowy z "fabrycznie polerowanymi kanałami" Haha tłok http://img339.imageshack.us/img339/7808/tok0xs.jpg po szlifowaniu (na razie jednostronnie) w celu obniżenia masy i zwiększenia szybkoobrotowości całego układu


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 16, 2006 9:12 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
wiesz malo widze o ile podniosles

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 16, 2006 6:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Dobra robota stary <ok> Widze ze wszystko jest barrrdzo dokladne ;-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sty 18, 2006 9:03 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Ok Ile podniosłem
Zeszlifowałem do wymiarów wg. Sałka (chyba 36 mm od górnej krawędzi, nie pamietam)
I co? okazało się, że nadal jest próg około 1 mm No to zeszlifowałem do zera (jak na foto)
To znaczy, że jst około 35 mm od góry, to jest od krawędzi gdzie przychodzi głowica
Co to zmienia
Czasy otwarcia - kiedy tłok sunie w dół
Czas zamknięcia - (dolna krawędź) - nic nie ruszałem
Okno jest rzeczywiście około 2 mm większe i bez progów no ale co było zrobić kiedy z opisem "mistrza" się nie zgadzało

To co widzać na zdjęciu z tłokiem w cylindrze to różnica w wysokości okien - tłok jest przystawiony tak by idealnie zamykał okno niepiłowane - to dobrze obrazuje jaką wykonałem robotę.

No ale teraz już nie ma różnicy ale nie mam aparatu by to pokazać Po prostu doszlifowałem całóść
" Świeci się jak psu ja..."


<spoko>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 19, 2006 1:07 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 03, 2005 9:30 am
Posty: 132
Miejscowość: Białystok
ozna bylo jescze troche wybrac metalu z wlotu kanalow pluczacych oraz ustalic troche inny kat ktory spowoduje szybsze napelnianie komowy korbowej. Wykrece swoj cylinder i dam fotki... Ale ogólnie dobra robota i napewno ciezka:)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 19, 2006 5:34 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Oczywiście Racja
Tylko, że ja nie chce modyfikować później karterów do powiększonych kanałów
Myśle o tym, że kiedyś ten dorabiany cylinderek może mi klęknąć a drugiego może nie chcieć mi się dorabiać
Dostateczną modyfikacją w katery są otwory (zacięcia) mocujące podkowę
Po za tym zależy mi na tym by zwiększyć ciśnienie w całości układu co powinno spełnić oczekiwania - dlatego wolę pobawić się z podkową i polerowaniem całóści tak by zwiększyć maksymlną liczbę obrotów (nie muszę dodawać, że wał albo nowy, albo regenerowany + nowe łożyska i profesjonalnie toczona głowica)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Mar 29, 2006 4:28 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Mar 01, 2006 8:02 pm
Posty: 61
Miejscowość: grÃłjec
ale wypas ej jak myslicie tuleje z cylindra da sie wyjac bo bym sobie dorobił te okna sam i bez tuleji łatwo było by zrobic polerke kanałów a czy wylot spalin do kolanka tez poleruje sie i jakim papierem to robiłes odp


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Mar 29, 2006 4:32 pm 
Niepotrzebnie się męczyłeś ręcznie z tym piłowaniem mi zrobił tokarz szlif cylindra za 10zł i Ogar lata jak błyskawica.


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 31, 2006 9:11 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Który tokarz zrobi Ci to co ja zrobiłem
Zdaje się chłopcze, że nic nie zrozumiałeś
Tuleja została idealnie dopasowana do odlewu alu. Wszystko jest symetryczne i równe, co do milimetra
Nigdy i nigdzie nie wybijajcie tulei w domowych warunkach, ani w szemranych warsztatach
Pozbawcie cylinder wad odlewniczych, Podnieście stopień sprężania, zmodyfikujcie układ dolotowy i gra gitara. Może jeszcze podkowa i to wszystko… Ja tak zrobiłem silnik kręci wysoko (nie zamierzam montować obrotomierza) ale jeszcze nie kręce na maksa bo się dociera

W związku z tym kierunki szaleją - !!!!!!!!!!!! Jak to załatwić – chodzi mi o rozwiązanie typu wymiana na elektroniczny przerywacz jak to robią właściciele etek.
Teraz jest tradycyjny bimetal + zapłon bateryjny

Chętnie zrobiłbym fotki ale maszyna wygląda żałośnie po prostowaniu ramy, uchwytów silnika i reszty zawieszki na stanowisku do prostowania motocykli Silnik cacy polerka - reszta złom poskładany bez piaskowania i lakierowania jak to było w zamiarach
Trzeba będzie przebujać sezon a potem się zobaczy - z resztą i tak nie mam czasu się bujać a i pogoda nie zachęcała jak na razie

[ Dodano: 31 Marzec 2006, 21:19 ]
Co do polerowania
POLEROWAłEM WSZYSTKO I TO CZYM SIE DAłO Wydech także - podobno mniej się syfu osadza + nowe kolanko z agmotu i tłumik ORYGINAŁ ze sklepu w Poznaniu za 100 PLN (mam sąsiada pałe z drogówki - bardzo na mnie cięty)
Papier ścierny, miniszlifierka, wiertarka
PALCE STARTE


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Cicha kultura pracy.

Diabloo

13

3151

Czw Gru 14, 2006 7:47 pm

mati590 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.047s | 22 Queries | GZIP : Off ]