Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Mar 29, 2024 3:37 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zapłon
PostWysłany: Czw Maj 22, 2008 12:35 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Lut 20, 2008 10:28 pm
Posty: 12
Miejscowość: Łęczna
Czy zapłon sterowany elektronicznie poprzez czujniki świetlne i tarczę z odpowiednio umieszczonymi rowkami bądź dziurkami mógłby być lepszy? Tak. Dlaczego? Więc ,sygnał z czujników szedłby do procesora modułu ,który po obliczeniu prędkości obrotowej wyliczałby kąt wyprzedzenia zapłonu wg. wprowadzonej do niego wcześniej mapy czyli np. na 5000rpm zapłon wzbudzany byłby 2,5mm przed GMP ,a na 500 1,5mm przed GMP. Co by to dało? Wątpię ,że coś mocy ale była by bardzo duża szansa na większą elastyczność silnika i lepsze przyśpieszenie. Narazie to tylko pomysł ,bo dopóty dopóki nie sprzedam ogara ,nie kupię jawki i jej nie zacznę robić nic z tego nie zrobię ,ale ktoś mógłby się tym zająć. Tylko tu trzeba większej wiedzy elektronicznej. ;P Ogólnie ,jak wam się podoba ten pomysł?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 22, 2008 8:43 pm 
Chyba suwmarek ma taki zapłon optyczny


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 23, 2008 9:20 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Ten system sterowania zapłonem zwiększył by wytrzymałość całego układu korbowo-tlokowego.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 24, 2008 12:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
i zwiększył elastyczność silnika (chociaż w elegantach to chyba pogorszyło osiągi lepszy był regulator odśrodkowy). Ja bym tam dołożył jeszcze czujik podciśnienia w układzie ssącym a total hardkor to dysze lektroniczne i sonda lambda he he (serio)

P.S. Tylko nie prubujcie z modułem od malucha bo tam raczej mapy zapłonu łatwo nie wgracie ani nic w środku nie zmienicie. A tuning elektroniczny nie szkodzi aż tak bardzo.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów WSK-zapłon bateryjny

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

szary841

33

16507

Śro Maj 02, 2007 11:50 pm

aikon Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [S70] jaki zapłon?

motorynek1

7

5007

Nie Lip 17, 2011 11:11 pm

Patryk82 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. ZAPŁON BATERYJNY W CHARCIE

Sk@tty1

11

5748

Pią Paź 05, 2007 9:59 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów PONY zapłon bateryjny

gogi53

4

3300

Pią Sie 21, 2009 11:59 am

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapłon pocketbike w Romet 205

powerkonus

9

3749

Pią Sty 28, 2011 10:10 pm

przem578 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 20 Queries | GZIP : Off ]