Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 6:46 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Sob Sie 23, 2008 8:14 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 11:51 am
Posty: 739
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Pojazd: .
ZID PTAHA 36cc `94,
Simson Sperber Sr 4-3`67,
Mr. 2 Żak,
Komar 3 2350`71,
Hercules KX5 `87,
Ogar 200`88,
WSK M06-L`64,
Penta Dakarino 50LC `98
Aprilia ETX 125 `00
Witam!
Z okazji remontu Komara postanowiłem zrobić poradnik na temat składania, czyszczenia i remontu silnika S-38. Być może niektórzy uznają to za banalne, i za marnowanie miejsca na serwerze, ale mówi się trudno :).
Fazę wymontowywania silnika z ramy i rozkładania pominąłem, gdyż wtedy jeszcze nie narodził się ten pomysł, a poza tym rozkładanie jest łatwiejsze niż składanie :).

Relację rozpoczynam od momentu gdy cały silnik jest w częściach i leży w pudle- Image
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie karterów i głowicy. Czyściłem takim oto... druciakiem http://allegro.pl/item420793825_druciak ... flonu.html" target="_blank - jest tani a efekt jest podobny do np. szkiełkowania.
No, ale do rzeczy- głowica po wyczyszczeniu wygląda tak: Image . Aha, i tu porada- należy wybrać taką głowicę, która ma nie rozwalony gwint, w który wkręca się świecę. trzeba także uważać, ponieważ niektóre głowice mają rant wysoki na około 1mm w miejscu wewnętrznej krawędzi głowicy. Przez taki rant uszczelka głowica-cylinder będzie stykać się tylko z cylindrem i rantem, a nie z cylindrem i głowicą, przez co może gorzej spełniać swoją rolę. Jeszcze porady co do czyszczenia- przy czyszczeniu druciakiem należy uważać, aby nie zdeformować powierzchni, której dotykać będzie uszczelka głowica- cylinder, ponieważ może to pogorszyć uszczelnianie. Komorę spalania (to wgłębienie we wnętrzu głowicy) najlepiej jest jak najbardziej wypolerować, ponieważ zaqpobiega to osadzniu się w jej wnętrzu nagaru i poprawia przepływ mieszanki. "Żebra" głowicy można wyczyścić na dwa sposoby- albo używając miniwiertarki np. firmy dremel (lub innej zbliżonej), albo druciakiem, wkładając go między żebra i przesuwając w obie strony. Co do metody z użyciem wiertarki, najlepiej zastosować takie narzędzie http://www.nokaut.pl/oferta/dremel-szcz ... -2-mm.html" target="_blank .
W dalszej kolejności zająłem się karterami, i tu okazało się, że w jednym z karterów jest dziura spowodowana prawdopodobnie zerwaniem się łańcucha. Planuję zalepić ją poxipolem lub zaspawać. Kartery- Image Image. I omawiana dziura- Image . Jeśli oba kartery są z tego samego silnika, numery na dolnych występach powinny być identyczne. Numer wygląda tak- Image . Wyczyszczone druciakiem pokrywy wyglądają tak- Image . Przy remoncie silnika korzystam z chyba wszystkich książek serwisowych na temat komara- Image .
CDN.
Na dzisiaj kończę- następna odsłona relacji niedługo.

Jestem otwarty na wszelkie pytania i porady.

_________________
Sprzedam nowe elementy gumowe do motocykli i motorowerów.

Na warsztacie: Ducati Dakarino 50LC

GG:5573098


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Nie Sie 24, 2008 11:56 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 25, 2008 1:04 pm
Posty: 294
Miejscowość: Proszowice
Pojazd: Knight 50 / CZ 350
ciekawy pomysł ;)

_________________
CZ 350 - co prawda roboty jest ale cieszy :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 9:18 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 22, 2007 9:30 am
Posty: 595
Miejscowość: Lubaczów
Pojazd: Opel Corsa B 1,4 / Aprilia SR 50 LC 1999
Dla początkujących napewno się przyda!!! ogólnie może ktoś kiedyś dokona tego, przydały by się instrukcje skladania i rozkładania silników od ogara 200,205,simsona napewno początkujący by mieli łatwiej <soczek> <soczek>

_________________
http://dl.getdropbox.com/u/597098/userbar722678.gif


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 12:53 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 25, 2008 1:04 pm
Posty: 294
Miejscowość: Proszowice
Pojazd: Knight 50 / CZ 350
Ja moge do Wsk 125 ;)

_________________
CZ 350 - co prawda roboty jest ale cieszy :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 1:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Super pomysł tylko trochę więcej zdjęć by się sprzydało, a totalną bombą by było jakbyś nagrał film jak rozłożyć i złożyć ten silnik <lol>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 10:46 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 11:51 am
Posty: 739
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Pojazd: .
ZID PTAHA 36cc `94,
Simson Sperber Sr 4-3`67,
Mr. 2 Żak,
Komar 3 2350`71,
Hercules KX5 `87,
Ogar 200`88,
WSK M06-L`64,
Penta Dakarino 50LC `98
Aprilia ETX 125 `00
Witam!
Dzisiaj wstawiam następną część relacji.
Wczoraj wyczyściłem cylinder, i żeberka głowicy Image . Tu mała przymiarka Image . Następnie zająłem się wymianą oringu wałka kopniaka. Znajduje się on w zaznaczonym na zdjęciu miejscu, w lewym karterze- Image . Oryginalny oring był już zużyty i trzeba go było wymienić. Problem polegał na tym, że oryginalny oring był cieńszy niż najbardziej podobny do niego, kupiony w sklepie. Tu fotka porównawcza Image . Jako, że mniejszych oringów nie dało się dostać, trzeba było coś z tym zrobić- jeśli oring był za gruby, wałek kopniaka nie wchodził. Postanowiłem wyfrezować (miniwiertarką) szparę, w którą wchodził oring (w czym pomógł mi znajomy). Nie było tak łatwo- frezowanie trwało ok. 20 minut, ale w końcu się udało Image . Do frezowania było używane takie narzędzie- Image . Po dostatecznym wyszlifowaniu wałek- Image - wchodził dość ciężko, więc nasmarowałem go lekko olejem silnikowym. Po tej operacji wszedł z lekkim oporem (tak jak powinien) Image . Następnie wyjąłem go, aby oddać karter do spawania. Jako, że nie wszyscy mają wałek już złożony, zamieszczam adres strony internetowej, z której można ściągnąć katalog części od Komara- http://www.polskiemotocykle.mik.pl/warsztat.html" target="_blank" target="_blank .
Podsumowując, jak dotąd w karterach znajdują się: oring wałka kopniaka Image , dwie tuleje ustalające w prawym karterze (których nie wyjmowałem) Image , i dwie tuleje łożyskowe, znajdujące się po jednej w obu karterach (także nie wyjmowane) Image Image . Jeżeli chce się koniecznie wymieniać tuleje łożyskowe, należy pamiętać, aby te nowe miały szczeliny do smarowania (zaznaczone na zdjęciach na biało). Następnie trzeba wymienić simmering w prawej pokrywie Image Image . Z tym simmeringiem raczej nie będzie żadnych niespodzianek- udało się dokupić taki sam. wczoraj go wydłubałem i wyglądają tak- Image .

baj-pas4, kay - dzięki za dobre opinie :)
Zaczysio - Postaram się dawać więcej zdjęć, a filmu niestety nie będzie, bo byłby on za długi i zajmowałby za dużo miejsca na serwerze.

CDN.
Następna część relacji niedługo.
I oczywiście jestem otwarty na wszystkie pytania i porady.

EDIT:
Pomyliło mi się- ten drugi "oring" w pokrywie to simmering- ma bardziej kwadratowy przekrój i sprężynkę w środku, ale już to poprawiłem.

_________________
Sprzedam nowe elementy gumowe do motocykli i motorowerów.

Na warsztacie: Ducati Dakarino 50LC

GG:5573098


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 11:12 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
dobre :D ja niedługo bede składał silnik charta :D tez moge takie cos zrobic :)

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 12:35 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 11:51 am
Posty: 739
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Pojazd: .
ZID PTAHA 36cc `94,
Simson Sperber Sr 4-3`67,
Mr. 2 Żak,
Komar 3 2350`71,
Hercules KX5 `87,
Ogar 200`88,
WSK M06-L`64,
Penta Dakarino 50LC `98
Aprilia ETX 125 `00
zazikupl - Jeżeli tylko możesz to zrób- na pewno się przyda

_________________
Sprzedam nowe elementy gumowe do motocykli i motorowerów.

Na warsztacie: Ducati Dakarino 50LC

GG:5573098


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 10:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
zazikupl jak najbardziej zrób coś takiego tylko o Charcie.

szkp świetna robota i przede wszystkim świetny pomysł! Oby tak dalej <spoko>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Śro Sie 27, 2008 8:26 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
w nastepnym tyg bede skladal silnik to pocykam troche zdjec

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Śro Sie 27, 2008 8:59 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Ja może napiszę poradnik krok po kroku ze zdjęciami jak złożyć 019 bo w najbliższym czasie będę składał <lol>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Pią Sie 29, 2008 8:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2231
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
zazikupl rob rob :D

A tobie szkp radze polaczyc wszystko w całośc i bedzie miod :D Bo bedzie wszystko w jednym poscie pieknie napisane ;)

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Pią Sie 29, 2008 10:37 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
we wtorek chyba bede składał :]

---- Połączono -----

w sumie mam takie zdjecia odnosnie składania 027, mam oryginały, to sa fotki z Nowej Dęby, wykorzystano je pozniej do ksiązki tej zółtej o rometach, mam tu zdjęcia których tam nie publikowano to jedno z nich, nie ma go w ksiażce
Image

I prosze NIE KOPIOWAC ;)

_________________
Pozdrawiam Maciek


Ostatnio edytowany przez zazikupl, Pią Sie 29, 2008 11:31 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Pią Sie 29, 2008 11:15 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Maj 28, 2008 5:52 pm
Posty: 336
Miejscowość: Łódź
Pojazd: Jest:
-Toyota Corolla E10
-Romet Ogar 200

Były:
-Aprilia SR (Minarelli LC)
-Romet Chart 210
-Romet Kadet M-780
szkp bardzo fajny pomysł.

zazikupl zrobisz furorę tym do Charta :-) Najlepiej nakręć film jak to robisz ;D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
PostWysłany: Pią Sie 29, 2008 1:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 22, 2007 9:30 am
Posty: 595
Miejscowość: Lubaczów
Pojazd: Opel Corsa B 1,4 / Aprilia SR 50 LC 1999
xKubax napisał(a):
Najlepiej nakręć film jak to robisz ;D

No to by było idealnie.. wchodzi sobie newbie na forum i chce złożyć silnik który ma w kawalkach - zgrywa filma na koma i robi to co pokazują :)

_________________
http://dl.getdropbox.com/u/597098/userbar722678.gif


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Chart składanie silnika

Kostryn210

1

2084

Wto Sty 25, 2011 5:28 pm

Szczygieł Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Rozpoławianie i składanie silnika Jawa 223

Adaśko

5

4490

Wto Maj 05, 2009 3:25 pm

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Czyszczenie silnika

martin043

2

2267

Śro Wrz 16, 2009 4:08 pm

Matej Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Poradnik

Moby

5

2986

Wto Cze 03, 2008 2:00 pm

Womax Zobacz ostatni post

Brak nowych postów PONY Składanie lampy

gogi53

5

3222

Pon Sie 17, 2009 5:34 pm

gogi53 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 21 Queries | GZIP : Off ]