Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 11:16 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Poradnik] Dla początkujących. Czyli "Nie Odpala"
PostWysłany: Pon Lip 13, 2009 3:51 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 17, 2007 2:16 pm
Posty: 540
Miejscowość: Szczecin
Pojazd: Hero Vogue


Jak umrzesz znajomi napiszą ci znicza [*]
Witam. Zauważyłem na forum że często pojawiają się tematy: "Nie odpala" i napisane bez żadnych szczegółów. Więc postanowiłem napisać poradnik dla całkiem zielonych.
Więc zacznę od podstawowej budowy silnika.

Image

1. Cylinder. W nim zachodzi cały proces rozruchu całego silnika i motoru. Znajduję się w nim wkręcona świeca która powoduje iskrę. Iskra w połączeniu z benzyną tworzy wybuch który cofa tłok, wypompowując spaliny i nabierając nowej benzyny. Wygląda to tak:
http://www.animatedengines.com/twostroke.shtml
2. Silnik. W nim znajdują się wszystkie tryby, zębatki, skrzynia biegów który napędzana umożliwia ruch naszego motorka.
Jeśli kogoś interesuję dokładna budowa wnętrza silnika waszego motorka niech zajrzy do tego tematów:
problemy-tech-f4/remont-silnika-jawa-223-rozpo-awianie-t16942.html" target="_blank
problemy-tech-f4/remont-silnika-jawa-223-ocena-t19873.html" target="_blank
3. Gaźnik. To on odpowiada za dostarczanie benzyny do cylindra. Jest on po to żeby dostarczać idealnej dawki paliwa. Bez niego nasz motor musiałby jezdzić cały czas na pełnych obrotach. Chyba że ktoś by regulował kranikiem sam :D
4. Fajka. Przenosi prąd z kabla na świecę.
5. Cewka. Jest odpowiedzialna za siłę napięcia dostającego się do świecy.
6. Kabel Świecy. Dostarcza prąd z cewki do fajki i świecy.
7. Dźwignia zmiany biegów. Tzw. "Biegałka". Odpowiada za zmianę biegu w naszym motorze.
Dobrze to już wszystko z podstawowej budowy silnika.

Teraz wytłumaczę co zrobić jeśli masz problem z odpaleniem silnika. Czyli co się dzieję z moim motorem. "Nie chcę odpalić"

1. Pierwszy z powodów jaki opiszę jest to "brak iskry". Aby sprawdzić czy mamy iskrę należy wykręcić świecę, włożyć na nią fajkę i położyć na cylindrze jeśli na końcu świecy, między końcem a takim małym pręcikiem nie ma iskry to zaczynamy sprawdzanie.
a) Najprościej może to być jedynie wina świecy. Świeca może być tylko zakopcona przez spaloną benzynę z olejem, wystarczy ją wtedy dobrze wyczyścić.
b) Świeca może być już do niczego. Najlepiej sprawdzić 2 inne świece jeśli one dają normalną iskrę to znaczy że starą świecę można już wywalić.
c) Fajka może nie dawać prądu. Najlepiej sprawdzić to miernikiem, przykładając do wnętrza fajki i do cylindra i lekko kopnąć. Albo jeśli nie masz miernika to, możesz sam stać się miernikiem. Wsadź palec do fajki i lekko rusz kopką. Jeśli cię kopnie to wszystko jest w porządku. A jeśli nie to fajka może być do wymiany.
d) Jeśli fajka jest dobra, a dalej nie ma iskry to idziemy dalej. Kabel od świecy. Może być złamany lub wygięty i prąd nie może się przez niego przedostać do fajki i świecy.
e) Jeśli nie kabel to cewkę szlag trafił, trzeba wymienić. Nie są one drogie. Cena to około 10-20zł.
f) Może to też być wina kabli które idą z silnika do cewki. Mogą one nie przenosić prądu, lub powodować spięcie.
g) Jeśli to żaden z wyżej wymienionych, to może to być wina elektryki w silniku. Należy wtedy zdjąć prawą pokrywę silnika. Tam kable które szły z zewnątrz są podczepione do układu elektrycznego. Może to być właśnie jego wina. Można wtedy jak ktoś się dobrze zna sprawdzić czy wszystko jest tam doczepione itp. Ale jak komuś nie chcę się tego robić to po prostu może kupić nowy układ elektryczny.
h) Ostatnia opcja do elektryki. Pod układem elektrycznym znajduję się koło zamachowe. Może to już być jego wina i należy je wymienić. Może ono obcierać o coś być źle założone. Są różna możliwości.

2. Powód drugi to problemy z benzyną.
a) Benzyna nie wylatuje z kranika. Należy wtedy wylać benzynę z baku. Wykręcić kranik i przekręcając z OTWARTEGO i REZERWY dobrze go przedmuchać.
b) Nie wlatuje do wnętrza gaźnika. Wejście od wężyka może być zapchane należy je wykręcić i przedmuchać. Może też zablokować się pływak. Trzeba go wyjąć może być w pogięty, dziurawy, krzywy. Trzeba kupić nowy cena to 1- 5zł
c) Paliwo nie dopływa do cylindra. Należy wtedy wykręcić gaźnik, powykręcać z niego wszystkie śrubki, i dobrze przedmuchać najlepiej kompresorem. Jeśli nie przedmuchać to wygotować w occie. I dobrze przedmuchać dysze.
d) Nadmiar benzyny, czyli motor "zalany", należy wtedy wykręcić świecę, wytrzeć i pokopać trochę bez świecy żeby osuszyć wnętrze cylindra.
e) Jeśli motor cały czas się zalewa, czyli świeca jest cały czas mokra to należy zmniejszyć dawkę paliwa, podginając pewną blaszkę, tylko nie wiem jak to wytłumaczyć. Najlepiej poszukać na forum. Może to być też wina dziurawego pływaka. Albo go w ogóle nie ma...

3. Jest iskra, motor dostaje benzynę. A nadal nie chcę zapalić.
a) Trzeba ustawić zapłon. Jak to zrobić wszystko jest opisane tutaj:
problemy-tech-f4/jak-wyregulowa-zap-t1766.html" target="_blank
b) Kiedy chcę kopnąć, to mam cały czas wciśnięte sprzęgło. Sprzęgło się zerwało. Na forum jest wiele tematów co zrobić. Wystarczy użyć opcji szukaj.
c) Kiedy chcę kopnąć, to kopię się tak lekko jakby świeca była wykręcona. Czyli brak sprężania. Albo to tylko pierścienie na tłoku, pękły. Albo cały tłok jest zniszczony. W najgorszym wypadku cały cylinder porysowany. Tego już nie da się naprawić, to trzeba już tylko wymienić. Cena całego kompletu to około 60zł.
d) Silnik stanął. Nie można kopnąć, ani na pycha. Mógł albo się zakleszczyć tłok. Albo silnik się zatarł. Czyli cały silnik do wymiany, lub remont kapitalny. Czasami może się też zdarzyć że między tryby wpadnie jakaś śrubka czy nakrętka która zablokuję silnik. Wystarczy ją wyjąć i przykręcić na swoje miejsce.

I to już na tyle mojego pisania. Dla początkujących powinno się przydać. Np dla mojego kolegi który mówi na bak cylinder <lol>
Pozdrawiam, i proszę o przyklejenie tematu jeśli można. :]

_________________
=Brian=, ja nie muszę szukać tak jak ty postów z 2007 roku lokurva
=Brian= napisał(a):
odwarzniaku

=Brian= napisał(a):
Przepraszam post byl pisany pod wplywem emocji:
"odwazniaku"

ojapier ojapier

Hahaha lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dla początkujących. Czyli "Nie Odpala"
PostWysłany: Wto Lip 14, 2009 10:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Na razie temat nie nadaje się do przyklejenia, bo nie wszystko jest poprawnie napisane. Może siądę w najbliższym czasie i poprawię, albo napiszę w ogóle od nowa to :)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dla początkujących. Czyli "Nie Odpala"
PostWysłany: Wto Lip 14, 2009 10:21 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 17, 2007 2:16 pm
Posty: 540
Miejscowość: Szczecin
Pojazd: Hero Vogue


Jak umrzesz znajomi napiszą ci znicza [*]
ok. Ważne jest to żeby było coś dla początkujących :)

_________________
=Brian=, ja nie muszę szukać tak jak ty postów z 2007 roku lokurva
=Brian= napisał(a):
odwarzniaku

=Brian= napisał(a):
Przepraszam post byl pisany pod wplywem emocji:
"odwazniaku"

ojapier ojapier

Hahaha lokurva


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zanim napiszesz nowy temat "NIE ODPALA" itp

simarilla

3

15164

Śro Paź 26, 2011 1:40 pm

melo999 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet Chart] Problem-"blokujący" się tłok, brak 3. biegu

zuri

7

3755

Pią Gru 10, 2010 11:09 am

reso Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Co zrobić żeby Ogar odpalał "z kopa"

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

bosek3

19

26024

Nie Kwi 17, 2011 9:50 pm

Cinuz Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. "Pryska"z gaźnika przy dodawaniu gazu.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

dyko

32

8831

Czw Maj 22, 2008 9:52 am

dyko Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Simson s51 - silnik "muli" na wysokich obrotach.

mafios01

6

5794

Pon Lip 28, 2008 9:39 pm

Yarabi Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 21 Queries | GZIP : Off ]