Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 8:48 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH NEW!
PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 1:54 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
Image
Image
Image

Koniec części 3.
Poradnik w fazie tworzenia.

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Ostatnio edytowany przez housemdt Pią Lut 25, 2011 9:27 pm, edytowano w sumie 11 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 2:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 09, 2007 8:08 pm
Posty: 1259
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: Motorynka m2
OOOO A4





Rezoholik :]
Od przerywacza bimetalicznego lepszy by był elektroniczny, pobiera min. mniej prądu :P Czekam na koniec poradnika ;) Powodzenia ;]

_________________
"Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla i tak się uradował tą doskonałością, że siódmego dnia stworzył do niego Audi" TDI 18:9–6

A Ty gdzie położyłeś swój samochód?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 2:21 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
Raymax napisał(a):
Od przerywacza bimetalicznego lepszy by był elektroniczny, pobiera min. mniej prądu :P Czekam na koniec poradnika ;) Powodzenia ;]


może ale bimetaliczny jest tańszy i prostszy dla początkujących

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 5:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Jeżeli chcesz zrobić kierunkowskazy diodowe, to przerywacz bimetaliczny nie będzie pracował poprawnie, ponieważ pobór prądu diód jest zbyt niski... Jeżeli żarówki mają być w kierunkowskazach, to przy przerywaczu ważny jest również ich pobór (najpopularniejsze przerywacze bimetaliczne są 2x21W, czyli w jednym kierunku powinna być żarówka 21W, inaczej prędkość przerywania nie będzie odpowiednia). W przypadku przerywaczy elektronicznych liczy się tylko napięcie zasilania oraz pobór prądu maksymalny, a w przypadku przerywacza bimetalicznego ważne jest napięcie zasilania oraz dokładny pobór prądu.

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 5:09 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
MVVS napisał(a):
Jeżeli chcesz zrobić kierunkowskazy diodowe, to przerywacz bimetaliczny nie będzie pracował poprawnie, ponieważ pobór prądu diód jest zbyt niski... Jeżeli żarówki mają być w kierunkowskazach, to przy przerywaczu ważny jest również ich pobór (najpopularniejsze przerywacze bimetaliczne są 2x21W, czyli w jednym kierunku powinna być żarówka 21W, inaczej prędkość przerywania nie będzie odpowiednia). W przypadku przerywaczy elektronicznych liczy się tylko napięcie zasilania oraz pobór prądu maksymalny, a w przypadku przerywacza bimetalicznego ważne jest napięcie zasilania oraz dokładny pobór prądu.


Ja mam żarówki 2x10W i na przerywaczu 2x21W działają dobrze wg. mnie prędkość przerywania jest odpowiednia. A co do diodowych kierunkowskazów. Jeśli ktoś chce zrobić to raczej jest trochę obeznany w elektronice. Bez podstawowych wiadomości z elektryki nie radzę się brać za diodowye kierunki.
A poradnik będę dokańczał jutro bo dzisiaj nie miałem czasu.

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 5:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
motorynka_house13 napisał(a):
Ja mam żarówki 2x10W

2 żarówki w jednym kierunku?

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 7:09 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 11, 2009 3:45 pm
Posty: 343
Miejscowość: Giżycko
Pojazd: Romet Pony
Simson Sr 50
Ja mam zrobiony układ kierunków na tzw. pajęczynce (bez płytki).Zrezygnowałem z montowania(szkoda mi oryginału)Mam zrobiony układ znaleziony kiedyś na internecie.Kierunki migają na przemian przód tył(nie skacze tak napięcie)Chociaż i tak nie było by za bardzo widocznej różnicy. http://www.allegro.pl/item754207262_spe ... ed.html.Tu" target="_blank tu jest na przykład przerywacz do ledów czyli elektroniczny(można i pomyśleć zrobić coś w stylu mrygawki albo jakiegoś licznika).Można by po podłączyć śmiało pod cewki świetlne tylko trzeba by było napięcie naprostować.Zawsze miej problemu a aku a robił ładowanie itd to dużo zachodu a do akumulatorów żelowych są dość drogie prostowniki. <soczek>

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Pony_50/24812" target="_blank

http://bikepics.com/members/juhas102/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 7:28 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
juhas99 napisał(a):
Ja mam zrobiony układ kierunków na tzw. pajęczynce (bez płytki).Zrezygnowałem z montowania(szkoda mi oryginału)Mam zrobiony układ znaleziony kiedyś na internecie.Kierunki migają na przemian przód tył(nie skacze tak napięcie)Chociaż i tak nie było by za bardzo widocznej różnicy. http://www.allegro.pl/item754207262_spe ... ed.html.Tu" target="_blank" target="_blank tu jest na przykład przerywacz do ledów czyli elektroniczny(można i pomyśleć zrobić coś w stylu mrygawki albo jakiegoś licznika).Można by po podłączyć śmiało pod cewki świetlne tylko trzeba by było napięcie naprostować.Zawsze miej problemu a aku a robił ładowanie itd to dużo zachodu a do akumulatorów żelowych są dość drogie prostowniki. <soczek>



ja też mam na pajączka. a co do naprostowania napięcia to dla laików w elektronice(bez urazy ale takich jest 90% na forum) będzie trudne. znowu będzie tysiące pytań. a tak się ma ładowarkę za 50zł i jest pewne.

Cytuj:
2 żarówki w jednym kierunku?


Nie jedna. Ale każda strona ma po 20W a powinna mieć 40W.

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 7:39 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 11, 2009 3:45 pm
Posty: 343
Miejscowość: Giżycko
Pojazd: Romet Pony
Simson Sr 50
Można zastosować stabilizator od simka i po problemie.A zwróć uwagę że trzeba by było do tego zastosować akumulator żelowy a nie kwasowy ewentualnie robić ładowanie w motorze do tego aku bo kwasowy zaraz padnie.Akumulator kwasowy trzeba doładowywać a nie rozładowywać a żelowy odwrotnie inaczej one ulegną szybkiemu zużyciu.Jeżeli ktoś woli twoją wersje można to zrobić tylko że najlepiej na aku żelowym.Ja bym polecał kupić stabilizator do simaka czy do czegoś podobnego zrobić ewentualnie kupić przerywacz np tak jak w w aukcji powyżej(w motozbycie nawet coś takiego dostaniesz)pobawić się z tymi diodami i mieć kierunki i nie wnikać w to że aku się rozładował.

---- Połączono -----

A stabilizator można śmiało zbudować na diodach prostowniczych i nawet dać stabilizator napięcia 7812V1A.Jeżeli byłby ktoś chętny to będę mógł podejść jutro do garażu i spróbować zrobić taki stabilizator i opisać jak go zrobić.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Pony_50/24812" target="_blank

http://bikepics.com/members/juhas102/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 7:53 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
widać, że jesteście mądrzejsi od mnie dokończcie wtedy poradnik bo ja jestem dla was za "głupi"

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 8:01 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 11, 2009 3:45 pm
Posty: 343
Miejscowość: Giżycko
Pojazd: Romet Pony
Simson Sr 50
Nie o to chodzi.Pomysł nie jest zły tylko że jest niedopracowany.W motorze w którym jest instalacja z akumulatorem sprawdziło by się to doskonale.Ja tylko uzupełniam twój pomysł :) Sam też jak zaczynałem z elektroniką to malutko wiedziałem.Teraz nie uważam że jestem geniuszem.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Pony_50/24812" target="_blank

http://bikepics.com/members/juhas102/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 8:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Zdecyduj się czy robisz poradnik, czy tylko zaspamujesz i olewasz sprawę? Jak nie masz zamiaru się do tego przyłożyć tylko z góry olewasz tworzenie poradnika to szkoda miejsca w bazie forum...

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 8:17 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 11, 2009 3:45 pm
Posty: 343
Miejscowość: Giżycko
Pojazd: Romet Pony
Simson Sr 50
Ja mogę przegotować coś na ten temat.Dzisiaj tego nie przedstawię ale na dniach jutro ewentualnie pojutrze postaram się zamieścić opis i zdjęcia.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Pony_50/24812" target="_blank

http://bikepics.com/members/juhas102/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 8:27 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
MVVS napisał(a):
Zdecyduj się czy robisz poradnik, czy tylko zaspamujesz i olewasz sprawę? Jak nie masz zamiaru się do tego przyłożyć tylko z góry olewasz tworzenie poradnika to szkoda miejsca w bazie forum...


Bo tworzę poradnik ale w wszystko lepiej wiecie. To czemu sami nie stworzycie?

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH
PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 9:04 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 09, 2007 8:08 pm
Posty: 1259
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: Motorynka m2
OOOO A4





Rezoholik :]
CO TO JEST JAKAŚ PIASKOWNICA?! Obrażasz się, bo ktoś próbował wyjaśnić kilka spraw? Pozdro......

_________________
"Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla i tak się uradował tą doskonałością, że siódmego dnia stworzył do niego Audi" TDI 18:9–6

A Ty gdzie położyłeś swój samochód?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Poradnik Jak zjechać na krześle

Hanus

9

16188

Pią Sty 28, 2011 10:56 pm

Szczygieł Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem

ślonzok

13

21520

Pią Sie 06, 2010 7:10 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jaki wybrać kask motocyklowy - poradnik

0sa

10

16576

Pon Sty 02, 2012 6:53 pm

Pelas Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Poradnik-"regeneracja" akumulatora

Ogarzysta

7

29153

Wto Cze 09, 2009 8:37 pm

Driver Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 21 Queries | GZIP : Off ]