Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 20, 2024 4:58 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Czw Mar 11, 2010 8:28 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:55 pm
Posty: 30
Pojazd: Romet Chart Typ:210-elektronik
Witam wszystkich...
Mam problem z moim chartem, otóż nie ma w nim iskry wszy.przewody są dobrze połączone i jest git, jeszcze w lecie zauważyłem upalony kabel (czarny)idący do silnika czyli do poszczególnych cewek przy kole zamachowym... prosiłbym o pomoc pilną ;-)


Załączniki:
Komentarz do pliku: Romet Chart
IMG_0143.jpg
IMG_0143.jpg [ 255.25 KiB | Obejrzany 3270 razy ]
Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Czw Mar 11, 2010 8:48 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Sprawdź czy wszystkie przewody są sprawne, czy przewodzą i czy izolacja nie jest przetarta czy w inny sposób uszkodzona. Następnie podłącz woltomierz jedną sondą do masy, drugą do przewodu prowadzącego z cewki zasilającej moduł zapłonowy (ta z zewnątrz, nawinięta najgrubszym drutem, zaraz obok impulsatora w czarnej obudowie). Ustaw zakres na 300V~ (napięcie przemienne). Kopnij mocno, powinno pokazać ok 100V na pewno. Jeśli pokazuje, to można założyć, że zasilająca jest ok. Następnie ustaw zakres na woltomierzu na np 6V jeśli masz, albo i mniejszy np 3V. Podłącz jedną sondę do masy, drugą do wyjścia impulsatora, kopnij mocno, ma się pokazać ok 1V może być trochę więcej. Jeśli się coś pojawia - można założyć, że impulsator jest również ok. Następnie sprawdź cewkę butelkową. Odłącz jej wyprowadzenia od instalacji, i podłącz do jakiegokolwiek akumulatora złącze 1 do +. Do kabla WN wetknij świecę przyłóż ją do ramy/silnika. - akumulatora połącz z ramą. Teraz złącze 15 podłącz do - akumulatora po czym go odłącz - ma przeskoczyć iskra na świecy - jeśli tak się nie dzieje to jest coś nie tak z cewką butelkową, ewentualnie kablem WN (wysokiego napięcia). Jeśli iskra jest, to pozostał moduł zapłonowy Telpod GL-133, który może być uszkodzony.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Czw Mar 11, 2010 9:09 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:55 pm
Posty: 30
Pojazd: Romet Chart Typ:210-elektronik
no dzięki z góry za tą wyczerpującą odpowiedź, lecz jest problem gdyż nie mam tego woltomierza...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Pią Mar 12, 2010 7:25 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lis 22, 2009 10:58 pm
Posty: 173
Pojazd: Chart
adrianosik5 napisał(a):
lecz jest problem gdyż nie mam tego woltomierza...

To już kwestia 15-20zł. za tyle Ci wystarczy do domowego użytku, dostaniesz na pewno w swoim mieście w sklepach samochodowych motoryzacyjnych bądź elektrycznych.
Nazywa się to multimetr.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Pią Mar 12, 2010 8:09 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Dokładnie tak, sorry, ale dzisiaj taki zwykły multimetr to jest podstawa taka sama jak jakieś klucze czy śrubokręty, a że takie podstawowe mierniczki można dostać bardzo tanio to nie widzę problemu, a przyda się pewnie nie raz jeszcze.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Pią Mar 12, 2010 1:54 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:55 pm
Posty: 30
Pojazd: Romet Chart Typ:210-elektronik
aha i jeszcze mam pytanie jakiej cenie jest ten moduł do charta?? bo na allegro to 55-70zł jakoś drogo...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 9:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
no tak 55 zł kosztuje jeszcze odczep kostkę od świateł,kierunków itp i zostaw tylko sam zapłon i sprawdź czy jest iskra


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 10:41 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:55 pm
Posty: 30
Pojazd: Romet Chart Typ:210-elektronik
Z mojego sprawdzenia cewka jest ok.
Dobra teraz ostatni już problem, przed tym jak chart zgubił iskrę był jeszcze jeden problem.Otóż w charcie w stacyjce są 3 pozycje(1,2,3) i teraz: gdy kluczyk przekręcony był na pozycje 1 to silnik chodził dobrze(przy wysokich obrotach się nie dusił i chodził normalnie) a teraz przy pozycji 2 silnik się zacinał i nie miał wysokich obrotów(dusiło go) i teraz pytanie czemu tak jest? może jakaś zła instalacja elektryczna?ubiegłego sezonu tak nie było...proszę o odpowiedzi.pozdrawiam lokurva


Załączniki:
IMG_0137.jpg
IMG_0137.jpg [ 228.85 KiB | Obejrzany 3162 razy ]
Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem
PostWysłany: Nie Mar 14, 2010 4:50 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Przebicie do masy na którejś z cewek lub gdzieś indziej w instalacji, możliwe też, że magneto jest rozmagnesowane (słabe) i przy większym obciążeniu (włączasz światła, czyli włącza się mocniejsza cewka ładująca i pracują też świetlne) nie jest ono w stanie wytworzyć dostatecznie mocnego pola magnetycznego, co za tym idzie cewka nie indukuje w sobie odpowiedniego napięcia i prądu, nie ma więc odpowiedniej mocy iskry, silnik źle pracuje...


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Romet Chart] Dziwny problem

ratatuj

13

3782

Pią Lis 05, 2010 8:36 pm

ratatuj Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik

przem578

11

6491

Pią Mar 06, 2009 9:45 am

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart-dziwny problem

dzaro95

9

2611

Czw Lip 21, 2011 8:50 am

dzaro95 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Dziwny problem Chart

minio_o

1

1781

Śro Cze 06, 2012 6:39 am

Skyer Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [CHART] Dziwny problem z silnikiem.

jacek_44

1

1442

Pią Mar 28, 2008 8:06 pm

kazik3193 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 24 Queries | GZIP : Off ]