Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Mar 29, 2024 4:29 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 10:00 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Witam!

Jako, że w poniedziałek wysyłam cylinder do przerobienia to mam kilka pytań.
1. Czy przy każdym tłoku Simsona potrzebna jest podkładka 5mm pod cylek?
2. Z jakiego modelu simka najlepiej będzie pasował tłok, jaki kupić?
3. Czy wydech spawak na około 7tys. RPM będzie dobry (Vmax 75 km/h mi wystarczy, a wole mieć tak rezo, żeby jadąc we 2 osoby spokojnie dociągnąć)?
4. O ile pamiętam to w charcie na 3 biegu jest przelicznik około 1000 obrotów wału to 10km/h, tak to jest?, jaki jest na 2 biegu?
5. Czy do takiego 50/4 z gaźnikiem 21mm i spawakiem jak wyżej potrzebna będzie podkładka pod sprężynę sprzęgła, czy nie powinno ślizgać (papierowe tarcze)?
6. Czy jeżeli kupię dysze 65, 70 i 75 to któraś z nich podejdzie?? Chodzi mi o jakiś przedział żebym nie musiał 10 dysz kupować.
Na jakich dyszach jeździcie przy 50/4 i gaźniku 21mm??

Myślę, że to na razie tyle pytań, proszę o odpowiedź.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 3:47 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
1. Tak, dokładnie to chyba było 5,5mm. Tłoki z S50 są bardzo podobne do chartowskich ale to jak oryginał chartowski, nie warto pakować.
2. Najlepiej MZA od Kniazia lub ze Stazetu (wymiar to sobie już dobierasz jak chcesz)
3. Po co spawak na 7tyś.? Jak dla mnie bez sensu, to lepiej już zapakować oryginalny wydech. Ja na twoim miejscu robiłbym spawaka na 8000-8500rpm, a w cylindrze okno wydechowe 171*owk czyli na 27mm.
4. Nie wiem :D
5. To zależy, jest elastyk itd. to nie będzie ślizgać. A będzie rezo takie, że aż z fotela Cię będzie ściągać (co jest mało prawdopodobne na oryginalnym wydechu lub spawaku z prostym-oryginalnym kolankiem) to będzie ślizgać. Też dużo zależy od stanu sprzęgła.
6. Nie wiadomo, każdy set jest inny, trzeba testować.
7. Ja zawsze przy stylepro 21mm śmigałem na seryjnej 80j.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 9:06 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
OK, dziękuję.

Cytuj:
1. Tak, dokładnie to chyba było 5,5mm.

5,5mm jest to bezpieczna granica, czy taka grubość która nie zmienia stopnia sprężania?
Czyli tłok od S51 lepszy niż S50??
Cytuj:
7. Ja zawsze przy stylepro 21mm śmigałem na seryjnej 80j.

Rozmawiałem z kolegą to w simsonie 70/4 na gaźniku stylepro 21mm ma dyszę 72 bo 80 mu przylewało.
Kupię jednak 65, 70, 75, a jak by co to dokupię 80 (w co wątpię by była potrzebna).
Cytuj:
3. Po co spawak na 7tyś.? Jak dla mnie bez sensu, to lepiej już zapakować oryginalny wydech. Ja na twoim miejscu robiłbym spawaka na 8000-8500rpm, a w cylindrze okno wydechowe 171*owk czyli na 27mm.
Czyli taki spawak mija się z celem? Cylinder przerabia mi użytkownik MaciejH92, wydechowe coś około 26mm będzie. Robi to jakąś różnice? Podobno wydech do cylindra się liczy, a nie na odwrót.
Poza tym 8tys to już około 80km/h. Nie planowałem tak wysokiego rezo ponieważ jadąc we 2 osoby może się nie dokręcić tak wysoko, a i silnik wtedy jest żyłowany. Nie zależy mi na jakiś cudownych prędkościach. Vmax 75-80km/h wystarczy mi w 100%, a wolę mieć troszkę większą elastyczność silnika.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 10:56 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Jeśli chodzi o elastyke to wystarczy robić spawaka na prostym kolanku, w rezo jak na hamulcu ale jest elastyczny. To, że wydech jest na 8000rpm to nie znaczy, że rezo łapnie przy 8000rpm (jakby tak było to nikt by się nie dokręcał w żadnym secie), jeżeli wydech jest na 8000rpm to teoretycznie wtedy jest największa moc, kiedy wystąpi rezo to nigdy nie wiadomo, może być np. 6000-8000rpm, a może być 7000-9000rpm - różnie po prostu.

Cytuj:
5,5mm jest to bezpieczna granica, czy taka grubość która nie zmienia stopnia sprężania?


Stopień sprężania tak czy siak się zwiększy, jeżeli tłok będzie dochodził do samego końca tulei (czyli tak jak powinno być i jest chyba tak przy podkładce 5,5mm, bo przy 6mm nie dochodzi do końca :/ ) i będzie głowica z sima i tłok z sima, wtedy stopień sprężania będzie z tego co pamiętam taki jak w simie czyli chyba 9,5:1 - idealnie.

Cytuj:
Kupię jednak 65, 70, 75, a jak by co to dokupię 80 (w co wątpię by była potrzebna).


65 nawet nie kupuj, 70 też nie, do gardzieli 21mm to mija się z celem. Pewnie 75 będzie dobra, chociaż ja w charcie śmigałem na 80, w simie też i zawsze perfekcja.

Cytuj:
wydechowe coś około 26mm będzie. Robi to jakąś różnice? Podobno wydech do cylindra się liczy, a nie na odwrót.


Owszem robi różnicę, mamy dajmy na to wydechowe na 24mm, wydech strojony na 9500rpm do okna wydechowego na 24mm, będzie mniej więcej w praktyce tak jak w teorii (wiadomo nigdy idealnie nie jest), ale dajmy ten sam wydech do cylindra z wydechem na 31,5mm, według exhaust calculator wyjdzie, że strojenie jest 7700rpm i w praktyce będzie podobnie, a nawet dużo niżej. Takie są właśnie wydechy liczone w EC2 :/ Ten program jest lipny i tyle, dlatego nie ma co patrzeć, że oo wydech na 10500 to się nie wkręci, wystarczy że będziemy mieli niżej okno wydechowe w cylu niż okno do którego był liczony wydech i strojenie się zmniejsza do tego dochodzą dziury przed rezo większe/mniejsze itd. Dlatego dużo lepsze są wydechy robione według opracowania holenderskiego (Bell) - ale i tak perfekcji się nie da, zawsze będzie jednak w ciemno, nigdy do końca nie wiadomo jak się to zachowa.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 11:11 pm 
Offline

Rejestracja: Pon Cze 14, 2010 10:54 pm
Posty: 2
Pojazd: ROMET CHART
Witam mam takie pytanie czy cylinder 60 z tłokiem od 019 albo 023 pasują do charta bo mam taki komplet nowy i nie wiem czy się czymś różnią a chce go założyć i czy gaznik K60B rzeczywiście coś pomaga na różnych forach są różne opinie ale większość pisze że pomaga i że prędkość charta wzrasta o kilka km/h


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 6:35 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Cytuj:
Witam mam takie pytanie czy cylinder 60 z tłokiem od 019 albo 023 pasują do charta bo mam taki komplet nowy i nie wiem czy się czymś różnią a chce go założyć i czy gaznik K60B rzeczywiście coś pomaga na różnych forach są różne opinie ale większość pisze że pomaga i że prędkość charta wzrasta o kilka km/h

Z K60b różnie jest, jedym śmiga, innym nie:D a co do tego seta to nie wiem.


Trzeba dawać głowice z simsona? Ja bym wolał zostać przy tej z charta bo wtedy nikt się nie pozna, że dłubane przy cylku i silniku.
Tłok charta nie dochodzi do końca tulei, ale za to ma bardziej wybrzuszone denko (przynajmniej po fotkach tak wnioskuję). Może to spowoduje, ze ciśnienie się wyrówna? Podkładkę dam w takim razie ok. 5.5mm. W takim razie kupie dysze z simacza 70, 72, 75 i tak do 80.

Cytuj:
Jeśli chodzi o elastyke to wystarczy robić spawaka na prostym kolanku, w rezo jak na hamulcu ale jest elastyczny.

O co chodzi z tym hamulcem? Słabe rezo czy, aż hamuje?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 9:23 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
cicior11 napisał(a):
Witam mam takie pytanie czy cylinder 60 z tłokiem od 019 albo 023 pasują do charta bo mam taki komplet nowy i nie wiem czy się czymś różnią a chce go założyć i czy gaznik K60B rzeczywiście coś pomaga na różnych forach są różne opinie ale większość pisze że pomaga i że prędkość charta wzrasta o kilka km/h


Cylindry od 019 i 023 do charta nie pasują.

Cytuj:
Trzeba dawać głowice z simsona?


Tak, obowiązkowo. Inny kształt komory spalania, tłok też ma praktycznie płaskie denko i całkiem inaczej to jeździ niż na takim "jajku". Denko ma ogromne znaczenie.

Cytuj:
O co chodzi z tym hamulcem? Słabe rezo czy, aż hamuje?


Nie ma takiego typowego rezo, jedziesz - przed rezo jak seria, rezo i tak jakby troszkę gorzej ale mimo wszystko ciągnie do końca bez najmniejszego problemu. Takie dziwne czasem odczucie jest jakby w rezo było gorzej jak przed rezo. Ale elastyka jest dość duża.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 11:33 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
OK, głowicę skombinuję.

Czyli takie rozo, "widmo". Nie ma go a jest xD

Dzięki za pomoc.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 10:59 pm 
Offline

Rejestracja: Pon Cze 14, 2010 10:54 pm
Posty: 2
Pojazd: ROMET CHART
Dzięki za odpisanie mam jeszcze pytanie jak reguluje się biegi żeby wchodziły bo nie ma żadnego czasami uda się wbić 1 ale trzeba się nakombinować


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Nie Cze 20, 2010 12:34 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Gru 22, 2008 4:26 pm
Posty: 707
Miejscowość: WM 6668A
Pojazd: Peugeot 406 Coupe
PININFARINA 3.0 V6 '99

Chart 210 70cm3 NOWY
Chart 210 50cm3 NOWY
Wierchowina 019 50cm3



Było:


Honda Accord CC7 2.0i ES '94
Trochę nie na temat kolego.

Biegi regulujesz śrubą mimośrodkową pod sprzęgłem, nie zapomnij tylko rozkontrować nakrętki.

_________________
Peugeot 406 Coupe 3 liter V6 Power taak

http://www.youtube.com/watch?v=_TGoAGAy ... re=related


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Nie Cze 20, 2010 2:04 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Już na PW pisałem :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 50/4 chart, ogólne pytania.
PostWysłany: Czw Cze 24, 2010 1:24 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Musze odświeżyć trochę temat.
Mógłby mi ktoś obeznany zrobić "projekt" wydechu do charta z oknem wydechowym na 26mm?? W EC2 tez może być. Taki poglądowy.
Strojenie 7,5-8tys (wolę poniżej 8 niż powyżej). Kolanko proste, oryginalne z charta, ucięte o 3cm.
Do 4 tys może słabo ciągnąć, ale od 4-5tys wzwyż, żeby już ciągnął w miarę dobrze.
Zakładana/pożądana prędkość podróżna w przedziale 55-70km/h. Idzie takie coś wykombinować?
Nie znam się na EC2, nigdy w nim nie robiłem, a chciał bym w miarę "pewny" wydech.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Chart 50/4 Pytania

kakusi1809

3

3160

Pią Cze 14, 2013 12:01 pm

Patryk82 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów moduł chart pytania

ArcWolFF

5

2918

Pon Lis 05, 2012 8:28 am

ArcWolFF Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [50T3] Ogólne usprawnienia

majesmajes

2

1531

Śro Maj 20, 2009 5:19 pm

klama Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 2. pytania

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

tomekk

23

7570

Śro Lis 02, 2005 7:17 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Pytania ile to da mi mocy.

kamil_ziomek

1

1882

Wto Sie 19, 2008 9:44 pm

Zigus Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 22 Queries | GZIP : Off ]