Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Lis 20, 2018 7:11 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Rozwiercanie karterow Simsona pod 70ccm+ domowym sposobem
PostWysłany: Sob Kwi 16, 2011 1:34 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Sie 25, 2007 9:11 pm
Posty: 46
Miejscowość: ok. Środy Wlkp
Pojazd: Simson SR50 90ccm 4 pluki 2 okna wydechowe ;)
Tutorial wykonany i sprawdzony przeze mnie. Ma on na celu uswiadomic wam jak wykonac przerobke karterow pod cylinder o wiekszej pojemnosci.

Potrzebne materialy:

Przynajmniej dla poczatkujacych taki zestawik http://www.kontaktsa.pl/allegro3/fct160f_frezy5.jpg oraz troche takich walcow z papierami sciernymi, nie mam ich zdjecia. Najlepiej rozwiercac kartery frezami. Np takie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bf249.html (zdjecie udostepnil KnightRider)
Ja osobiscie ich nie mam. Potrzebna nam jeszcze wiertarka, najlepiej z dosc wysokimi obrotami. Potrzebny jest jeszcze przymiar, czyli cylinder pod ktory rozwiercamy.

A teraz do rzeczy. Przygotowanie karterow. Skrecamy kartery bez uszczelki na 4 sruby (przynajmniej) w zaznaczonych miejscach.
Image

Wykrecamy szpilki kontrujac nakretki. Image

Nastepnie wkrecamy w miejsce szpilek krotkie srubki 6stki, nie jest to konieczne, ale zapobiega przed gromadzeniem sie syfu i pozniejszym ciezkim wkrecaniem szpilek. Wyglada to tak: Image

Przystepujemy do rozwiercania, przymierzamy co jakis czas cylinder czy wchodzi w otwor, nastepnie wkrecamy szpilki i sprawdzamy jak pasuje. Musi chodzic na boki, luz jak najwiekszy, najlepiej okolo 1- 2mm.

Zaleca sie potem wszystko wyczyscic drobnym papierem sciernym.
Nadszlifowanymi plukami nie nalezy sobie zawracac glowy, w niczym to nie szkodzi, wygladzamy je papierem sciernym i gotowe.

Efekt koncowy prezentuje sie tak: Image

Image

Powodzenia.

PS. Calosc najlepiej odmuchac kompresorem, a zbedne elementy np wybierak przyslonic szmata lub jakas folia, zeby nie potrzebnie ich nie brudzic opilkami aluminium.

_________________
.../-\.|\|.']['.(O).|\|.|.(O)...|Ϛ...|2.|.[).|.|\|.G...(O).|\|...Ϛ.|.|\/|.Ϛ.(O).|\|...Ϛ|2 50...


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Wzmacnianie loza silnika Simsona SR pod 70ccm+

Antonio

0

4615

Sob Kwi 16, 2011 1:32 pm

Antonio Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Piaggio NRG cylinder 70ccm

cyprus33

1

4148

Wto Cze 26, 2012 8:00 am

Hanus Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Yamaha Aerox 70ccm] jakie sprzegło i wariator wybrać?

Fedra

2

2641

Pią Mar 26, 2010 7:03 am

GNYSU Zobacz ostatni post

Brak nowych postów X-wing w gazniku (na przykladzie Simsona, dla 2t i 4t)

Antonio

4

5152

Nie Kwi 17, 2011 8:46 pm

Wojtek666 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 20 Queries | GZIP : Off ]