Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Paź 22, 2018 10:37 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Czw Lis 04, 2010 8:40 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 07, 2008 4:36 pm
Posty: 669
Miejscowość: Skierniewice
Pojazd: Romet 50T1
WSK M06B3 84'
126p 83'
Wartburg 2.0 16v
Mercedes w201
przyda się ;]

_________________
http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,S ... _205/25509


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Śro Lut 16, 2011 12:01 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pon Mar 01, 2010 5:44 pm
Posty: 282
Miejscowość: KBR
Pojazd: Romet Chart 89

Był:
Romet Ogar 88
slawek90 napisał(a):
Bierzemy taki o to miernik (multimetr) i ustawiamy go na pomiar rezystancji (Ω), ustawiamy zakres na 200 Ω. Pierwszą końcówkę miernika (bez różnicy jakiego koloru) przykładamy do białego przewodu wychodzącego w kostce, którą wpina się do modułu, a drugi koniec miernika przykładamy do masy czyli najlepiej bezpośrednio do stojana (aluminiowa podstawa). Jeśli na mierniku nadal pokazuje nam się "1" to znaczy, że jest przerwa w obwodzie. W takim razie przykładamy pierwszą końcówkę miernika bezpośrednio do impulsatora (dolne wyjście w impulsatorze), jeśli otrzymamy jakiś opór np. ~28 Ω tzn. że przerwa występuje gdzieś w przewodzie, jeśli nadal pokazuje nam się "1" tzn. że mamy przerwę w obwodzie cewki (przyjmujemy, że impulsator zwany również cewką wyzwalającą jest spalony). Prawidłowa rezystancja impulsatora wynosi ~0,28 Ω.


Jedna uwaga co do tego:
Jeśli cały czas przykładamy do statora a na górnym wyjściu mamy zimny lut to zawsze będzie nam pokazywać 1.
Najlepiej na końcu jeden koniec przyłożyć do dolnego wyjścia a drugi do górnego i wtedy będziemy wiedzieli czy cewka jest sprawna.

_________________
http://www.youtube.com/user/HidDefinition/videos?view=0

https://www.facebook.com/pages/Strefa-1 ... ref=stream


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 10:43 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 20, 2009 1:35 pm
Posty: 289
Miejscowość: Siennica
Pojazd: CHART 210 wersja export
Fiat CC 700 '96
Można jakoś sprawdzić czy cewka butelkowa jest sprawna, czy działa poprawnie?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=rKOT2trs ... re=feedlik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 11:44 am 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pon Mar 01, 2010 5:44 pm
Posty: 282
Miejscowość: KBR
Pojazd: Romet Chart 89

Był:
Romet Ogar 88
matus napisał(a):
Sprawdzałem tez cewkę WN wg schematu z innego forum i takie wyniki mi wyszły:
- pomiędzy stykami 1 i 15 2 Ohm (zakres na multimetrze 2000)
- pomiędzy stykiem 1 i WN 6,38 (zakres na multimetrze 20k)
- pomiędzy stykiem 15 i WN 6,38 (zakres na multimetrze 20k)
Cewka miedzy stykami 1 i 15 przewodzi prąd.


Pełny opis jest na stronie o simsonach lecz teraz nie włącza się strona. Z tego co pamiętam to są wartości sprawnej cewki, ale najlepszym sposobem chyba jednak jest założenie cewki do innego moto.

_________________
http://www.youtube.com/user/HidDefinition/videos?view=0

https://www.facebook.com/pages/Strefa-1 ... ref=stream


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 3:01 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 20, 2009 1:35 pm
Posty: 289
Miejscowość: Siennica
Pojazd: CHART 210 wersja export
Fiat CC 700 '96
Dzieki stary <piwo>

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=rKOT2trs ... re=feedlik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Śro Lut 23, 2011 9:55 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 20, 2009 1:35 pm
Posty: 289
Miejscowość: Siennica
Pojazd: CHART 210 wersja export
Fiat CC 700 '96
Sprwadzilem swoja cewke i to jest dupnieta taak

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=rKOT2trs ... re=feedlik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Pon Mar 14, 2011 2:32 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Tam gdzie powinno być 330ohm, mam na jednym module 350ohm a na drugim 280ohm. Oba padnięte czy ten pierwszy wynik miesci sie jeszcze w granicach błędu pomiarowego? Iskra jest na obu, ale jest problem z pracą silnika dlatego podejrzewam właśnie oba moduły. Sprawdzałem miernikiem M890C.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Pon Mar 14, 2011 3:00 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pon Mar 01, 2010 5:44 pm
Posty: 282
Miejscowość: KBR
Pojazd: Romet Chart 89

Był:
Romet Ogar 88
Hmm ja na jednym z modułów miałem coś kolo 260 i wiem ze jeździł normalnie na nim. Bigsoft kiedyś pisał ze ten pomiar nie wyjaśnia do końca czy moduł jest sprawny czy nie. Najlepszym sposobem sprawdzenia jest sprawdzenie go w innym sprawnym silniku, oczywiście jeśli jest taka możliwość.

_________________
http://www.youtube.com/user/HidDefinition/videos?view=0

https://www.facebook.com/pages/Strefa-1 ... ref=stream


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
PostWysłany: Nie Kwi 24, 2011 4:16 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Czw Lis 06, 2008 9:13 pm
Posty: 40
Miejscowość: Sukmanie
Pojazd: Romet Chart :D:D No i kilka do zrobienia :)
Dzięki stary. Uratowałeś mi życie:D


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Romet Chart 210] Bez modułu ?

pawzl

2

969

Wto Sie 25, 2009 6:34 pm

pawzl Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Budowa modułu GL-133 (Romet Chart)

ufosi

12

4289

Pią Sty 20, 2012 2:50 pm

przemek5535 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik

przem578

11

3555

Pią Mar 06, 2009 9:45 am

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Czy to wina modułu ?? ( Chart )

alfa89

8

2056

Śro Mar 05, 2008 12:51 pm

alfa89 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Sprawdzenie modułu chart

cross2900

0

916

Wto Sty 26, 2010 10:15 pm

cross2900 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.066s | 22 Queries | GZIP : Off ]