Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Gru 12, 2018 6:50 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Blokady
PostWysłany: Pią Kwi 29, 2011 1:28 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 25, 2010 12:08 pm
Posty: 57
Miejscowość: Markowo
Pojazd: Longjia Exactly 50 LJ50QT - K
Napiszcie jakie są blokady w longji exactly 50. Nie podawajcie mi tematów tylko napiszcie jakie są na 100%


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Blokady
PostWysłany: Pią Kwi 29, 2011 2:57 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Sob Lut 02, 2008 8:12 pm
Posty: 1175
Pojazd: Sei
Tulejka na wariatorze, zawirowywacz spalin.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Blokady
PostWysłany: Pią Kwi 29, 2011 3:26 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 16, 2008 1:14 pm
Posty: 958
Miejscowość: Waganiec [CAL]
Pojazd: Romet Ogar 200 '87
Suzuki GSXR 600 SRAD '97
Opel Vectra B 2.0 16V '99
nikodem napisał(a):
Napiszcie jakie są blokady w longji exactly 50. Nie podawajcie mi tematów tylko napiszcie jakie są na 100%



A co boli czytanie ? boli szukanie ? jak chcesz to znaleźć, to szukaj do wszystkich chińskich, bo to jeden i ten sam silnik.

Hanus, A gdzie pocisk z Twojej strony ? lokurva przecież tak nie wolno się zachowywać ! <lol>

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Blokady
PostWysłany: Sob Kwi 30, 2011 9:28 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Sob Lut 02, 2008 8:12 pm
Posty: 1175
Pojazd: Sei
Nie chciałem się bardziej wkurwiać, bo i tak miałem zjebany dzień, więc napisałem co trzeba było napisać, i niech wypierdala :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Blokady
PostWysłany: Sob Kwi 30, 2011 10:32 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lis 26, 2009 8:22 pm
Posty: 106
Miejscowość: Częstochowa
Pojazd: Yamaha yz 250
KTM EXE 125
W tego typu skuterach mogą być różne :
W gaźniku
Tuleja dystansowa nad przepustnicą - zapobiega ona pełnemu otwarciu przepustnicy, nasz pojazd nie rozwija pełnych obrotów i ma małą prędkość maksymalną. Usunięcie blokady to wyjęcie tulei znad przepustnicy

Dysza główna w gaźniku - ta blokada z kolei ogranicza ilość dozowanej mieszanki do cylindra zmniejszając moc silnika i prędkość maksymalną. Zmiana dyszy głównej wiąże się zawsze z ingerencją w układ paliwowy silnika, co prowadzi do przeróbek w filtrze powietrza oraz w konsekwencji do regulacji gaźnika.

W przekładni
Tuleja dystansowa pomiędzy wariatorem, a przeciw talerzem - tego typu blokada jest dość często spotykana, a jej zastosowanie powoduje że talerze nie schodzą się ze sobą do końca i pasek nie „wchodzi" maksymalnie wysoko, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia prędkości skutera.

W króćcu ssącym
Zwężona średnica króćca dolotowego -czyli zastosowanie króćca o mniejszej średnicy przelotowej stanowi blokadę ograniczająca ilość mieszanki dopływającej do silnika tym samym go osłabiając. Usunięcie tego ograniczenia to wymiana króćca na większy (odblokowany).

Blaszka zawężająca - zastosowanie blaszki umieszczonej pomiędzy zaworem membranowym, a króćcem ssącym, w której otwór ogranicza ilość przedostającej się mieszanki. Jej usuniecie powoduje odblokowanie skutera.

W module zapłonowym
Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie jest przecięcie przewodu biegnącego do czujnika.

Moduł zapłonowy - czyli sam CDI. Zastosowanie przez producenta zapłonu ograniczającego maksymalne obroty naszego silnika, co znacznie wpływa na ograniczenie prędkości. Sposób na odblokowanie w tym wypadku, to wymiana modułu CDI na odblokowany z inna mapą zapłonu.

W tłumiku
Tuleja zwężająca średnice tłumika - stosowana w tłumikach w różnych miejscach zaraz przy cylindrze, lub na samym końcu w końcówce tłumiącej. Tuleja zmniejsza średnicę tłumika ograniczając wypływ spalin, a przez to dławiąc silnik. Usuwamy ją wybijając blokadę za pomocą odpowiedniego narzędzia lub wyciągając spawarką.

Zawirowywacz spalin - blokada ta, to dodatkowa rurka przyspawana do tłumika powodująca zawirowanie spalin, co prowadzi do zdławienia silnika.. W tym przypadku nie obejdzie się bez pomocy doświadczonej osoby, która odetnie nam rurkę i zaspawa nam miejsce po niej.

Katalizator - zastosowanie katalizatora wpływa na ograniczenie obrotów silnika, co sprawia, że działa on jak blokada. Usuwamy go i pozbyliśmy się kolejnego ograniczenia. Należy pamiętać, że czasem operacja usuwania go może okazać się skomplikowana wiec tu zalecam wizytę w warsztacie.

W filtrze powietrza
Zwężka dopływu powietrza - znajduje się wewnątrz filtra powietrza. Jest to najczęściej krótka rurka o małej średnicy ograniczająca ilość powietrza, jaka dostaje się do filtra. Zdjęcie tej blokady polega na usunięciu tej rurki, ale pamiętać trzeba, że usuwając ją musimy zmienić też dysze w gaźniku. Odblokowanie filtra wpływa na zwiększenie ilości powietrza w mieszance. Odblokowany filtr i jednoczesna zmiana dyszy to pewna regulacja gaźnika, zatem pamiętajmy o tym.

Poza podstawowymi i najczęściej stosowanymi blokadami spotkać można jeszcze ograniczenia typu:

Filtr paliwa - mały filtr paliwa dozuje mniejszą ilość paliwa wpływając na osiągi skutera. Ominięcie tego zadławienia to wymiana na większy filtr.

Wypustka na wariatorze - niewielki kołnierz w wewnętrznej części wariatora, który nieznacznie wpływa na ograniczenie osiągów. Blokadę usuwamy przez stoczenie tej wypustki.

Przekładnie wtórna - mało kto wie, że może on stanowić blokadę skutera. Stosowana najczęściej w skuterach chińskich ze względu na ograniczoną moc silnika. Ograniczenie polega na zastosowaniu takich przełożeń w przekładni (przenoszącej obroty ze sprzęgła na koło), które nie zamulą silnika, a dadzą skuterowi przyzwoite przyspieszenie. W konsekwencji konstruktorzy ograniczają prędkość maksymalna skutera.

Rolki wariatora - w tym przypadku trudno mówić o blokadzie. Zastosowane oryginalne rolki po zdjęciu ograniczeń w naszym skuterze często wpływają na ograniczenie osiągów. Trzeba więc je wymienić na odpowiednie, mając na uwadze obecną charakterystykę pracy silnika. I dlatego niejako można uznać je za ogranicznik skutera.

Należy pamiętać, że zdejmując blokady zmieniamy charakterystykę pracy silnika i zawsze konieczna będzie regulacja, czy to gaźnika, czy przeniesienia napędu (wariatora, sprzęgła). Często o tym zapominamy i w rezultacie odblokowanie skutera nie przynosi zamierzonego efektu, a my niepotrzebnie się denerwujemy.

_________________
Bo Życie jest po to żeby śmigać na moto !!

http://sebayz.mojemoto.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Blokady
PostWysłany: Pią Maj 06, 2011 6:02 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 25, 2010 12:08 pm
Posty: 57
Miejscowość: Markowo
Pojazd: Longjia Exactly 50 LJ50QT - K
Dzięki. Kupiłem odblokowany moduł, potem pogrzebałem i blokada była tylko w filtrze powietrza. Wszystko pięknie, zamykam licznik.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Blokady

zetka

5

4856

Nie Mar 27, 2011 5:39 pm

bociek1989 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Blokady

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

tompior111

34

8616

Pią Kwi 25, 2008 10:59 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Blokady?

Filip35

6

1778

Pon Lip 07, 2008 8:33 pm

Filip35 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Zdjęcie blokady

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Tvn!0

36

6138

Wto Lut 07, 2006 7:48 am

gwh Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Blokady Romet CRS 50

Avation

0

1856

Pon Cze 28, 2010 2:06 pm

Avation Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.062s | 20 Queries | GZIP : Off ]