Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 3:41 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 7:17 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Witam,
posiadam takie o to cudo z epoki

Image

Image

Image

http://www.youtube.com/watch?v=g-0aTbYBG-o

I mam problem z cewką zapłonową. Otóż ma zwarcie do masy na uzwojeniu niskiego napięcia.
Da się to w jakiś prosty sposób naprawić? Bez tego nie mam iskry. A jeśli to odłącze od platyn, zadziała?
Dodam, że to oryginalny silnik S38 z epoki, dwie cewki, linka sprzęgła wchodzi od przodu, razem z przewodem W/N i przełącznika zapłonu.

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Ostatnio edytowany przez Dukes Czw Sty 13, 2011 7:30 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 7:29 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Dwie cewki, jedna zapłonowa druga świetlna. Jak znajdę zdjęcie całego statoru to wrzucę. Szukałem ale to dość nietypowa cewka i inne nie bardzo podchodzą.
A najgorsze jest to, że miał iskrę zanim go rozkręciłem, a chciałem tylko wymienić kondensator... Musiałem ją jakoś uszkodzić mechanicznie przez przypadek bo nie przypominam sobie żebym w nią uderzył czy obtarł gdzieś.

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 7:30 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2394
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Sławek, w s38 w żakach był iskrownik z jedną świetlną i jedną zapłonową. Możesz spróbować przewinąć, lub poszukać innej. Ładny żak <spoko>

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 7:32 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
A może ktoś miałby taką sprawną cewkę na sprzedaż? :) Wiem, że to nie odpowiedni dział, mam nadzieje, że nikt nie będzie krzyczeć, ale jeśli ktoś by miał to prosiłbym o kontakt na PM ;)

Niestety nie znam żadnych parametrów fabrycznej cewki aby dać ją do przewinięcia, a na oko to podobno jeden zmarł :P

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 7:41 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2394
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Hmm, ja niestety wszystkie te cewki mam wykorzystane. Czasami się trafiają na alledrogo, musisz poszukać. Jesteś pewien, że kable są w porządku?

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 7:53 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Kable tak. Odkryłem to gdy ustawiłem miernik elektryczny na pomiar przejścia i gdy podłączyłem jeden przewód do masy, a drugi do tego cienkiego przewodu który wychodzi z cewki zapłonowej i podłącza się go do izolowanego trzpienia platyn miernik zaczął pikać, oznaczając przejście do masy. Później zmierzyłem oporność cewki względem masy. Dla uzwojenia W/N wynosiła ona 6,8 KOhm, a dla N/N tylko 1,1 Ohm więc sprawa wydaję się jasna...

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 7:31 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Mam prośbę do kogoś kto posiada cewkę zapłonową do WSK 125 aby zmierzył wymiary które zaznaczyłem na zdjęciu cewki od Żaka.
Kolor zielony oznacza rozstaw śrub mocujących cewkę do statoru. Czerwony to szerokość rdzenia cewki z izolatorami. Żółty to szerokość tych dwóch półokrągłych profilów, nie widziałem jak to zaznaczyć dokładnie na zdjęciu, mam nadzieje, że wszyscy będą wiedzieć o co mi chodzi :)

Tak wyglądają wymiary oryginalnej żakowskiej cewki:
Image

Ogólnie myślę o takiej cewce w zastępstwie, dzisiaj oglądałem taką w sklepie ale sprzedawca był zajęty, a ja nie wziąłem ze sobą suwmiarki i nie pomierzyłem dokładnie, a głupio mi tak co chwile latać do niego mierzyć tymbardziej, że raczej i tak zamówię w internecie ponieważ ma astronomiczną cenę 45 zł <wow>

Image

Na oko wygląda podobnie. Wiem, że na pewno będę musiał przyciąć trochę te półokrągłe metalowe profile (może ktoś wie jak to się fachowo nazywa?) bo są za szerokie, ale rozstaw śrub jest bardzo zbliżony do żakowskiej cewki :)

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
PostWysłany: Czw Wrz 29, 2011 9:17 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Gru 10, 2006 3:37 pm
Posty: 112
Miejscowość: Kobyłka
Pojazd: Ryś mr1b, Komary 231, 2320, 2330, 2350, 2351, 2361, Pony 301, Pegaz 700, 710, 750, 760 Polo, Wsk M06B1 Simson Sr4-4
Wiem ze odswierzam stary temat ale niestety cewka od WSK jest duzo dłuższa - choc sie zastanaiam jak by ja mocno podciać?

|Mam tez silnik S38 i ten sam problem co u ciebie:(

_________________
Nowy adres Strony -http://www.jacomoto.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Żak Mr2 rok 1962

termin21

7

3644

Nie Sty 24, 2010 5:24 pm

CZESIO1958 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 20 Queries | GZIP : Off ]