Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Kwi 23, 2024 8:33 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Pon Lut 27, 2012 5:59 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Paź 25, 2011 8:29 pm
Posty: 743
Miejscowość: Wilczkowice
Pojazd: Romet chart typ 210
Nissan Sunny 1,4 16v
Chopper SAM

byłe pojazdy:
Jawa CZ 350
Simson s51
Simson s51
Mz ETZ 250 z silnikiem TS
Jawa 50 Sport
Skuter Monsun
Renault Clio I
Nie będzie Ci lepiej kupić używanych sprężyn w stanie bdb?:D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Pon Lut 27, 2012 6:20 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Panowie. Zanim wymienicie sprężyny, warto zrobić jedną rzecz. Miałem identyczny problem jak ww. opisany w swoim pierwszym Charcie. Po dociśnięciu zawieszenia, ledwo wracało do góry i w zasadzie nie wracało do swojej pozycji neutralnej (musiałem sam podciągnąć). Winny był korpus amortyzatora (2 szt. rzecz jasna). Po rozebraniu amortyzatora w środku ujrzymy u góry dwa albo trzy (nie pamiętam już) rowki. Warto kant każdego z nich lekko zeszlifować (tak lekko pod kątem). Ja to zrobiłem frezem na wiertarkę, a potem poprawiłem jeszcze papierem wodnym. Warto też sprawdzić powierzchnię samego tłoczyska w każdym z amortyzatorów. Może zdarzyć się, że jest gdzieś jakiś mały "zadzior" i trzeba go wyrównać.

U mnie po tym zabiegu amortyzatory chodziły jakbym je wymienił na nowe. Może przesadzam, ale w każdym razie po dociśnięciu odbijały szybko i do pozycji neutralnej. W końcu było czuć jak przód pracuje na nierównych drogach.. ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Pon Lut 27, 2012 10:06 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Jak zabiorę się porządnie za zawieszenie to się okaże, bo teraz tak na wszelki wypadek się pytałem, ale to wszystko w praniu się okaże. Dzięki bigsoft za pomocne informacje ;).

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 5:22 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lut 09, 2012 8:19 am
Posty: 126
Pojazd: WSK
Chart Serwis
W razie wyrobionych sprężyn nie pozostaje nic innego jak dopasować te od simka tylko na jaki wymiar ? Podane wymiary Sławka i Szczygła troszkę się różnią...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 5:30 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Sprężynę zawsze można skrócić to nie problem. Najgorzej jest czy będą pasować w elementy. No nic jak zabiorę się za swoją zawiechę to się okaże. Bo chyba od nowości nie była robiona...

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 6:08 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 23, 2008 1:25 pm
Posty: 95
Miejscowość: Radziechowy
Pojazd: Ogar 200
Pytanie mam która sprężyna ma iść na dół zawieszenia ta krótsza czy dłuższa bo już nie wiem ;D W Naprawiam Romety wygląda że mniejsza jest na dole a w tutorialu o naprawie ta dłuższa szła na dół...

_________________
http://www.youtube.com/user/muciekk500
Układy zapłonowe, regulatory napięcia, instalacje elektryczne, diagnostyka
http://www.motocdi.com ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 7:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Paź 25, 2011 8:29 pm
Posty: 743
Miejscowość: Wilczkowice
Pojazd: Romet chart typ 210
Nissan Sunny 1,4 16v
Chopper SAM

byłe pojazdy:
Jawa CZ 350
Simson s51
Simson s51
Mz ETZ 250 z silnikiem TS
Jawa 50 Sport
Skuter Monsun
Renault Clio I
Ta dłuższa na dół a krótsza na górę :D i między sprężynami powinna iść taka plastikowa przekładka


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Pią Mar 02, 2012 9:12 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 23, 2008 1:25 pm
Posty: 95
Miejscowość: Radziechowy
Pojazd: Ogar 200
Oszlifowałem tak jak pisał Bigsoft i jest gigantyczna różnica.... Zastanawiam się czy to w fabryce już było tak złożone czy ktoś składał to zawieszenie z 2 różnych.

_________________
http://www.youtube.com/user/muciekk500
Układy zapłonowe, regulatory napięcia, instalacje elektryczne, diagnostyka
http://www.motocdi.com ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sprężyny zawieszenia Chart.
PostWysłany: Sob Mar 03, 2012 2:08 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
To jest efekt wypracowania tego zawieszenia. Weź pod uwagę, że korpusy amortyzatora są aluminiowe. Tłoczyska podczas pracy zwyczajnie wycierają powierzchnię korpusu, która styka się z tłoczyskiem i przez to ścierany materiał odkłada się na rogach tych rowków, w wyniku czego powstają ostre krawędzie utrudniające posuw tłoczyska. Jeszcze trzeba wziąć pod uwagę siły działające na tłoczysko, a w konsekwencji na wcześniej opisywaną aluminiową powierzchnię korpusu. Chodzi mi o siły kątowe jeśli można to tak nazwać. Np podczas hamowania przednim hamulcem.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Chart] Utwardzenie przedniego zawieszenia

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

yazimoo

18

6500

Pią Gru 11, 2009 2:29 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Wymiary sprężyny stopki centralnej

Kry19

2

1659

Pią Maj 30, 2008 7:15 pm

Kry19 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Sposób na wyjęcie spręzyny z amortyzatora.

spider15

0

1364

Śro Mar 25, 2009 3:13 pm

spider15 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Schemat zawieszenia

kucus

2

2130

Pon Cze 09, 2008 9:33 pm

filozof93 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Regeneracja zawieszenia

Dzika

0

1628

Czw Gru 30, 2010 11:20 am

Dzika Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 22 Queries | GZIP : Off ]