Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Mar 29, 2024 8:17 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Śro Lut 15, 2012 6:10 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Lut 05, 2012 10:55 am
Posty: 28
Pojazd: peugeot speedake, ford mondeo mk3
Powodzenia w remontowaniu jednostki, ja właśnie dziś skończyłem i powiem że sporo kasy wchodzi w ten silniczek taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Śro Lut 15, 2012 11:41 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Myślałem nad nowymi deklami ale nie wiem jak z jakością wykonania.
Dzisiaj silnik został złożony. Jestem bardzo mile zaskoczony procesem składania karterów, wszystko wchodzi bardzo lekko :)
Po silniku S38 mam chyba jakiś uraz :P

Miałem wstawić zdjęcia dzisiaj ale wrzucę coś jutro ;)

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 9:48 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Lut 05, 2012 10:55 am
Posty: 28
Pojazd: peugeot speedake, ford mondeo mk3
przy s38 też łatwo się zejdą tylko trzeba gumy wybić:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Śro Mar 28, 2012 8:42 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Witam,

sprawa z silnikiem się trochę przeciągła z powodu braku czasu oraz części zamówionych z Czech.
Na dzień dzisiejszy silnik jest już kompletnie złożony, gotowy do zamontowania w ramie.
Na zdjęciach jeszcze bez kap:
Image

Image

Image

O ile znajdę czas to jutro zrobię kilka zdjęć całości. Kapę olejową poprawiłem i praktycznie jest gładkie lustro, ale to wszystko jutro.
Ponieważ zdecydowałem się rozebrać tylny wahacz, dzisiaj byłem na wyciskaniu ośki. Niestety była strasznie zapieczona i musiałem ją uciąć i wydusić już samej ramy podgrzewając ramę palnikiem do czerwoności. Po kilku próbach w końcu się udało ;)

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Śro Mar 28, 2012 9:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
o ty w życiu, jak z fabryki silniczek taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Śro Mar 28, 2012 9:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Wrz 15, 2009 2:18 pm
Posty: 758
Miejscowość: Zamość
Pojazd: Romet POLO 760
Cezeta 175 typ 477
Fiat 125P
Na pewno silnik będzie chodził :F
jak będziesz tak robił wszystko jak silnik to będzie lux maszyna takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 12:07 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Mam nadzieję, kompresję ma bardzo mocną, z wkręconą świecą bardzo ciężko jest ręcznie "przekopać" silnik ;) Podłączyłem prowizorycznie cewkę zapłonową i kręciłem wałem wkrętarką i jest bardzo ładna, mocna iskra ;)
Wszystko wskazuje na to, że będzie dobrze, ale znając złośliwość rzeczy martwych wszystkiego można się spodziewać :)

Generalnie Jawka została już rozkręcona całkowicie. Niedługo wszystko zostanie wypiaskowane i oddane do lakierni. Zastanawiałem się nad lakierowaniem proszkowym całości, ale byłoby dużo problemów ponieważ kilka elementów będzie musiało być szpachlowane. Jak wiadomo, pod lakier proszkowy stosuje się inny typ szpachli z drobinami metalu aby lakier mógł się do niego przyczepić, która jest niebotycznie droga. No i lakier proszkowy ma charakterystyczną strukturę "mandarynki" przez co kiepsko by wyglądał na dużych powierzchniach.

Niestety nie udało mi się uratować tylnych amortyzatorów, które były strasznie zużyte. Rozłożyłem je na czynniki pierwsze, dorobiłem nowy skórzany "tłok?" na wzór oryginalnego, wymieniłem oringi uszczelniające, zalałem nowym olejem 10W do amortyzatorów i niestety nie chce działać. Jest strasznie sztywny i nie pracuje tak jak powinien. Na razie kupie nowe, coś w tym stylu i najwyżej przemaluje dolne mocowanie aby nie straszyło czernią, a w przyszłości oddam oryginalne do jakiegoś fachowca, który przywróci im sprawność, bo pewnie coś źle złożyłem chociaż wg. schematu z katalogu części wszystko jest ok.

Przy okazji szukania różnych informacji na Czeskich stronach znalazłem fajne zdjęcia z fabryki w miejscowości Považská Bystrica, gdzie były produkowane m.in. właśnie nasze pancerniaki :)
http://jencomoto.wbs.cz/Literatura.html

Jutro, a w sumie już dzisiaj postaram się wrzucić kilka zdjęć części odnowionych oraz tych czekających w kolejce na drugie życie ;)

Pozdrawiam,
Paweł

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 1:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Paź 25, 2011 8:29 pm
Posty: 743
Miejscowość: Wilczkowice
Pojazd: Romet chart typ 210
Nissan Sunny 1,4 16v
Chopper SAM

byłe pojazdy:
Jawa CZ 350
Simson s51
Simson s51
Mz ETZ 250 z silnikiem TS
Jawa 50 Sport
Skuter Monsun
Renault Clio I
Silnik pierwsza klasa. <ok> Szkoda że te amory są zrąbane.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 2:20 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Będę musiał coś z tymi amortyzatorami zrobić, ale na dzień dzisiejszy moja cierpliwość po prostu się skończyła i oddam je komuś kto się na tym zna ;)

Tak jak obiecałem, zrobiłem kilka fotek ;)

Gotowy silnik:
Image

Części zamówione z Czech, był jeszcze komplet śrub do silnika ale został zużyty ;)
Image

Nowe linki, kolanko, naciągi łańcucha, pokrywa linki sprzęgła i wyczyszczony oraz naprawiony kranik:
Image

Naprawiony, odnowiony i świeżo pomalowany sygnał:
Image

Image

Komplet chromowanych śrub do skręcenia kaczki:
Image

Image

I wracamy do realiów... rama i wahacz po wyduszaniu ośki ;)
Image

Na razie to tyle. Zapomniałem zrobić zdjęcia kół, które praktycznie też już są gotowe. Kupiłem kompletne koła po piaskowaniu i lakierowaniu proszkowym obręczy na bardzo ładny srebrny metalic z dodatkiem brokatu, pięknie się mienią w słońcu. Nosiłem się z zamiarem kupna nowych obręczy "chromowanych", niestety jakość chromu na takich za 50-60zł jest kiepska, adekwatna do ceny. Chromowanie jednej felgi w zakładzie kosztuje jakieś 150zł/szt. więc na razie sobie odpuszczę ;)

Jak widać sygnał skręciłem na śrubki ponieważ nie chciałem uszkodzić lakieru nitami, a po za tym zawsze łatwiej jest rozkręcić i wyczyścić sygnał gdy się zablokuje ;)

Aktualnie jeszcze czekam za częściami, które oddałem do cynkowania.
No i muszę się w końcu zabrać za piaskowanie i lakierowanie, bo już wiosna, a kaczka w częściach :P

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 3:18 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:48 pm
Posty: 481
Miejscowość: Odolanów
Pojazd: Komar 2351 '79
Romet Ogar 205 '86
WSK 125 M06B3 '81
Simson S51 '86
Jak przesyłka z Czech to musiało trochę potrwać

_________________
Komar: dwa koła, jedna pasja!

ROMET pod znaku czerwonego Pegaza

Komar 2351 - http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Komar/124552

WSK 125 - http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/124998


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 4:08 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 16, 2008 1:14 pm
Posty: 958
Miejscowość: Waganiec [CAL]
Pojazd: Romet Ogar 200 '87
Suzuki GSXR 600 SRAD '97
Opel Vectra B 2.0 16V '99
Zapowiada się naprawdę wzorowa robota <spoko>

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 4:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1182
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Chromowane śruby mimo że kłócą się z oryginałem, to jednak są jak najbardziej na tak <spoko>

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 5:31 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 07, 2009 7:09 am
Posty: 301
Miejscowość: Okolice Lubina
Pojazd: Romet 50t1
Simson Sr2e
MZ Ts 150
Simson Duo 4/1
To będzie coś pięknego. Powodzenia <spoko>

_________________
http://www.joemonster.org/i/e/filmowegify023.gif


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 7:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Paź 25, 2011 8:29 pm
Posty: 743
Miejscowość: Wilczkowice
Pojazd: Romet chart typ 210
Nissan Sunny 1,4 16v
Chopper SAM

byłe pojazdy:
Jawa CZ 350
Simson s51
Simson s51
Mz ETZ 250 z silnikiem TS
Jawa 50 Sport
Skuter Monsun
Renault Clio I
Fachowa robota :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 50 typ 20
PostWysłany: Pią Kwi 20, 2012 7:20 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Witam po długiej nie obecności ;)

Dzisiaj zdjęć nie będzie ale opiszę co się działo przez ten długi okres czasu ;)

Miałem trochę zabawy z przygotowaniem w ramie gniazda na oś wahacza. Nie bardzo podobała mi się perspektywa wduszania jej na prasie przy pięknym nowym lakierze więc postanowiłem wyszlifować gniazdo tak aby oś wchodziła z bardzo lekkim oporem. Następnie w ramie wywierciłem otwór, do którego przyspawałem nakrętkę. Ośkę lekko nawierciłem tak aby wkręcając śrubę w ramę zablokować jej możliwość poruszania się na boki. Rozwiązanie bardzo proste ale skuteczne ;)

Kolejny problem to nowa linka prędkościomierza. Niestety była za cienka i nie przekazywała obrotów ślimaka do prędkościomierza. Musiałem ją wytrawić, następnie owinąłem drobnym miedzianym drutem, zalutowałem i wyszlifowałem. Nie wiem jak długo to wytrzyma, byle do przeglądu technicznego starczyło :P

Generalnie Jawka została już wypiaskowana i jest u lakiernika. W poniedziałek ma się za nią wziąć więc pewnie za tydzień będzie już złożona ;)

Jutro porobię znowu trochę zdjęć, odebrałem już części z cynkowania więc będzie co oglądać ;)

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Jawa 50 typ 23p

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

KIBICowy

21

12077

Nie Lis 16, 2008 1:33 pm

Tracer Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jawa 50 20p

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

R-Man

32

13724

Czw Paź 09, 2008 5:23 pm

R-Man Zobacz ostatni post

Brak nowych postów JAWA 175

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Hanus

18

10098

Pią Cze 05, 2009 8:34 pm

nsr 5044 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jawa 175

marekK

1

2463

Pon Sie 24, 2009 10:00 pm

Hanus Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jawa 175

bula

6

4476

Czw Sty 07, 2010 2:54 pm

spider15 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 21 Queries | GZIP : Off ]