Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 8:00 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 8:35 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 13, 2011 9:01 pm
Posty: 190
Miejscowość: M-ce ;) [KRA]
Pojazd: Chart '89 & Punto '00
Romet Pegaz '76
Zamierzam wymienić wał w Charcie ze względu na luzy góra-dół. Nigdy wcześniej nie rozpoławiałem tego silnika i posiłkuję się wiedzą teoretyczną z tego forum, i tu pojawiają się moje pytania : Czy mogę wymienić wał bez demontażu całej skrzyni, wałka startera i pozostałych elementów osadzonych w lewym karterze (od strony zapłonu) ? Czy mogę złożyć silnik na starych simmeringach, czy muszę kupić nowe przy każdym rozpołowieniu ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 8:53 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Cze 30, 2011 3:23 pm
Posty: 385
Miejscowość: Małopolskie-Skidziń
Pojazd: Fiat 126 Elx '99
Możesz wymienić wał bez demontażu całej skrzyni , simmeringi na wał kupisz ze simsona , ale uwaga dwa ale te większe, bo simson na wał ma dwa inne simmeringi jeden większy, drugi mniejszy.Warto również wymienić łożyska.:)

_________________
GG :31705835 Usługi lakiernicze !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 9:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Zimmeringi to idziesz do sklepu i podajesz wymiary... A tu masz poradnik rozkładania silnika 027 ---> poradniki-f37/demonta-i-monta-silnika-027-romet-chart-210-t18194.html

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 9:07 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Łożyska i simmeringi do Charta (i nie tylko): inne-f30/wymiary-simmeringow-wymiary-o-ysk-t20201.html

Łożyska i simmeringi polecam wymienić, no chyba, że nie dawno robiłeś remont (w co wątpię, skoro wał do wymiany).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 9:10 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 13, 2011 9:01 pm
Posty: 190
Miejscowość: M-ce ;) [KRA]
Pojazd: Chart '89 & Punto '00
Romet Pegaz '76
Więc kupię dwa takie simmeringi na wał, reszty raczej nie ruszam, bo chyba reszta się nie rozszczelni ? :) muszę jeszcze tylko kupić dobry wał bez luzów. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: Mam zestaw uszczelek z kilngerytu od Wronki19 z Allegro, jakość tych od dekli, cylindra, i króćca muszę przyznać że jest przyzwoita, jednak uszczelka między kartery jest z kartonu :/ Czy sytuację ratuje gambit 0,5 mm czy ta kartonowa uszczelka też da radę ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 9:37 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Smarnij dobrym silikonem, uszczelka pomiędzy i sklej. Jak wolisz to użyj gambitu raczej lepszy jest.

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 10:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 13, 2011 9:01 pm
Posty: 190
Miejscowość: M-ce ;) [KRA]
Pojazd: Chart '89 & Punto '00
Romet Pegaz '76
Tak więc myślę że silikon marki K2 ogarnie temat takk Jeszcze takie pytanko mam, czy opłaca mi się zakładać nowy tłok do cylindra który był już używany jednak wg. mnie nie ma głębokich rys, ani nie wyczuwam progu u góry tulei ? Cylinder jest po II-gim szlifie, ponoć dużo nie jeżdżone było na nim, a tak się składa że posiadam nieużywany tłok R2 produkcji ZMD i nie wiem czy to będzie opłacalne, czy szukać powiedzmy nominału do szlifu..?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Pon Maj 14, 2012 8:58 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 19, 2010 1:10 pm
Posty: 145
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Komar 2351 z silnikiem Charta
ETZ 150
Jak nie ma rys ani progu to bezsensem jest go zmieniać. Możesz ew. sprawdzić luz na zamkach pierścieni czy nie jest za duży.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania dotyczące rozpoławiania i wymiany wału w silniku 027
PostWysłany: Śro Maj 16, 2012 8:50 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 13, 2011 9:01 pm
Posty: 190
Miejscowość: M-ce ;) [KRA]
Pojazd: Chart '89 & Punto '00
Romet Pegaz '76
Temat cylindra też do ogarnięcia takk Wał w swoim Charcie jednak zregeneruje ponieważ jest on ZMD czyli jak zawsze najpewniejszy oryginał taak jest tylko problem natury technicznej gdyż gość któremu zlecę regeneracje wału sporo po kosztach, prosi mnie abym załatwił nową korbę i mam wątpliwości czy takie współczesne korby są przyzwoitej jakości, czy ktoś może podzielić się opinią na ten temat ? Oczywiście wiadomo że nowych korb ZMD już nigdzie nie dostanę jedynie zamienniki na Allegro, ewentualnie na Agmocie, etc. i na tym skupię swoją uwagę :]


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Simmering wału w silniku 017

gotham

1

1387

Pią Lis 14, 2008 2:30 pm

Lipton Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Rozpoławiania silnika

BOSS

10

2898

Śro Lis 29, 2006 9:30 pm

arkantos1918 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Czyżby platynki do wymiany ?

Kry19

9

3315

Wto Kwi 15, 2008 10:26 am

Kry19 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 205] Magneto do wymiany? Proszę o ocenę.

ufosi

10

3474

Sob Lut 07, 2009 12:25 pm

Olo Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Pytanie dotyczące sprzęgła

bugzel

5

2399

Wto Paź 17, 2006 8:41 pm

marcintbg Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 23 Queries | GZIP : Off ]