Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 7:58 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 59 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Wto Lis 06, 2012 9:01 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
Jest podpora z alu. Wgl. to cylek jest z hondy nsr125 LC. Moim zdanie 10k rpm to też trochę przegięcie xD przy 3b nawet przy poj. 90ccm no ale jak już robić to na hardcora. Membrana to chyba oczywista rzecz ;)

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Śro Lis 07, 2012 9:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Śledzę ten temat i nieźle ci to idzie :P No rzeczywiście trochę duże strojenie ale raczej przy takiej pojemności i mocy powinno to ładnie jeździć i nie powinno być strasznych przeskoków między biegami. Jednak pojemność i membrana sprawiają że dolne partie obrotów są ok :F Przy mniejszej pojemności np jakieś 60ccm to było by słabo... przy oryginalnych przełożeniach pewnie nie chciał by na trójce jechać. Oczywiście dużo też zależy od wydechu jaki tam zastosujesz. Jak dasz łagodne kąty to dół powinien być ok. Zawsze przecież możesz wsadzić na przód mniejszą zębatkę. Jaki V max przewidujesz ?? :D

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Czw Lis 08, 2012 9:25 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
Myślałem nad zrobienie trzech wydechów :P z różnymi stożkami.. na hardcora, delikatny i taki pośredni ;) ale to pod koniec roboty..
W przelotowych 100km/h na pewno się zmieszczę. Co do v-max nie mam pojęcia...

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Pią Lis 09, 2012 4:08 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
No do testów by się takie przydały , żeby wszytko dobrze dopasować. Ja będę miał na kątach 1,6/3,5/5,5/7,5/10 i powinna być dobra elastyka do tego jeszcze okno wydechowe w kształcie pod elastykę i powinien być w miarę dobry v max i nie będzie trzeba strasznie kręcić silnika zeby jechał. U mnie teren nie jest równiny więc musi być dobry dół żebym nie musiał pod górki na jedynce męczyć silnika. I kiedy zamierzasz odpalić silnik ?? :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Pią Lis 09, 2012 7:25 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
Niewiem kiedy.. -.- Nie ma czasu.. W temacie jet napisane że to hobby jest tylko, więc nie będę zawalał szkoły z tego powodu..

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 4:56 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Stroje jawke na 7500obr. Wydech to 170*owk, płuki zostawiłem oryginał 120*owk no i teraz ssący dla takiego strojenia przewiduje się 155* a w oryginale mam 135* więc według programu steuerzeiten muszę je obniżyć o 3,9mm nie za dużo ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 7:26 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Wg programu porting calc wydech wychodzi na 27.33 mm. Moim zdaniem daj wydech na 27 mm i płuki na 35,5 mm tak jak się standardowo daję w simsonach. Dolot pod 155 owk wychodzi 20mm + wysokość płaszcza tłoka moim zdaniem będzie ok :P Standardowo to było by pod strojenie 9000 rpm ale moim zdaniem to nie jest do tak jak ma być... nie wiem skąd wzięły się te dziwne proporcje kąta otwarcia i strojenia w simsonach. Ty lepiej zrób tak jak jest w w bellu taak . Kolega będzie właśnie robił seta zgodnie z tabelkami w książce bella i będzie miał owk wydechu 190 stopni i strojenie 9000rpm ...zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 7:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Wydech mam na prawie na 27 stąd wychodzi 170*. Płuki na 36 i bardzo nie chce ich ruszać bo słabe dojście jest. Czyli według ciebie wychodzi ssący 3mm w dół. No właśnie Bell podaje strasznie duże kąty na wydechu, przez co w ExhaustCalculator odległość ostatniego stożka dla 7500rpm wychodzi dalej niż oryginalna przegroda jawki... Długi ten tłumik jakiś


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 8:32 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
No właśnie nie wychodzi to dobrze... to zrób normalnie na 9000 rpm i powinno być ok. Rozumiem że chcesz przerobić tłumik jawki na coś w stylu sp04 w simsonie ?? Długość walca powinna przy tej pojemności wynosić ok 8cm oczywiście możesz dać więcej np 12 cm :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 9:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Nie chce tyle bo to nie pojedzie. Jak dla mnie w jawce max to 7500. Robie właśnie sp04 i przy takich wymiarach wychodzi walec 20cm :) Musiałem dospawać końcówkę żeby przedłużyć cały wydech.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f5 ... 34b38.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 10:59 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Moim zdaniem 7500 rpm to za niskie strojenie żeby to miało jakieś lepsze osiągi. Ja na twoim miejscu dałbym coś z przedziału 8000-8500 rpm do tego ostatni stożek 11 stopni dla elastyki i by jawka odżyła :D Walec jest stanowczo za długi jak dasz wyższe strojenie to skróci się do odpowiedniej długości, ok 8-12 cm. Jutro wymodzę schemat i ocenisz czy podoba ci się moja koncepcja tego wydechu :D

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 6:04 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Ładna lufa wyszła, ale tragedii nie ma. Zrobiłem ssący na 150* bo dalej mnie już ręka bolała od piłowania. Jedzie naprawdę fajnie zdawcza 11z to nie ma żadnej dziury między biegami. Pierwszy raz ogara mi wzięło na dęba z gazu więc git. Tylko ten gaźnik psuje zabawę bo przylewa na niskich, trzeba będzie z mniejszą dyszą zobaczyć bo mam 72. Najgorsze jest to że się nie bardzo do garażu mieści :P ale cicho chodzi i dźwięk jest fajny.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/945 ... 6f2bb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6b ... 5afc0.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 9:23 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Pobaw się jeszcze ze strojeniem tego wydechu. Jak wsuniesz bardziej stożek to strojenie się zwiększy. Na pewno odczujesz różnica. Przy małej zębatce zdawczej spokojnie możesz wyżej wystroić. Tak zmieniaj długość walca aby uzyskać najlepszy efekt :D Jaki masz gaźnik ?? Jikov ?? :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Projektowanie cylindra!
PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 10:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
16N1-11 ale mocno dojebany ciągle coś muszę w nim regulować żeby to chodziło. Będzie kasa to kupie amala 19. Jutro muszę zobaczyć jak go pociągnie na 13z bo teraz to z 60km/h jedzie i gdzieś dalej to bym ten silnik zamęczył.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 59 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning cylindra

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

DaN

26

11249

Pon Gru 12, 2005 12:02 am

Kseon Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Wyciąganie cylindra.

kuba848

6

3683

Śro Gru 28, 2005 5:29 pm

kuba848 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chłodzenie cylindra??

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

kruczex

66

25672

Sob Wrz 23, 2006 2:18 pm

Michal200 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Szlif cylindra

Norbi

7

6135

Pią Maj 11, 2007 10:16 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Szlif cylindra

Janek1991

3

3075

Wto Sie 07, 2007 12:24 pm

wiktor Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 21 Queries | GZIP : Off ]