Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Kwi 18, 2024 1:37 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zapłon komar 023, jak sprawdzić?
PostWysłany: Nie Lut 10, 2013 10:11 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lis 27, 2011 12:02 pm
Posty: 63
Pojazd: kadet
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jakie znacie patenty na określenie sprawności zapłonu.
Chodzi mi o to żeby sprawdzić zapłon bez przykręcania do silnika.
Jak sprawdzić cewkę miernikiem, gdzie się podpiąć i na jaki zakres ustawić?
Jak sprawdzić kondensator?
Jak sprawdzić sprawność styków?
Może znacie jakieś sposoby instalacji na krótko z akumulatorem?
Może trochę głupie pytania, ale denerwuje mnie już ciągle dokupowanie, wymienianie, okręcanie, przekładanie, sprawdzanie itd. elementów zapłonu z różnym skutkiem <zniesmaczony> .
Wiem że część tych pytań była już na forum, proszę jednak o szczere odpowiedzi.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon komar 023, jak sprawdzić?
PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 8:39 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
elwis2 napisał(a):
Chodzi mi o to żeby sprawdzić zapłon bez przykręcania do silnika.

Jest to możliwe, ale nie zawsze pewne rozwiązanie

elwis2 napisał(a):
Jak sprawdzić cewkę miernikiem, gdzie się podpiąć i na jaki zakres ustawić?

Po pierwsze najpierw musisz znać przybliżone wartości rezystancji oryginalnych cewek. Następnie miernik ustawiasz na zakres oznaczony znakiem "omega", na pomiar największych rezystancji (dopiero w trakcie pomiaru możesz sobie zakres zmniejszyć w razie potrzeby).

Wszystkie cewki nie mogą być połączone między sobą przewodami. Jedną sondą miernika dotykasz masy iskrownika, a drugą do końca mierzonej cewki. Dokonujesz pomiaru, zapisujesz wartość i tyle. Zaznaczam jednak, że jeżeli chodzi o cewkę zapłonową w silnikach 023 i podobnych, gdzie z silnika wychodzi od razu przewód wysokiego napięcia - trzeba dokonać dwóch pomiarów, ponieważ w tej cewce są dwa uzwojenia, jedno niskonapięciowe, drugie wysokonapięciowe. W pierwszym przypadku jedną sondą dotykasz do masy, a drugą do przewodu wyłączania silnika. Uzyskujesz wtedy pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego cewki. Następnie nadal trzymając jedną sondę przyłożoną do masy, drugą dotykasz do bolca, na który normalnie wkręcony jest przewód wysokiego napięcia. Dokonujesz pomiaru i już masz rezystancję uzwojenia wysokonapięciowego cewki zapłonowej.

elwis2 napisał(a):
Jak sprawdzić kondensator?

Multimetrem z możliwością pomiaru pojemności kondensatorów. Ustawiasz na zakres wyższy niż 250nF (0,25uF). Jedną sondą dotykasz obudowy kondensatora, drugą do przewodu i sprawdzasz pojemność.

elwis2 napisał(a):
Jak sprawdzić sprawność styków?

Bateryjka + żaróweczka/dioda. Minus baterii do masy, plus baterii podłączasz przez styki przerywacza, a wyjście z przerywacza do jednego z biegunów żarówki. Pozostały biegun do minusa baterii. Jak zewrzesz styki przerywacza, żarówka ma świecić, jak rozewrzesz - zgasnąć, to chyba logiczne.

elwis2 napisał(a):
Może znacie jakieś sposoby instalacji na krótko z akumulatorem?


Co to znaczy, chodzi o zapłon bateryjny, ładowanie czy co?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon komar 023, jak sprawdzić?
PostWysłany: Śro Lut 13, 2013 8:36 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lis 27, 2011 12:02 pm
Posty: 63
Pojazd: kadet
Dzięki to już wiele mi wyjaśnia. taak
Z tym akumulatorem to chodziło o to co opisałeś podając jako źródło energii baterię.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Komar 2] Zapłon

lisu67

7

2697

Śro Lut 13, 2008 5:25 pm

krzysiek-gdansk Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Elektroniczny zapłon Komar

KameQ

8

7057

Pią Gru 30, 2005 11:32 pm

nKwadrat Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Komar] Uszkodzony zapłon

lysy1995

11

3770

Sob Lip 18, 2009 7:07 pm

lysy1995 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet Komar]Zapłon.

Bo ja jestem Alex

3

2965

Śro Maj 27, 2009 8:41 am

Szumacher Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet Komar]Zapłon

Bo ja jestem Alex

5

3097

Wto Wrz 15, 2009 7:06 pm

Bo ja jestem Alex Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 20 Queries | GZIP : Off ]