Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Sie 17, 2018 12:21 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Pon Lis 18, 2013 10:23 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Cze 27, 2008 8:10 pm
Posty: 36
Miejscowość: Olsztyn
Pojazd: Wonjan WJ50 (Benzer WS50)
Witam!

Podczas jazdy na dowolnym biegu wówczas gdy silnik tylko osiągnie 5500 obr/min następuje szarpanie po przekroczeniu tych 5500 obr/min silnik nadal normalnie wkręca się dalej jak powinien. Po prostu jakbym pojechał na hamownię to przy 5500 obr/min miałbym gigantyczny dołek na wykresie momentu obrotowego (mocy) w funkcji prędkości obrotowej. Na I, II i III biegu na normalnie rozgrzanym silniku jakoś da rade przekroczyć te przydławianie się ale jadąc na IV biegu muszę rozpędzać tak do tych 5500 obr/min, zredukować na III bieg, kontynuować przyspieszanie i z powrotem na IV żeby tylko "ominąć" te obroty. Na bardzo ciepłym silniku czasem udaje sie przebić przez te 5500 obr/min nawet na IV ale jak silnik zimny to nawet na III biegu jest ciężko. Silnik był przerabiany z 50 na 110. Moduł wymieniałem - bez zmian. Gaźnik jest bodajże dostosowany do 110 ponieważ do przeróbki wykorzystałem drugi silnik 110 i ten gaźnik był oryginalnie przy tym silniku. Podnosiłem, opuszczałem poziom paliwa w komorze pływakowej, iglice mam ustawioną na środkowym wrąbku (jest tam iglica na 5 wrąbków). Zauważyłem jeszcze, że jak zacznie mi sie przydławiać na tym IV biegu i dam wówczas ssanie to objaw jakby ustępuje ale na ssaniu do połowy silnik źle chodzi w pozostałym zakresie obrotów. Jak wiadomo ssanie wzbogaca mieszankę, więc podniosłem iglicę o 1 wrąbek to wtedy gwałtowniejsze dodanie gazu powodowało szarpnięcie a przy tych "feralnych" obrotach jaki był muł taki jest nadal, podniesienie o kolejny pogłębiło te szarpanie przy dodawaniu gazu. Jedyne co pozostało przy silniku od 50 cm3 to tłumik wydechu. Problem rzadko spotykany, może ktoś na tym forum ma jakieś pomysły lub spotkał się z czymś podobnym bardzo byłbym wdzięczny za pomoc. Jeśli jakich informacji nie dopowiedziałem to proszę napisać co konkretnie jest potrzebne do stwierdzenia co to za bolączka.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 5:02 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
A świeca, sprawdź ten moduł jak masz drugi sprawny to też sprawdź.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 8:54 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 11:25 am
Posty: 396
Pojazd: Jawka 50 Mustang
Ogar 200
Zumico quick 4t
wlasnie moze tu wina wcale nie lezy w gazniku tylko tez mysle ze to cos typu modul lub wszystko inne zwiazane z iskra


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 10:30 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Cze 27, 2008 8:10 pm
Posty: 36
Miejscowość: Olsztyn
Pojazd: Wonjan WJ50 (Benzer WS50)
Świecę zmieniłem na inną mimo, że miała przejechane tylko 200 km - bez widocznych zmian. Zmniejszyłem nieco przerwę na świecy, to tylko zaczął mniej równomiernie pracować na obrotach jałowych. Co do modułów to mam 2 sztuki, jeden jest oryginalny jeszcze od tego motorka, a drugi jakiegoś nieznanego pochodzenia wyglądający bardzo podobnie do tego oryginalnego. Nie jestem pewien czy te moduły były blokowane. Na obydwu modułach jest ten sam objaw. Po dzisiejszej przejażdżce odkryłem, że jak przestanę dodawać gazu w momencie tego dławienia się to po jakichś 1-2 sekundach strzela z tłumika. Silnik był przerabiany z 50 cm3 na 80 cm3. Po przejechaniu około 800 km został przerobiony na 110 cm3 i właśnie od tego momentu to zaczęło dawać się we znaki. Postaram się załatwić jeszcze inne moduły i na nich posprawdzać. Ja nadal mam ten silnik 110-tkę "dawcę" i założę od niego jeszcze pokrywę z tym statorem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Śro Lis 20, 2013 10:06 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 11:25 am
Posty: 396
Pojazd: Jawka 50 Mustang
Ogar 200
Zumico quick 4t
mowiles tez ze masz w nim tlumik od 50 watpie zeby to byla przyczyna tego ale wiesz sprobowac mozna. Odkrec ten tlumik i sprobuj bez niego


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Śro Lis 20, 2013 2:44 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Jeżeli tłumik jest dobry to 110 będzie na mim chodziło bez tych objawów, w jakiś tam sposób go blokuje, ale nie jest tak żeby szarpał.
A zawory, dobrze ustawione ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Śro Lis 20, 2013 8:40 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Cze 27, 2008 8:10 pm
Posty: 36
Miejscowość: Olsztyn
Pojazd: Wonjan WJ50 (Benzer WS50)
Tłumik to chyba nie bo jeszcze zanim te silniki zacząłem rozbierać to wsadziłem tego "dawcę" 110-tkę w ramę od tego motorka i rozpędzał się równomiernie bez zakłóceń, pokrywa ze stojanem była założona wówczas od 50-tki. Od 50-tki miałem też założony wtedy gaźnik. Po złożeniu silnika już nie zakładałem tego gaźnika od 50 tylko już założyłem wyczyszczony gaźnik od 110. Zmieniałem dzisiaj moduły na każdym jednym jaki był podłączony żadnej zmiany. Jeśli chodzi o zapłon to jeszcze nie zmieniałem stojana, magneta i cewki zapłonowej, choć udział tych elementów w tym przerywaniu wydaje się być wątpliwy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Czw Lis 21, 2013 3:27 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
To spróbuj jeszcze na gaźniku od "50".

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Czw Lis 21, 2013 5:14 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Sie 06, 2012 9:13 am
Posty: 45
Miejscowość: Klimontów/Śędziszów/Jędrzejów
Pojazd: Toros El Clasico(Sprzedany :D)
Romet ogar 200(Sprzedany)
MZ ETZ 150
Suzuki RG 80/50(sprzedana :()
Benzer Shaft 50(sprzedany)
GB Motors Street 110/50(sprzedany)
Polonez Caro 1.6 GLE
Opel Astra F 1.4 16V
Ja bym stawiał na zawory, moduł i doplyw paliwa.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Czw Lis 21, 2013 9:36 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Cze 27, 2008 8:10 pm
Posty: 36
Miejscowość: Olsztyn
Pojazd: Wonjan WJ50 (Benzer WS50)
Jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę na tym gaźniku od 50 cm3. Kolego Barti98, co nie tak może być z tymi zaworami. Silnik ma teraz założoną głowicę od 80 cm3 cylindra. Przy przeróbce silnika na 110 głowica "80" miała około 800 km przebiegu, zawory nie mają nadmiernego luzu na prowadnicach, zawory docierane osobiście, szczelność ok, nie wiem co zawory mogą mieć wspólnego. Faz rozrządu raczej nie pomyliłem, luz zaworowy poustawiany na 0,35 mm obydwa, szczerze mówiąc nie próbowałem luzu zaworowego kojarzyć z tym problemem. Jaki luz jest odpowiedni dla tego silnika? Ile źródeł tyle różnych danych na temat ustawiania luzu dla tego silnika.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Czw Lis 21, 2013 9:51 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Ja słyszałem że 0,04 i 0,05 mm coś takiego.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Pią Lis 22, 2013 9:25 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 10:51 pm
Posty: 1004
Miejscowość: Trzebcz/Kraków
Pojazd: Romet Chart 210
Ciągnik SAM, 1 HC 102, Lublin 51, Star 28, Żuk
Audi A4 B5 1,9 TDI '98
Romet Mińsk 125 400A '89
Suzuki GSF Bandit 600N '96
0,05 mmm

Luzu 0,35 to nawet w ciągniku nie ma :F

_________________
Bieganie to coś więcej niż pasja, to styl życia, miłość, oddanie...


DIESEL KOPCI, DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Pią Lis 22, 2013 6:43 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Cze 27, 2008 8:10 pm
Posty: 36
Miejscowość: Olsztyn
Pojazd: Wonjan WJ50 (Benzer WS50)
Zmieniłem gaźnik na ten od 50 cm3 i przestał się przydławiać, za to mam mniejszy v-max i przyspieszenie. Mam wrażenie, że w obydwu gaźnikach jest dysza główna paliwa jednakowego rozmiaru. Na tej od 110 cm3 jest wybite "78". Obecnie moto już nie odpala, wygląda na to że zajechałem silnik. Podczas jazdy zaczęło szarpać tak mocno jakby wciskać obydwa hamulce do oporu a silnik zaczął metalicznie stukać, coś szorowało i dzwoniło. Przejechałem ze 2 km bo tyle około miałem do domu i poczułem, że silnik ma już ciężko sam dla siebie pracować - zgasł. Odpaliłem go jeszcze ledwie na rozruszniku potem to tylko na pycha jedynie pyrkotał ale nie dało rady utrzymać obrotów. Do domu musiałem zapchać. Problem przerywania przy 5500 rpm wydaje się pozostać póki co nierozwiązany...

Zdjąłem cylinder i okazało się, że połamał się tłok. Nowy zestaw (tłok + cylinder) mam już w domu. Nie chcę zakładać kolejnego tematu dlatego tu zapytam. Jakiego rozmiaru dysza główna paliwa powinna być przy pojemności 110 cm3? Podejrzewam, że mogę mieć za małą dyszę w gaźniku bo po przerobieniu na 110 cm3 silnik bardzo szybko się przegrzewał, często się zacierał, jak był zimny to długo musiał popracować na ssaniu zanim zaczął dobrze reagować na gaz i właśnie te przerywanie przy 5500 obr/min występowało.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chiński 4T 139FMB Dławienie przy 5500 obr/min
PostWysłany: Pią Gru 27, 2013 12:10 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Cze 27, 2008 8:10 pm
Posty: 36
Miejscowość: Olsztyn
Pojazd: Wonjan WJ50 (Benzer WS50)
Problem rozwiązany. Założenie gaźnika od silnika 110 i większej dyszy rozwiało wątpliwości. Motorek jeździ teraz jak należy.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Chart] Dławienie sie przy 60 km/h

I.T.I

9

1221

Sob Maj 09, 2009 7:17 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Dławienie ogara...

sauroon

5

1061

Sob Kwi 08, 2006 10:19 am

mati590 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [kadet] dławienie

Rafcio780

5

775

Czw Maj 07, 2009 8:32 pm

Rafcio780 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 139FMB Ssanie!

Barti98

2

3499

Sob Paź 05, 2013 5:35 pm

Barti98 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów A pierun go wi xD 139FMB

Barti98

1

3317

Nie Lip 14, 2013 9:10 pm

hari123 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.064s | 20 Queries | GZIP : Off ]