Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 22, 2018 3:54 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Wto Mar 11, 2014 5:48 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 02, 2014 4:57 pm
Posty: 10
Pojazd: Jawa 50/20
Witam. Chciałbym "dołożyć" trochę mocy mojej jawce :). Od czego zacząć? Wiem, że dysza w gaźniku ma rozmiar 68, króciec został powiększony (tzn. ten otwór), kolanko wydechowe przycięte o 10cm (dławik z tłumika też wyciągnięty ale w takim stanie kupiłem jawkę, trochę głośno chodzi... da sie wykonać jakiś "sprzęt" np. z puszek? Chodzi mi o lepszy dźwięk i nie chcę stracić na mocy :D.) Jawka na 1 biegu jest bardzo zrywna ale na 2 już jest gorzej, a na 3 to ma lekkiego "muła". Możecie mi też powiedzieć jak dobrze wyregulować zapłon? Przerwę na platynkach ustawiłem na 0.4mm. Czytałem różne poradniki ale nic z tego nie rozumiem... Ustawiam tłok w gmp później cofam wał i jak chcę ustawić wyprzedzenie zapłonu to za żadne skarby nie mogę tego dokonać. Niedługo będę wymieniał tarcze sprzęgła i tu kolejny problem... Jak ułożyć tarcze? (po jednej stronie tarcza jest wypukła a po drugiej wklęsła, nie chodzi mi o korek tylko o ten metal). Jedni mówią, że tarczę ułożyć wypukłymi stronami na zewnątrz, a inni, że do środka. Jaki olej wlać? (ten do sprzęgła). Czy warto kupować cylinder 60cc (chodzi mi o coś takiego http://allegro.pl/jawa-50-jawka-cylinde ... 66253.html )? I jaką świecę doradzacie? Z tego co czytałem na internecie to świeca odgrywa ważną rolę i ona też może dodać trochę mocy :D.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam :).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Wto Mar 11, 2014 9:37 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
Najpierw zrób silnik tak, żeby chodził jak fabryka przykazała potem ew. możesz się brać za ulepszanie. Powiem Ci jednak z góry, że nie ma to sensu, bo jeśli nie masz masy pieniędzy lub wiedzy z zakresu tuningu i sprzętu typu tokarka,frezarka to nie masz się za co brać. Z 223 nie zrobisz demona prędkości. Dobrze złożony silnik spokojnie śmiga te 60km/h przelotowe. Ja lałem Hipol 75w90, nic mi się nie ślizgało. Cylindra pseudo 60ccm lepiej nie kupuj. To jeden wielki szajs, który nie tylko nie doda mocy lecz może ją obniżyć. Przede wszytskim kup org. tłok, to jest podstawa. Cylinder może być już teraźniejszy ale tłok puchnie więc dobrze mieć z PRL. Świece kup NGK BP7HS lub BP8HS. Ja śmigałem na nich i nie narzekałem. Nie świeca nie doda Ci mocy. Niby jak miała by tego dokonać... :D

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Wto Mar 11, 2014 11:49 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 02, 2014 4:57 pm
Posty: 10
Pojazd: Jawa 50/20
Ze świecą nie chodziło mi tyle o dodanie mocy tylko o lepsze spalanie mieszanki, a to się wiąże z lepszą pracą silnika :). Tokarki/frezarki nie posiadam :(. Tłok i cylinder mam chyba oryginalny... Jawkę kupiłem bez papierów od ojca kolegi za 100zł, on zaś kupił od starszego pana, który bardzo dbał o tę jawkę. Lecz jawka została pare razy skradziona (od kolegi mojego ojca) i stała 1rok na dworze nie używana dlatego jest teraz w niezbyt świetnym stanie. Myślałem coś nad "lekkim" tuningiem typu zmiana gaźnika, zmiana zębatek, itd. Nie chcę od razu wyżyłować tej jawy, bo mam zamiar nią trochę się pobawić ale trochę więcej mocy zawsze się przyda :D.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 2:20 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1182
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Chcesz więcej mocy to kup sobie WSKę, a nie z zabytku robić trupa ojapier

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 3:56 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 02, 2014 4:57 pm
Posty: 10
Pojazd: Jawa 50/20
Mam zamiar kupić MZ ETZ 251 ale chcę żeby ta jawka też miała trochę mocy... Na każdym forum znajdzie się jakiś typ, któremu coś nie pasuje... Nie masz dla mnie żadnej konkretnej odpowiedzi? Nie chcesz mi pomóc? To proszę Cię abyś nie pisał tutaj zbędnych postów. Mój sprzęt i ja zrobię z nim co zechcę. Próbuję tylko uzyskać tutaj jakichś informacji...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 5:12 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
Ogarnij najpierw tak jak było w oryginale. Jeśli nie władujesz w silnik powiedzmy 1500zł to nie ma co liczyć na przyrost mocy. Chcesz moc? Kup jakiegś crossa za 2tys(wyjdzie taniej niż ulepszanie 223) coś dostniesz a nie będziesz męczył biedną Jawkę. Mam wrażenie, że chcesz wydać powiedzmy 100-200zł i zapierdalać nie wiadomo ile. Owszem są ludzie, którzy robią z Jawek czy Simsonów istne demony prędkści ale do tego trzeba mieć pasję, czas i pieniądze. A jak słyszę takie coś, że świeca doda Ci mocy to zaraz widzę ten Twój tunning.

"Nie masz dla mnie żadnej konkretnej odpowiedzi? Nie chcesz mi pomóc?"
Owszem czytaj mój pierwszy post. A co do Artizzz-a dobrze Ci radzi więc nie wyjeżdzaj zaraz z roszczeniami.

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 5:56 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 02, 2014 4:57 pm
Posty: 10
Pojazd: Jawa 50/20
Jak już wspomniałem... Nie chodziło mi dosłownie o przyrost mocy dzięki innej świecy. Po prostu silnik lepiej pracuje jeśli lepiej jest spalana mieszanka. Jak widać nie przeczytałeś mojego wcześniejszego postu... Kurwa czy ja pisze niewyraźnie? Nie chcę jawką cisnąć 100km/h ale chciałbym ją trochę usprawnić.

-- Czw Mar 13, 2014 6:13 pm --

Dobra... Dajmy spokój z tym tuningiem... Jak założyć te tarcze sprzęgła? Bo tarcza z jednej strony jest wypukła a z drugiej wklęsła (sama tarcza, nie korek). I w jakiej kolejności wkładać popychacze?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 9:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
najlepszym usprawnieniem będzie odnowienie silnika na oryginalnych częściach ;) nie ma opcji, żeby silnik złożony na chińszczyźnie teraźniejszej, nawet "tjuningowanej 60ccm" chodził lepiej (szybciej i sprawniej) niż złożony na oryginalnych częściach taak
w ramach tuningu mógłbyś wstawić pseudosporta, ale do wyglądu kaczki za nic on nie pasuje lokurva


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 9:55 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 02, 2014 4:57 pm
Posty: 10
Pojazd: Jawa 50/20
Z tego co wiem to właśnie w silniku wszystko jest oryginalne. Ale żeby się upewnić to jak to sprawdzić? Są jakieś napisy/znaki na cylindrze, głowicy?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 9:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1182
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Wreszcie zrozumiał.

A co do lepszych świec, to może i coś dają w sensie lepszego spalania mieszanki - ale nie w Jawce, gdzie układ zapłonowy jest bieeedny i z ledwością napędza "zwykłą" świecę. Znacznie lepszym pomysłem byłoby zrobienie zapłonu bateryjnego, sprawdzone i przetestowane przez wielu.

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 10:24 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 02, 2014 4:57 pm
Posty: 10
Pojazd: Jawa 50/20
W najbliższym czasie spróbuję podłączyć akumulator do jawki tak aby miał ładowanie i wykonać zapłon bateryjny z tego poradnika http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/ ... 18676.html . Tylko jestem ciekaw gdzie ma być podłączony ten żółty kabel (na schemacie).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 10:53 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
lepiej już zrobić bezstykowy AC-CDI, nie jesteś uzależniony od akumulatora, nie trzeba robić ładowania, eliminujesz przerywacz
koszt jest śmiesznie niski


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.
PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 11:46 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 02, 2014 4:57 pm
Posty: 10
Pojazd: Jawa 50/20
przem do tego zapłonu potrzebowałbym stroboskopu aby go wyregulować... I kompletnie nie wiem jak ten zapłon wykonać :D. Załączyłbyś jakiś link dla kompletnie zielonych :D? Co do zapłonu bateryjnego. Także możecie podesłać jakieś schematy/tutoriale jak zrobić ładowanie i odpowiednio podpiąć wszystko? Ile może kosztować zamontowanie zapłonu bateryjnego i AT-CDI? I czy na allegro/jakichś sklepach internetowych dostanę wszystkie potrzebne cześci (bo w okolicy wątpię, że dostanę takie drobne przedmioty w dodatku do sklepu musze jechac 10km, bo mieszkam na wiosce :D)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Jawa 350 TS] tuning na moc

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

KRYSTI

46

22553

Wto Gru 22, 2009 9:49 pm

adam21w2s2 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning silnika Jawa 250

Jasio125

5

5446

Pon Gru 06, 2010 5:45 pm

Jasio125 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Jawa 350TS] Regulacja zapłonu, gaźnika

remek1987

3

8360

Nie Kwi 20, 2014 8:14 pm

Greg92PL Zobacz ostatni post

Brak nowych postów jawa 50/ogar200 3okna płuczące, powiększenie kanałów.

kacperski5350

1

2805

Nie Kwi 20, 2014 8:02 pm

Greg92PL Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.079s | 20 Queries | GZIP : Off ]