Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Wrz 23, 2018 11:37 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Kute korbowody
PostWysłany: Nie Maj 18, 2014 7:10 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 14, 2012 9:26 am
Posty: 358
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Xsara VTS
Mam kilka pytań.
1. Czy kute korby do 2 tyś zł to dobry wybór?
2. Czy kute korby są lżejsze od oryginalnych
3. Jakie są wady i zalety kutych korbowodów?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kute korbowody
PostWysłany: Nie Maj 18, 2014 7:31 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 23, 2011 1:33 pm
Posty: 292
Miejscowość: Bieżuń
Pojazd: Yamaha Neos, Wsk 125, VW Golf MKII 1,3
Z tego co się dowiedziałem od kumpla to wszystkie korbowody w dzisiejszych autach są kute :) . Po prostu zależy z jakiego materiału zostały odkute to będą bardziej lub miej wytrzymałe oraz cięższe lub lżejsze.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kute korbowody
PostWysłany: Nie Maj 18, 2014 8:46 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI ASV '00
Cena za komplet korbowodów kutych uzależniona jest od ilości cylindrów i materiału, dla 4-cyl zazwyczaj oscyluje w granicy 2 tyś. Sam proces kucia pozwala na uzyskanie materiału o lepszych własnościach wytrzymałościowych, technologii jest sporo ale każda prowadzi do zmniejszenia objętości późniejszej odkuwki z jednoczesnym nadaniem większej twardości i wytrzymałości na rozciąganie i ściskanie. Firmy eksperymentują z różnymi stopami metali uzyskując lżejsze korbowody o takich samych lub lepszych własnościach od ich odlewanych kuzynów, tutaj musisz już poszukać na konkretnym forum o danej marce, co ludzie zakładają, co polecają, przed jaką firmą lub modelem przestrzegają. Wady? Materiał twardszy jest bardziej kruchy ale tym się nie ma co przejmować ;)

marcin1992 napisał(a):
Z tego co się dowiedziałem od kumpla to wszystkie korbowody w dzisiejszych autach są kute

Nie wszystkie, kucie ciągnie za sobą większe koszty jednostkowe produkcji, producenci aut obecnie lubią oszczędzać i minimalizować koszty ;) Kute korbowody zazwyczaj idą do aut doładowanych ze względu na większe moce uzyskiwane przy tych samych rozmiarach silnika, z resztą popularny termin "zakucia" silnika odnosi się właśnie do zmiany wału, korbowodów i tłoków na kute przy dokładaniu doładowania do oryginalnie wolnossącego motoru (zależne od marki i modelu).


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 22 Queries | GZIP : Off ]