Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Lip 20, 2017 7:36 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
PostWysłany: Sob Cze 03, 2017 10:19 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 28, 2009 7:00 pm
Posty: 250
Miejscowość: Głowno
Pojazd: 4x Romet 50-T-1 '75-76 i Romet 50-TS-1 '75
Szatek napisał(a):
To wszystko (oprócz cyferblatu) jest ze sobą wyważone/wycentrowane i nie należy tego rozbierać, bo po ponownym złożeniu wskazówka nie będzie działać.


I oczywiście oprócz stalowego korpusu :)

Wróciły części z chromowania (to już wszystko):

Image

Image

Image

Image

Image

Tłumik przed złożeniem:

Image

Klosz przedniej lampy przed złożeniem:

Image

Lusterko do renowacji, które będzie zamontowane w tym 50-T-1:

Image

Image

Image

Gotowe repliki oryginalnych manetek od Rometa, powstałe dzięki mojej i joozka współpracy z firmą Retro:

Image

Są też lewe manetki z większym otworem pod korpus zmiany biegów.

I prawie gotowe (będą jeszcze otwory do ich mocowania), repliki oryginalnych "gładkich" chlapaczy od Rometa (także są już w sprzedaży):

Image

Motorower na dzień dzisiejszy:

Image

Image

Image

Image

Układ wydechowy złożony na pastę/cement do wydechów.

Nie było masy na górnej półce (a przez co i na przełączniku) i musiałem pociągnąć ją dodatkowym kabelkiem z dolnej półki (zdrapywanie lakieru nie dało efektu i nie chciałem już dalej go usuwać). Dodatkowo, aluminiowy przełącznik za słabo ją przewodził, więc musiałem zastosować stalowy (chromowany).

Na razie tyle, pozdro ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
PostWysłany: Pon Cze 12, 2017 12:56 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 28, 2009 7:00 pm
Posty: 250
Miejscowość: Głowno
Pojazd: 4x Romet 50-T-1 '75-76 i Romet 50-TS-1 '75
Pompka przed złożeniem:

Image

Jednak uszczelka z gumy NBR (wycięta ploterem) się nie sprawdziła i zastosowałem przelotkę. Użyłem też dłuższego wkrętu i drugiej powiększanej podkładki M5. Wnętrze pompki wysmarowane smarem silikonowym. Uszczelka wężyka (mniejsza) wycięta ploterem z gumy NBR.

Kupiłem zewnętrzny zbiornik do paliwa:

Image

Romet już po pierwszym odpaleniu :) Miał być filmik, no ale nie wyszedł :F

Mieszanka na docieranie w stosunku 1:20 z olejem Orlen Oil 2T Semisynthetic.

Zapłon wyregulowany przy pomocy lampy stroboskopowej, czujnika zegarowego i szczelinomierza - 3 mm przed GMP, przerywacz na 0,4 mm i świeca Iska F100 na 0,5 mm. Czy to źle, że zapłon wyszedł na maksymalnie przesuniętej w lewo podstawie?

Gaźnik miał być wyregulowany przy pomocy świecy diagnostycznej COLORTUNE, ale niebieski płomień pokazywał się gdy silnik nie chodził prawidłowo. Iglica na najniższym położeniu, wkręt od powietrza wykręcony na pół obrotu. Płomień przy takim ustawieniu jest żółty (czyli mieszanka jest zbyt bogata), ale silnik chodzi prawidłowo - czy to normalne podczas docierania?

Romet trafił do garażu, ponieważ po odpaleniu śmierdziało już spalinami :P

Do skrzyni wlałem olej LUX 10, no i niestety gdzieś wycieka :-/ Chyba z wałka głównego lub wałka kopstartera. Przypominam, że dałem łożysko z gumową osłonką z jednej strony i prawidłowo osadziłem simmering, a oring wałka kopstartera jest na pewno dobry.

Filmik nagram gdy Romet będzie gotowy do rejestracji :)

Na razie tyle, pozdro. ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
PostWysłany: Wto Cze 27, 2017 3:29 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 28, 2009 7:00 pm
Posty: 250
Miejscowość: Głowno
Pojazd: 4x Romet 50-T-1 '75-76 i Romet 50-TS-1 '75
Już nie długo, Romet będzie w pełni skończony. Cały czas się coś dzieje - niestety powoli :(

Zewnętrzny zbiornik paliwa przyda się też, gdy oryginalny bak nie nadaje się do użytku ;)

Świeca Iska F100 jest nowa z PRLu.

Jednak wlałem paliwo do oryginalnego baku - prawie pod sam korek :D Musiałem też przełożyć rurki od kranika, bo odwrotnie je założyłem :F

Linmot dorobił mi też linkę gazu i hamulca, na podstawie tych:

http://www.rooader.pl/produkt/linka-gaz ... zarna.html
http://www.rooader.pl/produkt/linka-ham ... zarna.html

Linka gazu, oryginalnie ma za długi środek (stalową część) - skrócony o 20 mm. Mimo tego, pancerz jest jeszcze za długi, ale nada się. Myślę że stalowa część krótsza o 30 mm, byłaby w sam raz.

Linka hamulca, oryginalnie ma za krótki środek - wydłużona o 10 mm. Przy tej sprzedawanej, przy maksymalnie wkręconej regulacji, nie dało się zaczepić jej o ramię rozpieraka. Myślę że jest dobra w przypadku zużytych okładzin :) Następnym razem, dorobię ją o 5 mm dłuższą, bo 10 mm to jednak troszkę za dużo ;)

Co do rejestracji, to biała karta jest już prawie gotowa - brakuje mi tylko zdjęć :)

Na razie tyle, pozdo ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
PostWysłany: Czw Lip 13, 2017 4:49 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 28, 2009 7:00 pm
Posty: 250
Miejscowość: Głowno
Pojazd: 4x Romet 50-T-1 '75-76 i Romet 50-TS-1 '75
Nowa i oryginalna Iskra F100 niestety skończyła swój żywot :F Zamiast niej, zamontowany będzie Isolator M14-260 (jej odpowiednik).

Lusterko po renowacji:

Image

Image

Aluminiowa cześć: piaskowanie -> podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier bezbarwny

Stalowy pręt: kadmowanie galwaniczne bez pasywacji -> podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier bezbarwny

Uchwyt do kierownicy ocynkowany. Śruby, podkładki i zawleczka ze stali nierdzewnej A2. Szkło 2 mm dorobione przez szklarza.

Romet miał problem z podawaniem paliwa. Okazało się, że winna była ocynkowana pokrywka komory pływakowej gaźnika, która zmniejszyła swój wewnętrzny przelot - już jest założona inna, po szkiełkowaniu. Także ten, nie polecam cynkować tych pokrywek :F

Ogólnie, to mam jeszcze pare rzeczy do zrobienia przy tym Romecie, więc czas do zakończenia renowacji się niestety wydłuża :)

Na razie tyle, pozdro ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Romet pegaz 1975 r.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

taRZan50

15

3322

Nie Sie 24, 2008 8:18 pm

dzikimisiu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów komar 1975 rok

pec12

3

1295

Czw Maj 03, 2007 10:28 am

pec12 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Romet 50t-1

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

SzyMZek

21

4005

Pią Maj 18, 2007 3:32 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów romet 50 t-1 81'

ramzes15

6

2624

Wto Mar 24, 2009 8:52 am

Zordanplb Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Romet 50 TS-1

kubakrk

5

3672

Wto Sty 28, 2014 11:11 pm

jacor Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.060s | 22 Queries | GZIP : Off ]