Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 10:47 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: silnik 200
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 1:34 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 04, 2007 1:41 pm
Posty: 55
Miejscowość: computer
rozbierałem silniki komara ale one były 2 biegowe i niemam problemu z rozłozeniem i złozeniem ich ....czy ktoś z was rozbierał już silnik ogara 200 i czy rozbierał silnik typu komar ,motorynka ....?? JAk tak to czy może mi napisać czy jest trudno rozłożyć i złożyć silnik ???


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 1:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
naprawdę nie... mi się wydaje że łatwiej jest złożyć 223 niż s3b alb 023... takie moje zdanie... ale musisz znać działanie skrzyni w nim ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 6:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
macieko, Jeśli rozkręcasz to pierwszy raz to przyznam że będziesz miał problem ze złożeniem skrzyni biegów. Resztę bardzo łatwo skręcić. Poproś kogoś o pomoc.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 8:15 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 04, 2007 1:41 pm
Posty: 55
Miejscowość: computer
a ona nie jest w całości ?? jak odrazu rozkręcam kratery to cała skrzynia się rozkłada ?? no to szais /// jak rozkrencałem siniki 2 biegowe to po 5 min. już rozumiałem działanie skrzyni xD


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 8:53 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
no to tu zrozumiesz w 4 :P nawet nie musisz zrozumieć jak to działa, wystarczy, że przyjżesz się jak było na początku i to z powrotem poskaładasz, ale raczej nie będziesz miał problemu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 9:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
robisz tak by podneiś do gory lewy karter a prawy ma leżeć na ziemi wtedy skrzyan isie nei rozpadnie. Wogle sie nei powinna rozpaść . Będziesz miał masakre ze składaniem sprzęgła

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 10:20 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
co do rozkładania silnika 223 to ja nie wiem jak można inaczej złożyć skrzynkę (nic nie da się na odwrót włożyć i tylko ze sprzęgłem jest męczarnia (ja to w 2 osoby robiłem) (śrubokrętem i kombinerkami)

Co do procesu rozkładania silnika to (przed tym zlewamy olej, ściągamy zmieniacz biegów i głowicę z cylindrem (dobrze też ściągnąć tłok)):
1. Ściągasz pokrywę od strony magneta
2. wyciągasz iskrownik, magneto (wkręcając w środek M8 (śruba 13)) i klin (kombinerkami)
3. Wyciągasz długi popychacz i jak kulki wylecą to je zbierz i odkręć zębatkę zdawczą
4. odkręcasz dekiel od strony sprzęgła
5. odkręcasz nakrętkę na wale (blokujesz łańcuch za pomocą śrubokręta(wkładając pomiędzy łańcuch a tarcze)), wyciągasz zawleczki od sprzęgła
6. zdejmujesz górny talerzyk od sprzęgła (widzisz korek sprzęgła) (zwykle wtedy widać krótki popychacz, który warto by wyjąć)
7. wyciągasz tarcze sprzęgłowe (jak nie idzie to wpierw zrób krok 8)
8. ściągasz ściągaczem zębatkę na wale
9. małym śrubokrętem odbezpieczasz zabezpieczenie nakrętki w środku sprzęgła
10. nakrętkę odkręcasz (14) przytrzymując kosz kombinerkami (za 2 bolce) i kosz odkładamy na bok
11. wykręcasz wszystkie śruby co widzisz (wewnątrz i po obwodzie)
12. ściągamy karter od strony sprzęgła

Wykonujemy naprawę i teraz skręcamy:

1. wkładamy tryby skrzynki (najprościej na 3(pierwszy od magneta))
2. składamy kartery (kopkę ustawiamy tak by była na godzinie 1
3. skręcamy śruby
4. nakładamy kosz sprzęgła, nakładamy zabezpieczenie, zakręcamy nakrętkę (ten sam patent) i zabezpieczamy
5. nakładasz zębatkę na wał i tarcze równocześnie (pamiętając o metalowym krążku pomiędzy tarczami)
6. zakręcasz nakrętkę na wał (z podkładką sprężynującą)(mocno) blokując tarcze śrubokrętem
7. składasz sprzęgło (we dwie osoby)(jedna wpycha sprężynę z podkładką, druga zakłada je (kombinerkami)) (solidnie by nie wypadło)
8. zakręcamy dekiel od strony sprzęgła)
9. zakręcamy zębatkę zdawczą (pamiętając o podkładkach) (podkładka od strony nakrętki pełni rolę zabezpieczenia), włóż krótki popychacz kulki, dłucgi popychacz w tej kolejności)
10. wciskasz klin (nie używając młotka!!), zakładasz magneto z krzywką (dokręcając śrubą tak by nie latało na boki) i iskrownik.
11. ustawiasz zapłon
12. zakręcasz dekiel od strony magneta i silnik jest złożony.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Silnik

maciasgta

3

2808

Czw Sie 10, 2006 5:54 pm

Olo Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. silnik

magdamichał

5

2828

Pon Kwi 09, 2007 4:26 pm

Hlebo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów silnik

kmisnik

13

3863

Śro Sie 01, 2007 9:39 am

Banacool Zobacz ostatni post

Brak nowych postów silnik 5KM?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

dzikimisiu

21

7221

Pon Sty 21, 2008 9:11 am

Pumba Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Silnik

Martinus

6

2032

Nie Paź 14, 2007 7:38 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 20 Queries | GZIP : Off ]