Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Mar 29, 2024 9:57 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: ODDŁAWIANIE
PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 8:54 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 5:26 pm
Posty: 27
Miejscowość: Białystok
Czy silnik mojego rometa 50-T-1 mozna jakos oddławić. Jeśli tak to napiszcie jak.

_________________
Komar 232
Romet 50-t-1
Aprilia sr 50 ditech 2002
Aprilia sr 50 minarelli 2001
Aprilia sr 50 DiTech 2000
Aprilia sr 50 minarelli 1997
GG: 9190952
REMONT ROMETA 100% i full tun (czarna bestia)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 9:21 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lip 25, 2006 9:25 am
Posty: 395
Miejscowość: Pelplin
Nie ten dział . Nie niemożna oddławić rometa . Tylko podać go tuningowi.

_________________
[center]Moj Ogar - Kliknij[/center]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 9:28 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Marcink1 te silniki nie były dławione.

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 02, 2007 6:44 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
A tłumik ?? Kolanko ??

W gazniku można siatki wyjąć

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 6:25 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Ostatnio wcieliłem w życie jeden z moich zwariowanych pomysłów i wygląda na to, że zdał w pełni egzamin.
Kup na Allegro taki wentyl http://www.allegro.pl/item215407283_rev ... ar_fv.html
Postaraj się o zapasowy tłumik szmerów ssania na gaźniku (aby nie niszczyć oryginalnego).
Kup osiem baterii R14 i połącz je szeregowo tak aby było 12V. Potrzebny będzie jeszcze
wyłącznik elektryczny, który będzie można umieścić na kierownicy. Rozbierz zapasowy
tłumik szmerów ssania. Przykręć wentyl do tej połówki, która mocowana jest na gaźniku.
Wystarczą dwie śruby po przekątnej wentyla. Musi być on tak zamocowany aby powietrze
nadmuchiwał przez otwór na gaźnik-strzałka na obudowie wentyla skierowana w kierunku
gaźnika. Z samego gaźnika musisz zdemontować filtr siatkowy. Teraz zajmij się drugą połówką
tłumika szmerów ssania. W tylnej ściance wytnij kwadrat o boku 5cm. Od środka wklej na tylnej ściance (tam gdzie wyciąłeś kwadrat) kawałek włókniny stosowanej w filtrach do okapów (grubość 5mm). Ten kawałek filtru musi być większy od kwadratu, który wyciąłeś.
I w ten oto sposób masz filtr powietrza, który zastąpi zdemontowany z gaźnika.
Teraz skombinuj pojemnik do którego wsadzisz baterie. Mnie udało się znaleźć pudełko,
w którym baterie są umieszczone w dwóch rzędach po cztery sztuki w jednym rzędzie.
W lewym rzędzie baterie są umieszczone plusami do góry, a w prawym odwrotnie czyli
plusami w dół a minusami do góry. Na dole pudełka wystarczy dać blaszkę, która połączy
minus baterii lewego rzędu z plusem baterii prawego rzędu. Baterie w obydwóch rzędach
muszą ściśle przylegać do siebie aby zapewnić połączenie elektryczne. U góry pudełka
wystarczy dopasować dwie blaszki z przylutowanymi przewodami i mamy zasilanie 12V
potrzebne do napędzenia wentyla. W mojej drynce pojemnik z bateriami umieszczony
jest w dorobionym bagażniku do którego przymocowana jest lampa od wski ze światłem
stopu. Teraz możesz przymocować wyłącznik do kierownicy. Musi to być wyłącznik, którego
styki odizolowane są od masy motoru. Aha zapomniałem o ważnej sprawia - usuń niepotrzebną przegrodę w tłumiku szmerów ssania oraz zalej silikonem stare otwory, którymi powietrze dostawało się do tłumika. Teraz możesz obciąć wtyczkę przy wentylu i
wyprowadzić przewody na zewnątrz od strony tłumika wydechu. Potrzebna będzie mała
podwójna kostka elektryczna. Delikatnie odizoluj czarny i żółty przewód od wentyla (wystarczy pół centymetra) i podłącz po jednej stronie kostki. Weź pudło z bateriami i minus od baterii podłącz do czarnego przewodu po drugiej stronie kostki. Plus od baterii
dotknij do przewodu żółtego. Jeżeli wentyl zacznie się szybko obracać i poczujesz strumień
powietrza wydostający się na zewnątrz - to jest wszystko OK. Teraz zdemontuj oryginalny
tłumik szmerów ssania oraz filtr siatkowy i załóż na razie tylko połowę przerobionego z wentylem. Wcześniej po sprawdzeniu musisz odłączyć baterie. Umieść pojemnik z bateriami
w miejscu docelowym i poprowadź przewód od plusa do jednego styku wyłącznika na kierownicy. Od drugiego styku wyłącznika poprowadź przewód do kostki wentyla i podłącz
do żółtego przewodu. Podłącz minus od baterii do czarnego przewodu przy kostce wentyla.
Użyj wyłącznika na kierownicy i sprawdź czy wentyl działa. Jeżeli tak to go wyłącz.
Opisz albo zapamiętaj w której pozycji wyłącznika wentyl jest włączony. Owiń kostkę taśmą
izolacyjną tak aby nie dowarła do masy. Poukładaj przewody i zamontuj drugą połówkę
przerobionego tłumika szmerów ssania. Wyprowadź "potwora" na świeże powietrze i odpal
silnik bez włączania wentyla. Rozgrzej silnik - ruszaj do boju - jedynka - dwójka - pełny gaz
i jak silnik wejdzie na obroty to włącz wentyl. Powinieneś odczuć że silnik po włączeniu wentyla wchodzi na wyższe obroty - dostaje więcej powietrza. W mojej drynce musiałem
podnieść iglicę w gaźniku na 3-ie wycięcie i lekko wkrętem wzbogacić mieszankę.
Pozostaje tylko ustawić wolne obroty i po robocie. Dopiero gdy wymieniłem kolanko i tłumik
motorek ożył. Bardzo dobrze wkręca się na obroty i jest szybszy od nieprzerobionego.
Powodzenia w przeróbkach. Polecam to rozwiązanie. Praktycznie oddławia ono silnik.
P.S.
Tłumik i kolanko są od poczciwej WSK-i. Niedawno założyłem gaźnik 13mm od trzybiegówki. Ciekawe jak by ten patent zdał egzamin przy simsonie i jawce.
Gdyby trafił się egzemplarz z 12-to woltowym aku - niepotrzebne byłyby baterie.
Wentyl powinien dobrze współpracować z filtrem stożkowym.
Przy samym gaźniku powinien być wentyl, a za nim filtr stożkowy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 10:28 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 19, 2007 9:34 am
Posty: 51
Miejscowość: Warszawa
Ojej Zamontować wiatraczek od komputera do filtra powietrza w motorze XD
Dobre może być ciekawie :D
Ale co z regulacją gaznika?
Jak włączysz ten wiatrak bedzie za mało paliwa jak podkrecisz iglicę to bez wiatraka zalejesz silnik ;P


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Oddławianie

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

borek

21

9268

Pon Maj 08, 2006 4:39 pm

DaN Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Oddławianie kolanka

karczi

3

3083

Sob Cze 02, 2007 5:09 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Oddławianie silnika

mati03

1

2171

Pią Kwi 04, 2008 2:59 pm

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Oddławianie silnika jawki

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

bosek3

68

57089

Nie Maj 15, 2011 4:09 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.076s | 21 Queries | GZIP : Off ]