Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 26, 2024 8:01 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Kontrolka ładowania akumulatora.
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 5:47 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Przedstawiam prosty układ pozwalający monitorować ładowanie akumulatora.
Podczas ładowania akumulatora spadek napięcia na diodzie D2 wysterowuje
tranzystor Q1, który zaczyna przewodzić powodując świecenie diody LED D3.
Rezystor R1 ogranicza prąd płynący przez LED, do kilkunastu miliamper.
W przypadku instalacji 6-cio woltowej wartość R1 zmniejszamy o połowę.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 5:55 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
http://romet-serwis.ovh.org/artykuly.php?art=31
Tu opisany inny układ. Dioda świeci się gdy aku się nie ładuje


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 6:41 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Układ zaprezentowany przeze mnie jest dużo prostszy i tańszy. Wykorzystuje on
bezpośrednio diodę ładującą akumulator. Ponieważ w moim rozwiązaniu LED świeci
gdy akumulator jest ładowany - LED powinien mieć kolor zielony.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 8:47 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
A próg jakiegoś napięcia jest tu ustawiony?
4700µF/25V to ogromny kondensator! Dioda będzie się jeszcze długo świeciła po zagaszeniu silnika przez ten kondensator.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 8:55 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Elektrolit o tak dużej pojemności jest potrzebny, aby poprawić ładowanie akumulatora.
Po wyłączeniu silnika rozładowuje się szybko poprzez diodę D2 i akumulator.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 9:54 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
galion59, wszystko będzie dobrze dopóki nie spali się dioda nie sfajczy.

Wtedy światła (lub co masz podłączonego do akumulatora) rozładuje go i powstanie napięcie BE wyższe niż 5V (gdzieś tyle mają nap. maksymalne).
Może być w drugą stronę (wys. obroty i też wyskakują te 5V)

Widzę drugą próbę racjonalizatorską (dobrą, lecz zapominasz o takich sytuacjach)

Naprawdę wolę dać 5zł (tyle nigdy nie będzie to kosztować) i mieć pewność, że podczas jazdy nie rozsypie mi się to

Laszlo, próg jest ustawiony na nap.akumulatora+0,7V

Ten układ co jest na stronie, której podajesz wydaje mi się znajomy (mam tego radioelektronika)

Jest to lepiej to zrobione (choć najlepiej połączyć oba układy (próg akku+0.7V i reszta z drugiego)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 11:16 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
korneliuszo
Coś dzisiaj jadł lub pił (może biomet niekorzystny), że wszystko widzisz w czarnych
kolorach. Gdybym był takim pesymistą jak ty to nie wychodziłbym z domu bo
mogłaby mnie spaść cegłówka na głowę w drewnianym kościele.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 11:22 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
galion59 to mu pojechałeś :P
Ale tak duży kondensator nie jest nigdzie wymagany. Jeszcze nigdy nie widziałem aby w jakimś układzie ładowania znajdywał się kondensator. Akumulatorowi nie szkodzą tętnienia prądu. Spokojnie można by było zastosować mniejszy, przecież ten co zalecasz jest prawie wielkości mojej pięści.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 11:37 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Laszlo
Tutaj tętnienia odgrywają drugorzędną rolę. Ważny jest duży pobór prądu np.
przy włączonych światłach, kierunkowskazach itp. Zajmuję się amatorsko
elektroakustyką i wiem, że im większy pobór prądu - tym większy musi być
elektrolit, aby skompensować spadek napięcia po mostkach prostowniczych.
Mam przed sobą elektrolit 4700mikro/40V wyprodukowany przez PHILIPSA.
Ma średnicę 25mm i wysokość 30mm. Jest mniejszy jak dawniej produkowane na 16V.
Nowe technologie i materiały znacznie zmniejszyły rozmiary elektrolitów.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 2:11 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
galion59, gdyby Chińczycy myśleli tak jak ja to może by ich produkty nie psuły się tak szybko.

A tak w ogóle taki duży kondensator nie musi być, galion59 zastanów się jak.

Elektroakustyk powiadasz. To dużo wyjaśnia.

W sprzęcie audio to rozumiem, lecz tutaj (do zasilania żarówek) nie widzę sensu.

A i ten spadek fachowo nazywa się "tętnienia".

Powiedz mi ile ten kondensator kosztuje?

Do wszystkich, Tętnienia w elektroakustyce muszą by zlikwidowane, ponieważ inaczej słyszelibyśmy "brum" sieciowy (bas o częstotliwości (głównie) 50 i 100 Hz)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 2:03 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
korneliuszo
Masz wyjątkowy "talent" do przekręcania i przeinaczania faktów. Poza tym nie czytasz
uważnie moich postów. Kondensator kosztuje kilka zet i jest potrzebny do stabilizowania
napięcia, a nie do likwidacji tętnień. U kumpla w jawce po odłączeniu tego kondensatora
trzeba silnik wkręcić na wyższe obroty, aby dioda sygnalizująca ładowanie zaświeciła się.
Dla każdego normalnie myślącego to dowód, że kondensator jest potrzebny i spełnia
swoje zadanie. Mam nadzieję, że dla Ciebie też?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Kontrolka ładowania akumulatora

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

omnia2005

22

9801

Sob Cze 02, 2007 6:46 pm

KrzysieK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart - brak ładowania akumulatora

Mikolaj211

11

4725

Nie Lip 08, 2007 10:00 pm

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. zapłon bateryjny i brak ładowania akumulatora

marek2274

12

4198

Sob Kwi 23, 2011 9:55 pm

marek2274 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Kontrolka

kedzior92

12

3493

Czw Gru 31, 2009 5:51 pm

kedzior92 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Kontrolka od oleju MBX 80

adriandlugi

3

1805

Nie Sie 02, 2009 3:56 pm

MVVS Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 20 Queries | GZIP : Off ]