Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Mar 29, 2024 7:59 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Wybijanie tulei 223
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 11:32 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Silnik jawki dysponuje cylindrem który ma wyprasowaną żeliwną tuleję. Obecnie produkowane cylindry są zwykła fuszerką. Często kupowane 60 nie są dobre. Dlaczego na zajechanej czeskiej 50tce jawka rozwija prędkość 72 km/h a zaś na polskiej 60tce jedynie 67- 68 km/h? Odpowiedź jest prosta. Kanały są mniejsze oraz występują różnego rodzaju progi między częścią aluminiową a żelazną na okienkach. Aby skorygować te nierówności najlepiej wybić tulej, równie dobrze można kanały poszerzyć by uzyskać większą moc . Poszerzania kanałów płuczących bez wybijania tuleji jest po prostu nie możliwy , albo bardzo pracochłonny . Szybciej nam się to znudzi niż zdołamy wyciąć 0,5 mm .

Oto sposób jak wybić tulej :
Zależności jaki mamy cylinder polski i czeski , warto go nieco podgrzać . Choć w czeskim możemy wybijać na zimno i i tka wychodzi lepiej niż polski podgrzewany.
Zwykła kuchenka gazowa wystarczy :

Image

Po 10 minutach bierzemy cylek na wcześniej przygotowane imadło. Aluminiowa część musi się opierać na szczękach imadła . Następnie szukamy odważnika, najlepiej 2kg bo idealnie równo osiądzie na nóżkach tuleji . Uwaga nawalanie młotkiem bez wcześniej przygotowanego odważnika daje 100 % ułamanie się nóżek !!

Image

Bierzemy dość ciężki młot i nawalamy w odważnik , trzymając wszystko by nie podskakiwało .

Image

Tulej czeska już po kilku uderzeniach wyjdzie zaś polska gdyż jest
chropowata ni h*** . Trzeba mocno napierd… by zaczęła wychodzić :

Image

Walimy, walimy aż dojdziemy do momentu iż tulej się schowa w aluminiowym cylku :

Image

Teraz bierzemy jakaś tulej od zniszczonego cylindra . Może być od rometa, komara, nawet jawki i sismona. Tylko te 2 ostatnie musimy trochę obtoczyć bo są praktycznie idealne wiec wraz z wybijaniem będziemy wbijać 2gą tulej.
Należy założyć tłok by lekko wystawał potem bierzemy tulej pobijającą i nakładamy

Image

Image


Przez odważnik albo bezpośrednio bijemy aż do momentu puki nie wyjdzie

Image

Image

Image

Następnie należy zabrać obydwa elementy do obróbki . Najlepiej by był to schemat wdł. Tomasza Sałka bądź też możemy poszerzyć do wielkości oryginalnych.

Wrazie jakis pytań to pisać

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Ostatnio edytowany przez Conqeror, Nie Paź 07, 2007 1:05 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 11:36 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 28, 2007 7:57 pm
Posty: 1390
Miejscowość: Sterkowiec / Tarnów
Pojazd: Ogar 2OO

Golf IV !
jee <brawo> Bardzo dobry temat :) Poproś admina o dodanie do PORADNIKÓW


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 11:44 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Dzięki . Naprawde sie nadaje ?

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 11:46 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
dobra... po co tłok ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 12:05 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
dla bez pieczeństwa, by nóżki się nie połamały do srodka . tłok pozycjonuje tulej wbijająca by się nie ruszała .

Już jeden cylek przerobiłem wdł Sałka. Tak myśle by robić coś takiego na zamówienie

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 12:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
Conqeror, ile za taką usługę będziesz wołał??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 12:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Za przerobienie wdł Sałka ze 100 zl . Na allegro takie cylnidry napewo sie sprzedzą

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 12:52 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1093
Miejscowość: Konin
ciekawe jakie osiagi beda na takim cylindrze...;]

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 12:57 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 28, 2007 7:57 pm
Posty: 1390
Miejscowość: Sterkowiec / Tarnów
Pojazd: Ogar 2OO

Golf IV !
Conqeror napisał(a):
na zajechanej czeskiej 50tce jawka rozwija prędkość 72 km/h


więc pewnie coś koło tego =D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 1:18 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1093
Miejscowość: Konin
chodzilo mi o cyl po przerobkach ^^

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 1:20 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 28, 2007 7:57 pm
Posty: 1390
Miejscowość: Sterkowiec / Tarnów
Pojazd: Ogar 2OO

Golf IV !
Garry1, a ja o czym napisałem ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 1:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
72 to minimum gdyzto są kanały o szerokości 16 mm , ja zrobiłem na 20 mm . Załważcie że polska 60 ma na 15 mm

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 2:15 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1093
Miejscowość: Konin
nie wiem jak ja mierzylem ale u mnie byly pluki 18 mm zreszta daje schemat tulei:
http://www.bikepics.com/pictures/1048143/

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Paź 08, 2007 2:24 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Conqeror napisał(a):
Za przerobienie wdł Sałka ze 100 zl .
do simsonów bez wybijania tuleji dorobią kanały za 80 zł xD Simson to nie jawka, a ogólnie to jakie plany z tuleją dokładnie masz ?

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Paź 08, 2007 4:20 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
80 zl . Pan Nogły powiedzał mi że do jawki 4 kanały to 400 zl . Za samo poszerzenie z 200 zawolal. Zrobie wdl salka i sprzedam na allegro

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów żeliwo na tulei i miejsce na rozejście się ożebrowania

pawel1men

5

3208

Nie Maj 13, 2012 6:42 pm

Kamis Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Dwie krzyżujące się kreski na tulei od strony wydechu...

adam11373

3

2505

Nie Wrz 12, 2010 2:01 pm

adam11373 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 22 Queries | GZIP : Off ]