Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 11:45 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Ładowanie regulator derbi gpr
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 1:08 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 27, 2008 1:05 pm
Posty: 4
Miejscowość: Nowa Wieś
Panowie temat wałkowany miliony razy ale teraz mam nieco inny problem. Wszystko postaram sie opisać po kolei. Motor Derbi gpr 50 2000r

Problem : za niskie ładowanie

No więc zacznijmy od początku. Mam klemy.

Image

Oczywiście czerwony to plus, a czarny to minus. Ten mały czerwony co idzie razem z dużym czerwonym wchodzi do regulatora, i tak samo zółto zielony który jest z czarnym wchodzi do regulatora ale to potem.

Napięcie na klemach : 6V
bez świateł, i przy odkręcaniu manetki spada do 5V - 4V :shock: (czego nie rozumiem). No więc chce zobaczyć jakie napiecie dochodzi do regulatora. Podążam za tymi małymi kabelkami ( czerwony i zółto-zielony)

Regulator 12v 80 W :

Image

Napięcie po między żółto-zielonym a czerwonym : 5V i przy gazowaniu lekko spada. (mniejsze niż na klemach ale wolniej spada przy gazowaniu niż na klemach)

Image

I tutaj się już gubie, nie wiem o co biega.

Tutaj jest kabel wchodzący do silnika, do (prądnicy?)

Image

i teraz tak. Po pierwsze, jaki jest ładunek wychodzący z prądnicy? Dodatni czy ujemny? Jeżeli byłby dodatni, to czy po przyłożeniu drugiego (czujnika, czy jak to sie zwie) do masy powinien wyświetlać napięcie? Z następnego zdięcia wynika mi że ujemny.
Tutaj napięcie pomiedzy kablem żółtym prądnicy a czerwonym(plusem) podczas gdy jest podłaczony do regulatora.
Image
A tutaj już podczas gdy kostka jest odłaczona od akumulatora
Image

Nigdy nie lubiłem fizyki -.- Może mi ktoś powiedzieć teraz co oznacza to napięcie ? To jest napięcie pomiędzy kablem a rozłaczoną kostką, i wynosi 0.25 V :shock: i wzrasta ale o 0.01 przy odkręceniu manętki.


Dopiero teraz sobie uświadomiłem kilka rzeczy.
Po pierwsze. Czy prąd z prądnicy może mieć małe napięcie, tak jak te 0.25 V a po prostu dużo większe natężenie ? I czy jakbym połaczył ten kabel z prądnicy, i dodatni biegun akumulatora to wskazałby mi napięcie prądnicy ? Przerasta mnie ten problem. Dajcie jakieś rady, co robie źle i co mam sprawdzić aby odczytać jakie jest napięcie z prądnicy, bo kombinowałem na wszystkie sposoby. Mam nadzieje że nie jest uszkodzona, bo to drogo by kosztowało :{ Jakbym napisał coś niezrozumiale to napiszcie poprawie się.
:x

Przy wszystkich pomiarach klemy są odłaczone od akumulatora !
Jestem na etapie szukania schematu do tego motoroweru


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 2:06 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 07, 2007 3:21 pm
Posty: 41
Miejscowość: Brzesko
Z iskrownika wyłazi Ci 1 kabel od wszystkich cewek. Idzie on do regulatora. Bodajże kolor zółty- nie pamiętam już. Cewki iskrownika dostały przebicia albo regulator sie zjarał.. W mojej Sendzie ładowanie było cholernie wysokie. Przednie światło 120W + tył + aku (kierunki etc) i wsio bylo git. Nigdy go nie doładowywałem.

PS. Wyświetla Ci ujemny bo iskrownik daje prąd zmienny !!!!!!!!!!!!!!! Spalisz tylko miernik

_________________
Aprilia RS 125 Racing MP

Stunt Is My Life Sentence, Stunt Is Not A Hobby. It's Way Of Life...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 2:14 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 27, 2008 1:05 pm
Posty: 4
Miejscowość: Nowa Wieś
To jak to sprawdzić teraz czy, regulator jest zepsuty czy coś z cewkami ? A co to jest to napięcie takie malutkie 0.25V?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 2:23 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 07, 2007 3:21 pm
Posty: 41
Miejscowość: Brzesko
To napięcie malutkie to dosłownie nic nie znaczy. A światła Ci dobrze świecą?

_________________
Aprilia RS 125 Racing MP

Stunt Is My Life Sentence, Stunt Is Not A Hobby. It's Way Of Life...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 2:57 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 27, 2008 1:05 pm
Posty: 4
Miejscowość: Nowa Wieś
tak, światła wszystko ok jest, tylko to ładowanie jest za małe, i nie chce mi palić z rozrusznika,

To jak to sprawdzić teraz czy, regulator jest zepsuty czy cewki?


Ostatnio edytowany przez kreska Śro Lut 27, 2008 5:21 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 11:38 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 07, 2007 3:21 pm
Posty: 41
Miejscowość: Brzesko
kreska, w Derbi wszystko jest z tych samych cewek, także jesli by była to wina cewek to światła by również słabo świeciły.
Kupuj regulator. Ja dałem 70zł za używke bodajże.
Szukaj na allegro użytkownika nora_1 i pisz do niego. On sprowadza sendy na części.
Pozdrawiam;

PS. Tutaj jakiś ziom sprzedaje: http://www.allegro.pl/item314388485_der ... iecia.html

Sprawdź, czy ten pasuje.. Porównaj styki ze swoim.
http://www.allegro.pl/item316696703__re ... erbi_.html

_________________
Aprilia RS 125 Racing MP

Stunt Is My Life Sentence, Stunt Is Not A Hobby. It's Way Of Life...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 12:56 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 27, 2008 1:05 pm
Posty: 4
Miejscowość: Nowa Wieś
mlody dzięki bardzo za pomoc. To teraz tak, mam nadzieje że to co mówisz o tym regulatorze i cewkach zgadza sie, (to że cewki są dobre jak światła działają, i to wina regulatora). Czy każdy regulator będzie dobry? Ja mam derbi gpr a nie sende, nie wiem czy mają takie same podzespoły. Ja mam regulator 12V 80 W AC DC. To tak, ja w regulatorze mam 3 styki, pierwszy od prądnicy, drugi od plusa , a trzeci jest oznaczony symbolem kółka, i takimi kreskami(nie wiem co to). I co teraz?
http://www.allegro.pl/item316696703__re ... erbi_.html ten regulator ma 4 wyjscia, i ma te styki w pozycji poziomej a ja mam w pionowej, oczywiście dałoby rade to przerobić ale czy ten regulator będzie działać? Szkoda mi tak 60 zł w błoto wyrzucić.
http://www.allegro.pl/item314388485_der ... iecia.html - tutaj ten trzeci do lewej jest bardzo podobny do mojego, ale na moim nie ma tych oznaczen L1 i L2. Ale ten kosztuje 40 zł drożej. Jak oba by działały to wolałbym wybrać ten tańszy, ale niewiadomo czy będą działać i czy problem zniknie. Powinny one działać? Boję się troche o ten 1-wszy czy będę wiadział jak podłaczać, bo nie ma na nim żadnych oznaczeń.


mój regler
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 6:55 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
mlody napisał(a):
Przednie światło 120W
120W? :|

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 6:58 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 07, 2007 3:21 pm
Posty: 41
Miejscowość: Brzesko
Magnum 200, 2 halogeny po 60W ;]

_________________
Aprilia RS 125 Racing MP

Stunt Is My Life Sentence, Stunt Is Not A Hobby. It's Way Of Life...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 7:05 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Chyba że...

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów regulator napięcia

sumarek

8

4713

Czw Lip 19, 2007 6:03 am

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Regulator napiecia

radeksr2

7

5069

Czw Maj 22, 2008 9:37 am

F2B Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Regulator napięcia.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

flomaster

19

8207

Pią Lip 04, 2008 1:23 pm

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów regulator napiecia

sumarek

9

4743

Pon Sie 04, 2008 10:22 pm

Z3US Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Jawa 350] Regulator napięcia

ślonzok

3

3430

Pią Paź 24, 2008 10:48 am

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 23 Queries | GZIP : Off ]