Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 4:32 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Chart 210, słabe kierunki pomimo dobrego napięcia na aku
PostWysłany: Sob Kwi 28, 2012 11:03 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Gru 08, 2010 5:42 pm
Posty: 35
Pojazd: Chart
Witam, mam taki problem iż moje kierunkowskazy w charcie działają dosyć słabo, powiedziałbym że prawie w ogóle nie świecą dopiero jak się przyjrzeć z bliska kiedy jest w miarę ciemno. Na aku jest 6,75 V , na świecącej żarówce pokazuje ok 2,2 V. Instalacja połączona wg. schematu, prawidłowo wszystko działa tylko słabo. Podczas pracy silnika również przedni reflektor działa bardzo słabo :/. Cewki na iskrowniku w porządku, nic nie popalone. Moja teza jest taka iż, moja instalacja ze względu na to ze w połowie składa się ze z nowych styków , a w połowie ze starych zaśniedziałych używanych wcześniej styków,ma tak dużą oporność iż straty napięcia są po prostu odczuwalne. Dzisiaj próbowałem "poratować trochę napięcia" wymieniając najbardziej styrane i zaśniedziałe styki tuż przed przerywaczem, dało to jakiś efekt "poratowałem" 2V napiecia na przerywaczu, jednak w sumie nic to nie dało względem napięcia na żarówce. Najchętniej wymieniłbym resztę konektorków na instalacji jednakże, kiedy gościu zaśpiewał mi cenę za paczuszkę około 30 zł to wolę mieć najpierw pewność że w tym problem tkwi a nie w czym innym. Wiem że przy niskim woltażu styki mają duże znaczenie , ale czy aż takie ? Bardziej doświadczeni koledzy proszę pomóżcie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210, słabe kierunki pomimo dobrego napięcia na aku
PostWysłany: Nie Kwi 29, 2012 2:25 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Nie masz masy lub jest bardzo słaba. Sprawdź wszystkie połączenia masowe do ramy

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210, słabe kierunki pomimo dobrego napięcia na aku
PostWysłany: Nie Kwi 29, 2012 7:53 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 14, 2012 9:26 am
Posty: 358
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Xsara VTS
takk Daj tam nowe śrubki, oczyść śrubokrętem powierzchnię wokół otworu (tak żeby śruba dobrze stykała się z ramą, a nie z farbą na niej)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210, słabe kierunki pomimo dobrego napięcia na aku
PostWysłany: Nie Kwi 29, 2012 1:23 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Gru 08, 2010 5:42 pm
Posty: 35
Pojazd: Chart
Masę sprawdziłem, to nie to, problem tkwi w czymś innym


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210, słabe kierunki pomimo dobrego napięcia na aku
PostWysłany: Nie Kwi 29, 2012 2:16 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Nie pozostaje Ci nic innego, jak oczyszczenie wszystkich połączeń na konektorkach i śrubach. Może być też tak, że część przewodów nadaje się do wymiany (mogą być przegrzane, przepalone). W swoim pierwszym Charcie kładłem nową elektrykę od nowa (też przez ten sam problem z napięciami) i w trakcie wyszło, że część starych przewodów nadaje się do wyrzucenia. Możesz też wyciągnąć żarówki z kierunkowskazów i pomierzyć omomierzem jaka jest rezystancja na przewodach zasilających pomiędzy przerywaczem a kierunkowskazem. Warto zainteresować się też przełącznikami zespolonymi. W instalacji 6V kierunkowskazy zasilane są prądem o natężeniu ok 7A. Prąd ten płynie przez styki przełącznika kierunkowskazów, które po czasie lubią się nadpalać. Należy je oczyścić drobniutkim papierem ściernym i zakonserwować. Tam też mogą występować spore spadki napięć.

Generalnie - wszystkie połączenia, ruchome elementy mechaniczne współpracujące z elektryką do przejrzenia, wyczyszczenia, konseracji. Trzeba też upewnić się, że nigdzie nie ma przetartej izolacji, mikrozwarć do masy itd.

W przypadku remontu instalacji, warto pomyśleć o zastosowaniu przekaźników w obwodach zasilających.

Co do konektorków, to na Allegro dostaniesz 10szt. za 1zł + wysyłka. Trzeba tylko poszukać u kogo najtaniej i tyle.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210, słabe kierunki pomimo dobrego napięcia na aku
PostWysłany: Pon Kwi 30, 2012 10:30 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Gru 08, 2010 5:42 pm
Posty: 35
Pojazd: Chart
Konektorki już kupiłem w hurtowni taniej, robię instalacje od nowa , potem zdam relacje


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210, słabe kierunki pomimo dobrego napięcia na aku
PostWysłany: Sob Maj 05, 2012 10:17 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Sty 22, 2008 3:49 pm
Posty: 203
Miejscowość: Koszalin
Pojazd: Suzuki GS 500 '02

Był:
Yamaha XJ 600S '95
Romet Chart 210 '89 / '10
Romet Pony 301 '89
Panowie, warto też przyznać szczerze, że kierunkowskazy w Charcie mają tzw. chorobę wieku dziecięcego i nigdy nie zostały przez Romet dopracowane. Na oryginalnych podzespołach mogą działać "w miarę", ale szczyt marzeń to to nie będzie. Sam przerywacz "zabiera" sporo (nie pamiętam ile, więc się w liczby nie bawię), jak to bimetal. Same kable i połączenia aż tak wiele nie pomogą.

Osobiście wymieniłem przerywacz bimetalowy na niemiecką, elektroniczną Elbę i różnica jest, w porównaniu z oryginałem, ogromna. Gdyby jeszcze tylko dało się znaleźć żarówki LED na 6V - byłoby cudownie. Z tym jednak ciężko. Od siebie mogę jednak polecić Elbę 6V do polepszenia kierunków - naprawdę dobrze się sprawuje <spoko>

_________________
"To kask za 200 złotych to mozna wybaczyć, to nie Shoei, że goli, pier...oli, krawaty wiąże i przerywa ciąże w standardzie"


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Romet Chart 210] Słabe kierunki.

BudziasKowalewo

4

1979

Sob Lip 10, 2010 10:56 pm

rasiak145 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [CHART] Stabilizator napięcia

bociek1989

1

1338

Pią Cze 24, 2011 8:14 pm

Huberts Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart - Regulator napięcia cewek bezmasowych

oxider

7

4121

Czw Lut 28, 2013 7:30 pm

bigsoft Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [CHART]Słabe światła

Konrad1996

2

1676

Wto Lip 28, 2009 1:09 am

Konrad1996 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Słabe światła [Chart]

Lukaaas

13

4569

Pią Lip 09, 2010 6:07 pm

reso Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.070s | 20 Queries | GZIP : Off ]