Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Mar 19, 2024 11:09 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Nie Paź 21, 2012 9:55 pm 
Offline

Rejestracja: Pon Lip 09, 2012 8:29 pm
Posty: 7
Pojazd: Romet Chart 210
Witam.
Mam niewielki problem z moim Chartem. Zauważyłem że od 60 do 65km/h pojawia się stukanie w silniku. Takie jakby stukanie metalowych kulek o puszkę w odstępach ok sekundy :F .Silnik jest po remoncie. Czym może to być spowodowane? Może to spalanie stukowe?
Pozdrawiam ;>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Pią Paź 26, 2012 8:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Bardziej bym stawiał na łańcuch lub coś takiego :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Pią Paź 26, 2012 8:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 24, 2010 9:11 am
Posty: 714
Pojazd: Aprilia rs 125
Simson S51
był:
Romet ogar 205 70/4 4b
Romet pegaz 750
Jak równe odstępy czasowe mniej więcej to coś z kołem , albo nasmaruj i naciągnij łańcuch lokurva

_________________
Romet Pegaz 750 ---> Romet Ogar 205 ---> Romson ---> Aprilia GS 125 ---> Simson S51 ---> ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Pią Paź 26, 2012 9:29 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
albo odcięcie lokurva

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Pią Lis 09, 2012 6:25 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 04, 2009 2:46 pm
Posty: 372
Miejscowość: Suwałki
Pojazd: Romet Pony 50 M-2 '85, Romet Komar 3 2350 '76, Romet Chart 210 '89
Fiat Punto 55 SX '96
Też tak miałem. Na chwile ustało, jak uszczelniłem tłumik. Na koniec okazało się, że nie mam pół pierścienia lokurva zdejm głowice zobacz jak tam się to ma ;]

_________________
Polska Jazda
Motoalbum
Mój chart
GG 640752


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Sob Lis 24, 2012 9:43 am 
Offline

Rejestracja: Pon Lip 09, 2012 8:29 pm
Posty: 7
Pojazd: Romet Chart 210
To raczej nic z kołem ani łańcuchem bo na dwójce jak przeciągne do ok 45 to też pojawia się to stukanie. Zauważyłem że im szybciej jadę to tym bardziej zaczyna stukać a jak zwolnie do ok 60 to jedzie normalnie bez żadnych stuków. A przy ok 65 gdy już solidnie trzaska :F tak jakby na kilka sekund zwalnia i zaraz nabiera mocy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Sob Lis 24, 2012 12:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
no to zobacz czy coś niedobrego się nie dzieje z tłokiem, pierścieniami taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 9:15 pm 
Offline

Rejestracja: Pon Lip 09, 2012 8:29 pm
Posty: 7
Pojazd: Romet Chart 210
Zdjąłem cyl i tłok jak i pierścienie są ok. Czy może to być spowodowane zbyt małym gaźnikiem (14mc)? Zauważyłem ostatnio że jeżeli na trójce powoli przyspieszam to wszystko jest ok do vmaxa - zero stuków. A gdy odrazu odkręcę na 3/4 manetki to przy 60 już zaczyna stukać.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 3:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
toc to pierscienie dzwonią jak w każdym charcie :P nic nie zrobisz :P

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 4:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Wrz 15, 2009 2:18 pm
Posty: 758
Miejscowość: Zamość
Pojazd: Romet POLO 760
Cezeta 175 typ 477
Fiat 125P
Ten typ tak mam takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - stuki w silniku
PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 7:22 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Greendyy napisał(a):
Zdjąłem cyl i tłok jak i pierścienie są ok.


Hmm. Co do pierścieni i tłoka to nie do końca jestem pewien czy są ok. Zdjąłeś cylinder i jak sprawdziłeś tłok i pierścienie? Pewnie popatrzyłeś, czy wszystko jest całe :>

Zamontuj to jak było, ściągnij pokrywę od strony zapłonu, połóż się wygodnie koło Charta (chyba, że masz silnik wyciągnięty) - w każdym razie popatrz do kanału wydechowego. Polecam też użyć dobrego źródła światła. Teraz ustaw sobie tłok tak, aby dobrze widzieć dwa pierścienie. Następnie naprawdę delikatnie ruszaj magnetem w lewo-prawo, ale na prawdę to muszą być minimalne ruchy. Popatrz, czy czasem nie masz tak, że pierścienie (lub jeden z nich) stoją, a tłok minimalnie się rusza. Jeżeli masz taki efekt, to już znasz przyczynę stukania. Polecam też sprawdzić czy nie masz luzów na łożysku wałeczkowym korbowodu oraz na łożysku ślizgowym w główce korbowodu (sworzeń-tulejka). Luzy mogą też pojawić się w gniazdach tłoka, tam gdzie "siedzi" sworzeń.

Stawiałbym jednak na pierścienie i rowki w tłoku, i od tego proponuję zacząć.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Chart] Pukanie w silniku

Pelas

11

4115

Sob Lut 20, 2010 10:03 am

Pelas Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart - trzaska coś w silniku przy v-max

skiba_ziom

10

2979

Śro Paź 19, 2011 7:16 pm

skiba_ziom Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Brak luzu na pracującym silniku

Sponer

8

3277

Pon Maj 18, 2009 12:00 pm

matm115 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów dziwne STUKI

Gustawo

1

11324

Wto Lip 21, 2015 6:16 pm

Patryk82 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Podstawa iskrownika simsona,magneto w silniku 023

adamiix

6

3603

Nie Wrz 12, 2010 3:12 pm

adamiix Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 22 Queries | GZIP : Off ]