Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 20, 2024 11:35 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Nie Lis 02, 2008 6:29 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Lis 02, 2008 6:19 pm
Posty: 5
Pojazd: Simson SR50
Witam. Chciałem założyć do swojego Simsonka Cylinder 70cm3 ale mam mały dylemat...
Dowiedziałem się że aby taki cylinder założyć to trzeba rozwiercać kartery... czy to prawda ?? czy bez tego jestem skazany na max 60cm3 ??
z góry dziękuję za odpowiedzi..


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Nie Lis 02, 2008 6:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Tak, musisz roztoczyć/rozwiercić kartery, bo nie wejdzie ci inaczej tuleja :) A te popularne 60ccm to tak naprawdę 55ccm :)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Nie Lis 02, 2008 7:12 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lut 29, 2008 9:13 pm
Posty: 135
Miejscowość: Sobolew
Pojazd: Yamaha DT 80 LCII i Romet Kadet
Dupa, w Simie 60cm Almotu do jest naprawdę 60cm.(Tłok 40.97mm)
Bez rozwiercania kanałów jesteś skazany na 60cm :P Chyba że przeszlifujesz chyba na max.65cm :)
Ale jeżeli chcesz aby 50cm miało takie samo albo lepsze odejście to zrób tak;
-cylinder 60cm i 4 kanały(szukaj oryginalnych DDR, daj komuś aby dorobił te dwa dodatkowe płuki i przeszlifuj na 60cm i kup do tego tłok MZA)
-gaźnik 19mm albo nawet 21mm
-Kosz sprzęgła S70 i do tego docisk od S70 lub dwa od S51
-Wał z wypełniaczami
-dobry tłumik, najlepiej spawak
-łożyska Fag, SKF z luzem C3
-wymień to co wymaga wymiany ;)

Pozdro

_________________
Simek sprzedany ;(
http://bikepics.com/members/szisz/86s51enduro/
Nowe moto: DT 80 LCII http://www.bikepics.com/members/Szisz/92dt80/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Nie Lis 02, 2008 8:03 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Lis 02, 2008 6:19 pm
Posty: 5
Pojazd: Simson SR50
Szisz napisał(a):
*pupa, w Simie 60cm Almotu do jest naprawdę 60cm.(Tłok 40.97mm)
Bez rozwiercania kanałów jesteś skazany na 60cm :P Chyba że przeszlifujesz chyba na max.65cm :)
Ale jeżeli chcesz aby 50cm miało takie samo albo lepsze odejście to zrób tak;
-cylinder 60cm i 4 kanały(szukaj oryginalnych DDR, daj komuś aby dorobił te dwa dodatkowe płuki i przeszlifuj na 60cm i kup do tego tłok MZA)
-gaźnik 19mm albo nawet 21mm
-Kosz sprzęgła S70 i do tego docisk od S70 lub dwa od S51
-Wał z wypełniaczami
-dobry tłumik, najlepiej spawak
-łożyska Fag, SKF z luzem C3
-wymień to co wymaga wymiany ;)




Szczerze powiem że niezbyt rozumiem te wszystkie nazwy które tutaj wymieniłeś...
mniejsza z tym,
Gdzie mogę dostać taki zestaw 60ccm Almotu ??
mówiac zestaw, mam na myśli Cylinder, tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia, oraz głowice...



P.S. zmiana tego co mi napisałeś, wyniosła by mnie kupe kasy... pozatym nie wiem gdzie miałbym dostać takie części...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 5:15 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Nie kupuj almotu S60!!!! Poszukaj i kup sobie DDR daj komuś do przeróbki, potem przeszlifuj na 41mm kup od kniazia tłok MZA jednopierścieniowy, wymień łożyska na FAG albo SKF C3 i wszystko co jest już zużyte, wał zostaw oryg jeżeli nie ma luzów, kup gażnik 19mm, zleć komuś uspawanie wydechu, załóż kosz sprzęgły od S70 i masz nie porównywalnie lepszy zestaw niż 60ccm almotu... i ile więcej pochodzi.... na takim zestawie możesz osiągnąć plus minus około 90km/h... A na almocie ile 75km/h poleci?? I to jeszcze takie gówno....

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 5:39 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 1:54 pm
Posty: 102
Miejscowość: Trzcianka
Pojazd: Simson SR70/4 '87
Komar 2352 '80
Ogar 200 '85
Romet Pegaz typ 750 '74
almot to kit ;/ puchnie w kit bynajmiej w 70 najlepioej ddr
(XawiD szykuje mojego 70 DDr i bedize tuning )
poszukaj ddr i bedzie gitez :D

_________________
Simson SR 70/4 <-- Malowanie 40%
Ogar 200 <-- Naprawa cewki
Komar 2352 WT tuning by pawelz :D <-- Extreme 023 50/4
Romet Pegaz Typ 750 <--- Skompletować zrobić go na oryginał
Plany Kupić Simsona KR51 albo Charta 210 :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 9:26 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Ja mam ddr 70 :P Ale Pawła :P

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 11:24 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Paź 16, 2008 2:59 pm
Posty: 2
Miejscowość: Chojnice City
Pojazd: Romet Ogar 205 ;]
u niemcow maja 90 i 110 do simow... ale ceny ;p po 300 euro xD
bracki kiedys szukal i znalazl;p jak ktos chce to moge sie fatygowac i podac adres niemieckiej strony;p

_________________
Oko za oka ząb za ząb to dlaczego dupa za pieniądze?
;] Sprzedam całego ogara 205 na części
;] Kupię motorynke lub częśći do niej
;] Kupię silnik do simsona


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 11:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Do 70ccm koniecznie jest rozwiercanie karterów i inny wał (inaczej wyważony). Cylinder almotu nie jest taki zły, natomiast tłok almot jest badziewny i z tęd te teorie ze "cylindry puchną". Jakim prawe może cylinder puchnać ??

Jak dobrze zrobisz almota to będzie chodził porównywalnie z DDR-em, najwiekszym problemem jest to, ze nie można wybic w nim tuleji.

Niemniej jednak róznica pomiędzy 70ccm a 60ccm jest znacząca i uważam, że warto zainwestować w 70tkę.

_________________
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie całości lub fragmentów wypowiedzi bez zgody autora lub odpowiedniego oznaczenia cytatu jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 10:42 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 23, 2008 11:36 am
Posty: 229
Miejscowość: Iwonicz
Pojazd: Romet chart 210, Wsk 125, za niedługo komarochart
sory że się wtrącę ale cylindry (almotu) do Simsona mają 41mm średnicy czyli naprawdę jest 60ccm ale już w cylindrach charta czy komara i chyba do ogara, tych niby S60 to już jest 40mm czyli nie 60ccm tylko 55ccm

Ja osobiście nie polecam almotów lepiej dać parę zł albo paręnaście :) więcej i kupić porządny DDR albo zmd w przypadku rometa.

_________________
Chart remont generalny skończony za niedługo zdjęcia
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Rom ... ,210/28941" target="_blank" target="_blank" target="_blank


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 12:23 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 18, 2007 3:30 pm
Posty: 842
Miejscowość: Nakło
Pojazd: GOLF III TDI , Polonez Caro 1.4GLI,
Simson SR50, WSK 125, Chart, CZ Cross 250
Kłótnia bez sensu, bo prawda (jak zawsze) jest po środku - cylinder "60ccm" do sima to nie jest ani 55ccm, ani 60ccmm (jeżeli chcecie być tacy dokładni). Jest to dokładnie 57,98ccm.

Bez rozwiercania karterów owszem, można dac tylko "60ccm", ale niekoniecznie seryjny - wystarczy poddać go przeróbce na cztery kanały dolotowe i powiększyć kanały (np. wg schematu TT). Wiele osób twierdzi, że przy takim cylindrze (oczywiście przy odpowiednio dobranym gaźniku i wydechu, no ale pzy 70ccm też dobrze by było odpowiednio dolot i wydech dobrać, gaźnik przynajmniej o większym przelocie). O ile prędkość może być podobna przy 60/4TT, jak przy zwykłej 70ccm, to jednak jest to inny styl jazdy... Przy przerobionej 60-tce mamy "słaby dół", trzeba wkręcać motor na wysokie obroty, by osiągnac dużą moc. Natomiast przy 70ccm silnik zachowuje się podobnie jak seryjna 50, tylko ma większą moc, przez większą pojemnosć.


mk666 napisał(a):
Ja osobiście nie polecam almotów lepiej dać parę zł albo paręnaście :) więcej i kupić porządny DDR albo zmd w przypadku rometa.

Tu się zgadzam i nie koniecznie trzeba więcej płacić - DDR 50ccm można kupić naprawdę za grosze, nawet 15zł.

_________________
Simson SR50 PolskaJazda.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Wto Sty 06, 2009 4:23 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Sty 02, 2009 10:08 am
Posty: 31
Pojazd: ???
Cytuj:
kanały dolotowe


No to chyba kanały płuczące na myśli masz w serii ożebrowaniu ciężko by było wcisnąć 2 doloty konkretnych rozmiarów i w 60cm3 to już wogóle nie wiem gdzie dało by się ale troche modyfikacji ozebrowania potrzeba.
Co do almotów to tyczy się to tylko 50cm3. Znajdź DDR 70cm3.
Co do 60 można zrobić fajne mocne i wcale mulate nie są, głównie jest to przy nie umiejętnym dobraniu przełożenia,cóż słaby moment obrotowy i kąty otwarcia okien robią swoje.

_________________
OI !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Śro Sty 14, 2009 7:00 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Znajdźcie mi seryjną 70-tkę która leci 90 pare km?? A 60/4 czy tam /5 i inne cuda tyle lecą... I oczywiście mniejsze koszty są w 60ccm /4 czy tam 5 niż w przypadku 70ccm.

I jeszcze jedno, Taka 70-tka seryjna leci sobie te 75km/h max. Co niektórzy myślą, że zmienią sobie cylinder na 70ccm i już niewiadomo ile polecą... Co ma pojemność do prędkości max?? Możecie mi wytłumaczyć?? 70ccm a 50ccm podobne mają v-maxy jest róznica 5-10km/h góra. Przecież na tych samych przełożeniach cylindry te kręcą te same obroty, 70ccm nie wykręci wyższych obrotów niż 50ccm, co za tym idzie nie poleci więcej... Poprostu on ma większą MOC. Taki przykład, założysz sobie kosz sprzęgła S70, 50ccm będzie miał doła słabego a 70ccm będzie chodził lux bo ma więcej mocy, to samo jak zmieniasz zębatki, 50ccm na zębatce 17 będzie miał słaby dół i będzie się dłuuugo rozpędzał bo nie ma siły, a 70ccm ma większą moc i on to lepiej będzie znosił.

Bez zmieniania przełożeń nie ma praktycznie dużej różnicy między 50 a 70ccm. Gdyby ktoś do jakiegoś silniczka 125ccm założył przełożenia simsonowskie to myślicie, że ten silnik byłby szybszy od 50ccm DDR sima?? Tyle, że 125 byłby piekielnie mocny i na przyspieszeniu nie utrzymałbys kierownicy w rękach xD

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 4:03 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 18, 2007 3:30 pm
Posty: 842
Miejscowość: Nakło
Pojazd: GOLF III TDI , Polonez Caro 1.4GLI,
Simson SR50, WSK 125, Chart, CZ Cross 250
Mateusz529, ostatnio robiłem przeróbkę na 60/4 i co do kosztów, to nie wiem czy mniejsze, myślę, że zrobił bym za takie pieniądze 70ccm na cylindrze Almota.
Co do V-max, to masz rację, przecież nie bez celu fabrycznie w S70 był inny kosz sprzęgłowy. Ogólnie bardzo ciężko porównać 60/4 i 70/2. W sumie zależy co kto lubi - jak ktoś lubi spokojną jazdę, to raczej lepszy by dla niego był 70/2 + kosz S70, ew. inne zębatki (mówimy o zwiększeniu V-max, op przecież można założyć S70 bez zmiany przełożenia, gdy ktoś np. jeździ bo górzystym terenie). Natomiast przy 60/4 trzeba wkręcać silnik na wysokie obroty, mamy "słaby dół" - nie wszyscy to lubią.
Także myślę, że nie ma co porównywać tych dwóch cylindrów.

_________________
Simson SR50 PolskaJazda.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?
PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 5:58 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Do 60/4 nie trzeba wału zmieniać... Jeżeli ma się w BDB stanie a do 70 trzeba, tak samo kosz sprzęgłowy ( nie jest to konieczne w 70ccm ale wypadałoby), sprzęgło też trzeba w 70ccm wzmocnić, bo może większej mocy nie wytrzymać. To tak na pierwszą myśl:P

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Simson sr50

pajak_mati

8

4132

Nie Lis 14, 2010 11:35 am

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów kondensator simson sr50

Mix9

2

2462

Sob Sie 11, 2007 11:27 am

Mix9 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Simson Sr50 skuter

alfa89

4

2381

Nie Wrz 23, 2007 8:50 pm

alfa89 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [SIMSON SR50] Słabnie... ;/

mackus

1

1592

Pon Maj 26, 2008 9:53 am

Pumba Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Simson Sr50] Przerywa

korek2006

11

5341

Pią Wrz 26, 2008 6:08 am

korek2006 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 20 Queries | GZIP : Off ]