Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 11:07 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Sob Maj 19, 2012 10:43 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Nie bierzcie tych wyników, które podałem jako ostateczne. Moja maszyna testująca wykręca ok 3,6tys obrotów, a Chart kręci się do 6-6,5, więc przy np 4,5-5 tys. Prądnica będzie oddawała więcej mocy. Moja oddaje ok 120W już przy tych niecałych 4 tys, więc chyba źle nie jest (40km/h na 3 biegu). Ostateczne pomiary będą na silniku. Dzisiaj go w końcu wyremontowałem, więc w przyszłym tygodniu okaże się, ile mocy odda prądnica w wyższej partii obrotów.

Poczekajcie jeszcze trochę, a przedstawię wszystko ze szczegółami.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 2:03 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Siema
Czy taki zewnętrzny impulsator mógłby współpracować z modułem charta??Bo wtedy można było by wywalić oryginalny impulsator co dało by kolejne dodatkowe miejsce na cewkę.Oryginalną cewkę zasilającą moduł można było by zostawić i mielibyśmy aż pięć miejsc na cewki świetlne i ładowania.Wtedy przewinęło by się dwie cewki ładowania na większą moc i napięcie odpowiednie do ładowania aku 12V.Pozostałe 3 miejsca na cewki można było by wykorzystać do zasilania przedniego światła.Tylko czy udało by się z tych trzech cewek wycisnąć te 55w aby zasilić h4?? <cfaniak>

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 2:37 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Z 3 cewek spokojnie dałoby radę zasilać żarówkę H4. Zobacz, że wyniki podane przez BigSoft'a są przy obrotach coś około 4k. A w czasie jazdy ma się te 5-6k rpm. Przy lepszych setach nawet więcej, więc nie ma o co się martwić. Twój pomysł też jest dobry. Bo teoretycznie układ zapłonowy zostaje bez zmian, bo tylko impulsator jest na zewnątrz, ale reszta jego zasilanie jest tak jak było. Mamy wtedy 5 cewek a to już sporo 100w z 5 cewek jest realne. A tyle spokojnie wystarczy na reflektor H4 i ładowanie aqu.

Ale poczekajmy niech BigSoft opublikuje swoje prace, skomentuje nasze pomysły i wtedy będziemy gdybać nad wprowadzeniem ich w życie ;).

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 2:50 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Herobrine napisał(a):
Siema
Czy taki zewnętrzny impulsator mógłby współpracować z modułem charta??Bo wtedy można było by wywalić oryginalny impulsator co dało by kolejne dodatkowe miejsce na cewkę.Oryginalną cewkę zasilającą moduł można było by zostawić i mielibyśmy aż pięć miejsc na cewki świetlne i ładowania.


Testowałem zapłon na chińskim impulsatorze przeznaczonym do skuterów 2T i moduł bez problemu podawał impuls na cewkę WN, a co za tym idzie iskra przeskakiwała między elektrodami świecy. Jednak to tylko "suchy" test i dopiero po uruchomieniu silnika będę wiedział, czy wszystko chodzi jak należy. Jednym z założeń tego projektu, jest właśnie wyeliminowanie oryginalnego impulsatora, który jest awaryjny, drogi i trudno dostępny.

Image

Herobrine napisał(a):
Tylko czy udało by się z tych trzech cewek wycisnąć te 55w aby zasilić h4?? <cfaniak>


Tak. W moim poprzednim Charcie miałem też przerobioną prądnicę. Były tam tylko trzy cewki ładowania + zasilająca CDI i impulsator. Wtedy nie miałem H4 z przodu, ale 35W + cała reszta zasilana z akumulatora (tak włącznie ze światłem przednim). Bez regulatora gotował mi się akumulator po ok 5 minutach jazdy. Moc prądnicy dochodziła do 75W ale ma pełnym gazie. Podczas normalnej jazdy oddawała ok 60-65W.

Także jak najbardziej - można tyle wyciągnąć.


Ostatnio edytowany przez bigsoft, Nie Maj 20, 2012 2:59 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 2:54 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Bo w sumie to układ zapłonowy charta to dobra i przemyślana konstrukcja.Odcinka jest dopiero przy 13tyś obrotów co jest dużym plusem przy tuningu silnika.Jak dla mnie to nie wiem czy jest sens się pakować w moduł DC - CDI skoro oryginalny dobrze sobie radzi .Według mnie najlepiej było by zostawić oryginalny moduł ,cewkę zasilającą ,zamontować zewnętrzny impulsator i pozostałe pięć miejsc na cewki wykorzystać do ładowania aku i zasilać z niego przednie światło H4 albo tak jak pisałem w ostatnim poście 2 cewki ładowana i 3 do zasilania przedniego światła

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 3:02 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Herobrine napisał(a):
Jak dla mnie to nie wiem czy jest sens się pakować w moduł DC - CDI skoro oryginalny dobrze sobie radzi .


Też się nad tym zastanawiam, dlatego konstrukcję DC-CDI odłożyłem na dalszy plan i traktuję to jako ciekawostkę. Na razie stosuję oryginalny moduł + transformator podłączony inwersyjnie do cewek ładowania przed mostkiem prostowniczym. Uzyskuję to samo co cewka zasilająca CDI, ale z tą zaletą, że mam 6 mocnych cewek ładowania + łatwo wymienne trafo w razie czego (nie trzeba grzebać w silniku).

Co do zapłonu Charta, to fakt. Jest wykonany dosyć solidnie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 3:18 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
A co będzie służyło do wyzwalania impulsu??Jakaś śrubka czy może mały magnes przymocowany do magneta ??Czy podpinając ten impulsator będzie trzeba ingerować w oryginalny moduł?Czy jest ryzyko że będzie on powodował wcześniejsze odcięcie zapłonu??

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 4:10 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
U mnie impuls będzie generował mały magnesik neodymowy. Co do pracy modułu, to pisałem wyżej - iskrę z tym impulsatorem podaje, a jak będzie silnik na tym chodził, to sprawdzę w przyszłym tygodniu. Teoretycznie powinno być ok, jednak jak będzie to się okaże, bo impulsator Charta podaje impuls o troszkę innej charakterystyce w porównaniu do impulsatora ze skutera.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 7:27 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Mam jeszcze jedno pytanie.Jak jest z tym przewijaniem bo np mówi się żeby nawinąć 2 razy więcej zwojów drutu.Powiedzmy że na oryginalną cewkę nawijamy dwa razy więcej zwojów i mamy dwa razy większe napięcie ale przecież taka jakby długość jednego zwoju w pierwsze warstwie jest krótsza niż jeden zwój zaraz na końcu.Czyli jak by odwinąć jedną cewkę i zmierzyć długość drutu i nawinąć 2 razy dłuższy drut to względem nawijania 2 razy większej ilości zwojów ten drut z pierwszego przypadku będzie krótszy.Czyli który sposób jest odpowiedni??

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 20, 2012 8:08 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Te różnice nie są znów tak wielkie jak Ci się wydaje. Trzymaj się ilości zwojów, a nie długości drutu. Sprawa jest dość prosta.

Dla drutu o przekroju X i ilości zwojów Y, zwiększenie ilości zwojów dwukrotnie czyli np z 300 na 600 spowoduje, że napięcie podniesie się dwukrotnie, czyli np z 6 do 12V.

W przypadku mojego projektu, do sprawy podszedłem trochę inaczej, ale o tym opowiem w poradniku.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Maj 21, 2012 5:56 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
tak apropo zapłonu Dc-cdi.. cewka zasilająca? bynajmniej mam na mysli tą nawinieta drobnym drutem, nie jest wieczna, więc gdy padnie i ona, tylko DC-CDI ratuje, no chyba za uda się ją nawinąć :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Maj 21, 2012 9:56 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 23, 2008 1:25 pm
Posty: 95
Miejscowość: Radziechowy
Pojazd: Ogar 200
Zawsze może wozić ze sobą 2gi trafek cena takiego 12/220 nie jest kosmiczna zamyka się pewnie w 10zł.

_________________
http://www.youtube.com/user/muciekk500
Układy zapłonowe, regulatory napięcia, instalacje elektryczne, diagnostyka
http://www.motocdi.com ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Maj 21, 2012 10:22 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Freddie napisał(a):
tak apropo zapłonu Dc-cdi.. cewka zasilająca? bynajmniej mam na mysli tą nawinieta drobnym drutem, nie jest wieczna, więc gdy padnie i ona, tylko DC-CDI ratuje, no chyba za uda się ją nawinąć :)


No raczej nie "bynajmniej", a "przynajmniej" - może się i czepiam, ale te słowa na prawdę znaczą całkowicie co innego...

Wracając do tematu - cewkę zasilającą można w banalny sposób zastąpić transformatorkiem sieciowym podłączonym inwersyjnie, czyli po prostu "odwrotnie". Uzwojeniem wtórnym do cewki (niskonapięciowe), a pierwotnym do modułu (wysokie napięcie).

Dzisiaj odpaliłem pierwszy raz silnik po remoncie na tym Amalu 16T. Chodzi dobrze, pozostaje tylko położyć elektrykę i uruchomić go na nowej prądnicy.

Aktualizacja:

Dupa blada! Szlag mnie zaraz trafi. Nowy wał, nowy tłok, nowy sworzeń, nowe pierścienie i k..wa nie dość, że na pierwszym rowku tłoka jest luz jakby ten tłok miał przejechane co najmniej 30 tys. (drugi jest ok), to jeszcze mam luzy na tulejce korbowodu góra-dół i co gorsza tłok ma tendencje do znacznego kołysania się na boki w poziomie...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 8:33 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
I jak tam naprawione kłopoty? Słychać coś nowego?

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 10:21 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Jestem w trakcie poprawiania silnika, udało mi się tłok ZMD zdobyć, dziś dostałem paczkę, jutro zawożę cylinder do szlifu pod ten tłok, a tulejkę sworznia muszę dorobić...

Myślę, że w 11 czerwca wyjadę na przegląd, więc w tych okolicach pojawi się też poradnik.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Alternator czy prądnica?

plusminus

1

1518

Wto Sty 10, 2012 7:10 pm

pawzl Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Prądnica 30W z Jawki.

Michal57

5

3059

Czw Lut 12, 2009 11:14 am

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Chart zmiana zębatki z 44 na 35 zębów

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

mk666

35

13119

Pią Cze 27, 2008 6:25 pm

karolik8 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Chart z obrotomierzem od fiata 125p

mk666

3

2921

Śro Lip 02, 2008 9:37 am

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Tylnie światło CHART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!P

mk666

5

3208

Pią Cze 13, 2008 4:54 pm

mk666 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 21 Queries | GZIP : Off ]