Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 20, 2024 6:48 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 3:46 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Panowie, mam dwie informacje. Jedną dobrą, drugą złą. Zacznę od dobrej - po kilkudziesięciu próbach i różnych rozwiązaniach, udało mi się stworzyć prądnicę, która radzi sobie bez problemu z dwoma żarówkami H4 jednocześnie i podłączonym, pracującym CDI (na razie zasilane z transformatora podłączonego inwersyjnie do cewki ładowania przed mostkiem prostowniczym). Także można powiedzieć, że jest moc :)

Natomiast druga, zła informacja, jest taka, że publikacja poradnika przesunie się minimum o tydzień z tego względu, że podczas wielokrotnego nawijania, testowania różnych rozwiązań zużyłem tyle drutu, że dla końcowego rozwiązania po prostu mi go zabrakło (te cewki które teraz mam, są tak prowizorycznie porobione, że to się do publikacji nie nadaje :)). Drut już zamówiłem, pewnie dojdzie we wtorek/środę, także do końca tygodnia powinno się udać to skończyć, aczkolwiek niczego nie gwarantuję, bo jak się przekonałem - przy tego typu kombinacjach lubią wyskakiwać różne psikusy ;]. Jednak obecnie testy są zakończone, pozostaje tylko to porządnie złożyć w całość i będzie prądnica jakiej żaden Chart na pewno nie miał - 120W dla instalacji 12V.

Ostatnio na szybko nagrałem taki krótki filmik. Dwie żarówki, jedna H4, włókno 55W, druga H1 (też 55W). Maksymalne obroty, które tam osiągam na tej specjalnie zbudowanej maszynie do testowania, to ok 3,8 tys. obr/min (jeśli wierzyć obrotmierzowi, którego na filmiku nie ma, ale jeszcze to zweryfikuję), także w samym silniku moc będzie trochę wyższa (jadąc na 3 biegu 50km/h silnik kręci ok 5 tys. obr/min)

Wykresy prądów, mocy, napięcia, sprawności itd prądnicy znajdą się w poradniku. Może będzie też materiał wideo z prac, ale nie liczcie na jakość HD, bo mam tylko aparat cyfrowy do dyspozycji i to nie z górnej półki.



Pozdrawiam.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 4:43 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 23, 2008 1:25 pm
Posty: 95
Miejscowość: Radziechowy
Pojazd: Ogar 200
To jest przewinięte na 3 fazy? :)

_________________
http://www.youtube.com/user/muciekk500
Układy zapłonowe, regulatory napięcia, instalacje elektryczne, diagnostyka
http://www.motocdi.com ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 5:07 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Nie :) Tam można zrobić dwie fazy. Jeśli chodzi o informacje techniczne, wszystko dokładnie opiszę w poradniku :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 5:20 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lut 09, 2012 8:19 am
Posty: 126
Pojazd: WSK
Chart Serwis
Ale razi <brawo>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Maj 13, 2012 9:43 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Nie no piękna robota. Przerosło to kompletnie moje oczekiwania. GRATULACJE!!!


EDIT:
Mam jeszcze takie małe pytanko. Czy impulsator zewnętrzny u Ciebie BigSoft tak jak na tym zdjęciu --> http://dl.dropbox.com/u/1336519/Publicz ... hart-2.jpg On jest przykręcony do karteru, czy przyczepiony do podstawy iskrownika??

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Maj 17, 2012 6:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
Z tego co wiem to u BigSofta jest przykręcony do podstawy, ja dziś zrobię zdjecia i pokaże jak jest to u mnie przykręcone, do karteru ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Maj 17, 2012 7:48 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
W wersji beta jest do podstawy, ale również myślę o zamocowaniu go na karterze, zobaczy się. Swoją drogą lepiej teoretycznie mocować na podstawie prądnicy, bo jest wtedy ona na zasadzie "plug & play", kartery są nie ruszane, więc sam nie wiem co lepsze ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Maj 17, 2012 8:58 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Po mojemu (tak niegrzecznie się przyznam, że dla mnie byłoby wygodniej) jakby było do podstawki, bo osobiście zapłon charta mam w silniku sima i przystosowanie jego pod ten silnik. I chyba bardziej praktyczne, mobilne i bez mniejszej ilości kombinowania jest przymocowanie do podstawki. To tak po mojemu :P.

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Maj 17, 2012 9:18 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
Plus mocowania do podstawki jest taki, że nie ingerujemy w kartery, natomiast mocując impulsator do karteru regulacja wyprzedzenia jest łatwiejsza. Ja wykonałem mocowanie z blachy 1 mm, impulsator pochodzi z zapłonu Ducati Energia, otwory mocujące rozszlifowałem zeby możliwa była regualcja, a do blaszki przyspawałem od tyłu nakrętki pod śruby M4, całość trzyma się karteru na dwóch śrubach M5.Tak to się prezentuje, a jak działa?Jeszcze nie wiem:
http://www.bikepics.com/pictures/2402540/
http://www.bikepics.com/pictures/2402542/
http://www.bikepics.com/pictures/2402544/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Maj 17, 2012 10:51 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 01, 2010 4:04 pm
Posty: 52
Miejscowość: Małopolska
Pojazd: Chart s70/4 COMFORT
zapłon ZMD-12v
Bigsoft widzę, że efekty świetne ;) A myślisz, że uda sie z czterech cewek wycisnąc tyle mocy, alby naładować akumulator, z którego bedzie stale pobierane 70w?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 2:47 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
a udało się zrobić moduł zapłonowy DC-CDI? :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 2:53 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
oxider napisał(a):
Bigsoft widzę, że efekty świetne A myślisz, że uda sie z czterech cewek wycisnąc tyle mocy, alby naładować akumulator, z którego bedzie stale pobierane 70w?


Jest taka szansa, tzn z 80W powinno się udać wycisnąć.

Freddie napisał(a):
a udało się zrobić moduł zapłonowy DC-CDI?


Mam zaprojektowany układ łącznie z przetwornicą i z 30% wykonanego. Jednak na razie praca nad modułem DC-CDI jest wstrzymana, bo zależy mi na jak najszybszym uruchomieniu Charta z tą prądnicą (mamy już połowę maja, a ja nadal bez motorka). Obecnie zasilaniem modułu zajmuje się mały transformatorek podłączony do cewki ładowania. DC-CDI będę kończył już jeżdżąc Chartem.

PS. Przyszedł w końcu nowy drut i gambit na silnik. Jest szansa, że jutro go odpalę z nowym generatorem mocy :F


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 4:02 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Oxider widzę, że chyba myślisz o tym samym co ja. Tzn., pozostać przy oryginalnej budowie układu zapłonowego, a przerobić te 4 cewki, które służą w oryginale za światło i ładowanie. Tylko w moim pomyśle jest troszkę inaczej: 3 cewki na światło przednie (oczywiście H4 bo liczę na około 60W z 3 cewek) i jedna cewka na ładowanie aqu powinna wystarczyć. Aqu i tak raczej nie jest jakoś mocno wykorzystywany więc te około 1,7A jest chyba wystarczające na jego ładowanie. Ale niech się wypowiedzą mądrzejsi.

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 4:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
czarcik też coraz częściej myślę nad takim rozwiązaniem taak generalnie mniej przy tym zachodu i jest to łatwiejsze w wykonaniu wg mnie.
Jeszcze tylko niech się bigsoft wypowie czy on właśnie tak czasem nie miał rozwiązane w pierwszym charcie :>
Dla mnei także byłoby najlepiej dać 3 cewki na h4 a jedna niech se ładuje aku, jakby trzeba to by nawet można na diody przerobić kierunki i tylną lampę, byleby było z przodu h4 takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 8:55 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 01, 2010 4:04 pm
Posty: 52
Miejscowość: Małopolska
Pojazd: Chart s70/4 COMFORT
zapłon ZMD-12v
Mam jeszcze jedno pytanie:
Bigsoft wczesniej pisałeś, że z 4 cewkek uda się pewnie wycisnąć 100w, dantom miał 90, a teorytycznie twoja prądnica 80. Nie udało by się wyciągnąć wiecej mocy?


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Alternator czy prądnica?

plusminus

1

1524

Wto Sty 10, 2012 7:10 pm

pawzl Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Prądnica 30W z Jawki.

Michal57

5

3074

Czw Lut 12, 2009 11:14 am

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Chart zmiana zębatki z 44 na 35 zębów

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

mk666

35

13174

Pią Cze 27, 2008 6:25 pm

karolik8 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Chart z obrotomierzem od fiata 125p

mk666

3

2936

Śro Lip 02, 2008 9:37 am

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Tylnie światło CHART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!P

mk666

5

3229

Pią Cze 13, 2008 4:54 pm

mk666 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.072s | 20 Queries | GZIP : Off ]