Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 20, 2024 9:10 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 4:52 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Witam.
Jak to jest że Chart ma tak małą moc z prądnicy a Dantom miał, aż 90W!!! (Instalacja elektryczna:
Prądnico-istrownik. 12V/90W. Akumulator 10Ah, Zapłon bezstykowy elektroniczny, świeca F-100 Reflektor przedni z żarówką 12V-35/35W, światło tylne 12V-5W, , oświetlenie predkościomierza, kierunkowskazy,sygnał dźwiękowy bateryjny.) W czym jest różnica i czy da się wyciągnąć tyle mocy z chartowskiej prądnicy przecież to są te same zapłony.

Jeśli istnieje taka możliwość (no jakoś musi się dać jeżeli są to te same modele prądnic bo są) to w Charcie bez problemu można stosować żarówkę H4 i jeszcze zostaje spory zapas mocy. I przede wszystkim jest 12 volt co jest ogromnym plusem.

Prosiłbym o wypowiedź kogoś kto się naprawdę zna.

Z góry dziękuje.

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 5:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Wrz 15, 2009 2:18 pm
Posty: 758
Miejscowość: Zamość
Pojazd: Romet POLO 760
Cezeta 175 typ 477
Fiat 125P
Po prostu zapłon od charta był przewijany oprócz cewki zasilająca moduł zapłonowy :-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 5:25 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
No tak ale ile tego drutu trzeba nawinąć aby mieć i te napięcie 12V i moc 90W bo jeżeli jest sposób, to wychodzi na to że zapłon z Charta to zapłon idealny. I dużo mocy i 12v i lekkie magneto(szybciej się wkręca) i banalnie prosty.

BigSoft on może coś wie bo gdzieś mi się rzuciło w oczy coś na temat jego zapłonu z Charta że ma go fajnie zrobionego.
Dobrze by było aby on się wypowiedział.

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 7:20 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
Rozmawiałem z nim i trzeba poprostu nawinąć wszystkie cewki grubszym drutem i tyle ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 7:50 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
ALe jakim drutem jaka grubość ile zwojów itd. mógłby ktoś podać dokładnie. I wie ktoś jak było w Dantonach to zrobione w sensie że ile tam było tego druta nawinięte itd. A i czy przewijać wszystkie 4 cewki żeby mieć te 90w?? I jak później zrobić żeby żarówka(H4) miała oddzielne zasilanie i osobno szło ładowanie na aqu??

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 8:13 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
Kolego :D nikt nie wie, Poprostu tyle samo zwojów, bo je liczysz. gdzies jest poradnik o przewijaniu cewek. Drut grubszy i ogień. :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 11:16 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Faktem jest, że prądnica Charta jest może nie idealna, ale bardzo dobra. Wynika to już z nowocześniejszego na tamte czasy podejścia do tematu. Zrezygnowano z przykręcanych cewek jak w starszych modelach, na rzecz wspólnego rdzenia z wsuwanymi karkasami. Zapewne wzorowano się wtedy na zachodnich motocyklach. Zresztą wystarczy spojrzeć - do dziś stosuje się tego typu prądnice. Zyskano dzięki temu możliwość rozbudowy układu ładowania. W zasadzie jedyną wadą ładowania w Charcie jest to, że cewki zostały podzielone na osobne bloki - świetlne i ładowania. Można było przecież nawinąć 4 takie same cewki i przednią lampę zasilać z akumulatora.

Wracając do głównego wątku - nie będę tłumaczył wszystkiego od a do Z, bo zamierzam w niedługim czasie stworzyć stronę z dokładnymi informacjami jak takie coś przerobić, ale dam radę taką - z 3 cewek nawiniętych takim samym drutem jak cewki świetlne można spokojnie wyciągnąć 70W. Ja miałem 3 cewki ładujące akumulator w poprzednim Charcie nawinięte takim właśnie drutem. Ledwo mi się to zmieściło, ale cała elektryka łącznie z lampą przednią (35W) była zasilana z akumulatora. Musiałem mieć regulator napięcia, bo bez niego spokojnie gotował się elektrolit w akumulatorze po kilku km jazdy.

Na dzień dzisiejszy znów podchodzę do tematu przeróbki prądnicy (tamtego charta już nie mam bo sobie go ktoś ukradł) ale mam zamiar zrobić to inaczej. Twierdzę, że 90W spokojnie można wycisnąć, a może nawet i więcej. W poprzedniej wersji robiłem to wszystko eksperymentalnie metodą prób i błędów. Teraz będą obliczenia i projekt. Wiem, że h4 55W z przodu zasilane z akumulatora jak w samochodzie to nie będzie żaden problem ;)

Ogólnie - komu się chce, to nic tylko wyciągać cewki i przewijać wedle własnych upodobań. Nie ruszać tylko impulsatora i cewki zasilającej moduł (ta, która ma najgrubszy drut z wierzchu i znajduje się obok impulsatora) - resztą można się bawić.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 6:27 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
O to dobrze wiedzieć to 3 cewki na tą żarówkę H4 a czwarta na aqu ;D no to czekam BigSoft na tą stronkę z opisem bo mam zapłon Charta w silniku sima a szkoda mi kasy na DE albo VAPE'a. Ktoś powie że mógłbym założyć oryginalny zapłon z sima, ale ja mam doświadczenie już tym zapłonem Charta i znam jego możliwości i śmiem twierdzić że to naprawdę dobry zapłon lekkie magneto, wystarczy raz wyregulować, dobrze rzecz biorąc moim zdaniem jest to zapłon nie do zdarcia. Miałem go w Charcie i to co ten zapłon przeżył to sam się dziwie że jeszcze działa ;P . Przewinę sobie cewki porządna elektryka, a zarazem prosta w całym motorze i będzie gut.

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 8:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 27, 2007 9:36 pm
Posty: 537
Miejscowość: Las ndk Oświęcimia
Pojazd: WSK Kobuz 175
Simson S51
Ale jak przewiniesz to o reglerze nie zapomnij

_________________
PJ CONSTANTINE
YOUTUBE PREZENTACJA SIMKA
BIKEPICS CONSTANTINE
Image
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=318813


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Gru 18, 2011 10:20 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 01, 2010 4:04 pm
Posty: 52
Miejscowość: Małopolska
Pojazd: Chart s70/4 COMFORT
zapłon ZMD-12v
Udało się może komuś przewninąc tą prądniece?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Gru 19, 2011 6:52 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Ja już robiłem to kilka razy dla siebie i raz dla jakiegoś gościa nie wiem czy od Was z forum. Wiem, że ma z przodu 12V 45W na 2 cewkach ;)

W przyszłym roku podejrzewam, że w lutym ukaże się mój poradnik opisujący ile udało mi się z tego wyciągnąć, a prototypy są obiecujące ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Gru 19, 2011 9:54 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
bigsoft, a jest możliwość domostkowania trzeciej cewki do świateł?? Chodzi mi o to aby do tych dwóch świetlnych co już są dołączyć jedną ładowania i wszystkie przewinąć jednakowym drutem, bo z tego co widzę, jeśli z dwóch można wycisnąć 45w to jakby połączyć 3 cewki to spokojnie można wyciągnąć te 60w i wtedy na przód wpakować żarówkę H4 50/55w(samochodówkę) zasilaną z prądnicy, a jedną cewkę zostawić na ładowanie i ją też przewinąć jak pozostałe na 12v. Byłby to bardzo dobry pomysł miałoby się dobre oświetlenie, a aqu zasilałby mi wtedy diodowe kierunki i tylnią diodową lampę oraz jakieś tam diodowe podświetlenie zegarów czy czegoś tam co dusza zapragnie :D

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Gru 19, 2011 10:51 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
wyjebać impulsator i dać zewnętrzny, razem z nowym modułem, wtedy jedna cewka gratis do wykorzystania będzie ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Gru 19, 2011 10:54 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
Najbardziej pasuje mi taki schemat -->3x cewka świetlna + 1x cewka ładowania + cewka zasilająca z impulsatorem i ot cały stator.

bigsoft co ty na to?? A i nie mogę się doczekać tego poradnika :P

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Gru 19, 2011 11:24 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Wrz 15, 2009 2:18 pm
Posty: 758
Miejscowość: Zamość
Pojazd: Romet POLO 760
Cezeta 175 typ 477
Fiat 125P
Czarcik jak zrobisz prądnice to daj znać jaką grubością druta i ile poszło drutu na cewkę , jaką moc wyciągnąłeś
bigsoft czekam na poradnik !!! takk


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Alternator czy prądnica?

plusminus

1

1524

Wto Sty 10, 2012 7:10 pm

pawzl Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Prądnica 30W z Jawki.

Michal57

5

3074

Czw Lut 12, 2009 11:14 am

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Chart zmiana zębatki z 44 na 35 zębów

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

mk666

35

13174

Pią Cze 27, 2008 6:25 pm

karolik8 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Chart z obrotomierzem od fiata 125p

mk666

3

2936

Śro Lip 02, 2008 9:37 am

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Tylnie światło CHART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!P

mk666

5

3229

Pią Cze 13, 2008 4:54 pm

mk666 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 23 Queries | GZIP : Off ]