Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Gru 22, 2014 6:39 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 9:36 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 10, 2007 12:17 pm
Posty: 3653
Miejscowość: Białogard [ZBI]
Pojazd: Obecnie:
BMW E39 2.8i Sedan (00')
Woschod 175 typ 3M (92')
Romet Ogar 205 (90')

Poprzednie pojazdy:

Komar 2350 ('76)
Komar 2352 ('80)
Romet Ogar 205 ('89)
Jawa Mustang 50 ('79)
Jawa 20 pancerka ('75)
Romet 50-T-1 ('79)
2 x Romet Chart 211 ('88)
2 x Romet Chart 210 ('89)
MZ ETZ 250 ('87)
WSK 125 M06B3 ('83)
Motorynka Stella ver. ZSSR ('93)
Suzuki DR 125 SE ('96)
Honda CB 400N ('83)
Simson SR 80/1 CE (93')
Polonez ATU 1.6 sedan (96')
Romet Minsk 125 TYP 400A (90')
BMW E36 2.0i sedan (97')
BMW E36 2.0i sedan (93')
Witam. Udało mi się przerobić iskrownik chartowski z 6V na 12V. Zostały przezwojone 2 cewki świetlne oraz 2 cewki ładowania. Niżej daję moje notatki z pomiarów, które wykonywałem podczas montażu.

Iskrownik 6V:

-Cewki ładowania: żółty+żółty ~8V, żółty+brązowy ~26V.
-Napięcie na akumulatorze ~7,2V.
-Akumulator --- amperomierz (6,8A) --- bezpiecznik.
-Czerwony przewód idący od cewek świetlnych (bez obciążenia - żarówki) ~10V.
-Opór poszczególnych cewek ładowania: żółty+żółty ~12,5 Ω, żółty+brązowy ~6,5 Ω.

Iskrownik 12V:

-Cewki ładowania: żółty+żółty ~15V, żółty+brązowy ~65V.
-Napięcie na akumulatorze ??? Trzeba mieć aku 12V 5Ah... przy pracy silnika akumulator 6V był nie doładowany (spadało napięcie) z tego powodu iż prąd się zmniejszył dwukrotnie.
-Akumulator --- amperomierz (3,4A) --- bezpiecznik.
-Czerwony przewód idący od cewek świetlnych (bez obciążenia - żarówki) ~19-20V.
-Opór poszczególnych cewek ładowania: żółty+żółty ~88,5 Ω, żółty+brązowy ~45 Ω.
-Napięcie na żarówce ~9-11V na wolnych obr. a na lekkim gazie 12-14V, na większym spokojnie daje 20V.

Cewki świetlne bez obciążenia na 4/5 manetki wytwarzają 213V !!! Taka ciekawostka, nie chciałem piłować mocniej ale dało by rade znacznie więcej wyciągnąć tylko po co...

Wg. mnie na przód trzeba zakupić żarówkę 12V 35/35W, wtedy będzie w sam raz. Na kierunki tak samo żarówki 12V, w podświetlenie licznika 12V, tylna lampa 12V, stop 12V i akumulator 12V 5Ah oraz regulator napięcia.

Jak coś jest nie jasne proszę zadawać pytania.

_________________
7 cudów PRL

1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.


ImageImage

>>> Moje pojazdy na PolskaJazda.pl <<<

All rights reserved © by slawek90 ®


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 10:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1226
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
W jakim celu przewijałeś cewki? no i jakim drutem i ile zwojów? :]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 10:24 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim-Rajsko
Pojazd: Ford Mondeo MkI 1.8 Zetec 95'
Suzuki Bandit 400 90'
Wszystko ok ale nie chce mi się wierzyć, że cewki ładowania nawet w iskrowniku 6V dają aż 26V, przecież w charcie nie ma regulatora napięcia to akumulator by przeładowywało...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 10:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 10, 2007 12:17 pm
Posty: 3653
Miejscowość: Białogard [ZBI]
Pojazd: Obecnie:
BMW E39 2.8i Sedan (00')
Woschod 175 typ 3M (92')
Romet Ogar 205 (90')

Poprzednie pojazdy:

Komar 2350 ('76)
Komar 2352 ('80)
Romet Ogar 205 ('89)
Jawa Mustang 50 ('79)
Jawa 20 pancerka ('75)
Romet 50-T-1 ('79)
2 x Romet Chart 211 ('88)
2 x Romet Chart 210 ('89)
MZ ETZ 250 ('87)
WSK 125 M06B3 ('83)
Motorynka Stella ver. ZSSR ('93)
Suzuki DR 125 SE ('96)
Honda CB 400N ('83)
Simson SR 80/1 CE (93')
Polonez ATU 1.6 sedan (96')
Romet Minsk 125 TYP 400A (90')
BMW E36 2.0i sedan (97')
BMW E36 2.0i sedan (93')
Miernik w łape i mierzysz u siebie :].

_________________
7 cudów PRL

1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.


ImageImage

>>> Moje pojazdy na PolskaJazda.pl <<<

All rights reserved © by slawek90 ®


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 10:32 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 18, 2007 3:30 pm
Posty: 840
Miejscowość: Nakło
Pojazd: GOLF III TDI , Polonez Caro 1.4GLI,
Simson SR50, WSK 125, Chart, CZ Cross 250
Tu się zgadza, bez obciążenia, to na cewkach aku u mnie jest ponad 30v nawet.

_________________
Simson SR50 PolskaJazda.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 11:26 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 10, 2007 12:17 pm
Posty: 3653
Miejscowość: Białogard [ZBI]
Pojazd: Obecnie:
BMW E39 2.8i Sedan (00')
Woschod 175 typ 3M (92')
Romet Ogar 205 (90')

Poprzednie pojazdy:

Komar 2350 ('76)
Komar 2352 ('80)
Romet Ogar 205 ('89)
Jawa Mustang 50 ('79)
Jawa 20 pancerka ('75)
Romet 50-T-1 ('79)
2 x Romet Chart 211 ('88)
2 x Romet Chart 210 ('89)
MZ ETZ 250 ('87)
WSK 125 M06B3 ('83)
Motorynka Stella ver. ZSSR ('93)
Suzuki DR 125 SE ('96)
Honda CB 400N ('83)
Simson SR 80/1 CE (93')
Polonez ATU 1.6 sedan (96')
Romet Minsk 125 TYP 400A (90')
BMW E36 2.0i sedan (97')
BMW E36 2.0i sedan (93')
Dokładnie. Ja robiłem pomiary przecież przed mostkiem czyli bez obciążenia, Yazimoo...

_________________
7 cudów PRL

1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.


ImageImage

>>> Moje pojazdy na PolskaJazda.pl <<<

All rights reserved © by slawek90 ®


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 11:32 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim-Rajsko
Pojazd: Ford Mondeo MkI 1.8 Zetec 95'
Suzuki Bandit 400 90'
A no sorki, nie doczytałem, że bez obciążenia cewek ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 2:36 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
Miernik zawsze ci bedzie świrował albo tak pokazywał. Napięcie mierzy sie na zaciskach aku ;]

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 2:40 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 10, 2007 12:17 pm
Posty: 3653
Miejscowość: Białogard [ZBI]
Pojazd: Obecnie:
BMW E39 2.8i Sedan (00')
Woschod 175 typ 3M (92')
Romet Ogar 205 (90')

Poprzednie pojazdy:

Komar 2350 ('76)
Komar 2352 ('80)
Romet Ogar 205 ('89)
Jawa Mustang 50 ('79)
Jawa 20 pancerka ('75)
Romet 50-T-1 ('79)
2 x Romet Chart 211 ('88)
2 x Romet Chart 210 ('89)
MZ ETZ 250 ('87)
WSK 125 M06B3 ('83)
Motorynka Stella ver. ZSSR ('93)
Suzuki DR 125 SE ('96)
Honda CB 400N ('83)
Simson SR 80/1 CE (93')
Polonez ATU 1.6 sedan (96')
Romet Minsk 125 TYP 400A (90')
BMW E36 2.0i sedan (97')
BMW E36 2.0i sedan (93')
MaciejH92 napisał(a):
Miernik zawsze ci bedzie świrował albo tak pokazywał

Niestety nie świrował i pokazywał prawidłowo.

_________________
7 cudów PRL

1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.


ImageImage

>>> Moje pojazdy na PolskaJazda.pl <<<

All rights reserved © by slawek90 ®


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 9:43 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim-Rajsko
Pojazd: Ford Mondeo MkI 1.8 Zetec 95'
Suzuki Bandit 400 90'
A jaką masz pewność? A próbowałeś podłączyć pod to żarówkę np. 6V10W czy ją spali?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 10:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 10, 2007 12:17 pm
Posty: 3653
Miejscowość: Białogard [ZBI]
Pojazd: Obecnie:
BMW E39 2.8i Sedan (00')
Woschod 175 typ 3M (92')
Romet Ogar 205 (90')

Poprzednie pojazdy:

Komar 2350 ('76)
Komar 2352 ('80)
Romet Ogar 205 ('89)
Jawa Mustang 50 ('79)
Jawa 20 pancerka ('75)
Romet 50-T-1 ('79)
2 x Romet Chart 211 ('88)
2 x Romet Chart 210 ('89)
MZ ETZ 250 ('87)
WSK 125 M06B3 ('83)
Motorynka Stella ver. ZSSR ('93)
Suzuki DR 125 SE ('96)
Honda CB 400N ('83)
Simson SR 80/1 CE (93')
Polonez ATU 1.6 sedan (96')
Romet Minsk 125 TYP 400A (90')
BMW E36 2.0i sedan (97')
BMW E36 2.0i sedan (93')
Nie. Owinąłem miernik folią aluminiową.

_________________
7 cudów PRL

1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.


ImageImage

>>> Moje pojazdy na PolskaJazda.pl <<<

All rights reserved © by slawek90 ®


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 2:04 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
I myślisz że ten ekran z foli aluminowej wystarczy obok dużych napięć i pól elektromagnetycznych. Podepnij chociaż żarówke z licznika 12V 2W i zmierz wtedy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 3:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1123
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Ej no podaj jakim drutem i ile zwojów bo też bym chciał takie coś zrobić, mam aku 12v 5ah i nie mam ładowania. :(

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Śro Lut 25, 2009 8:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
To jest w miare oczywiste bo to co wpływa na napięcie tej "prądnicy prądu przemienego" to obroty , siła magnesów i długość drutu na cewkach.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Przeróbka iskrownika z 6V na 12V - Romet Chart Elektronik
PostWysłany: Śro Lut 25, 2009 9:08 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 10, 2007 12:17 pm
Posty: 3653
Miejscowość: Białogard [ZBI]
Pojazd: Obecnie:
BMW E39 2.8i Sedan (00')
Woschod 175 typ 3M (92')
Romet Ogar 205 (90')

Poprzednie pojazdy:

Komar 2350 ('76)
Komar 2352 ('80)
Romet Ogar 205 ('89)
Jawa Mustang 50 ('79)
Jawa 20 pancerka ('75)
Romet 50-T-1 ('79)
2 x Romet Chart 211 ('88)
2 x Romet Chart 210 ('89)
MZ ETZ 250 ('87)
WSK 125 M06B3 ('83)
Motorynka Stella ver. ZSSR ('93)
Suzuki DR 125 SE ('96)
Honda CB 400N ('83)
Simson SR 80/1 CE (93')
Polonez ATU 1.6 sedan (96')
Romet Minsk 125 TYP 400A (90')
BMW E36 2.0i sedan (97')
BMW E36 2.0i sedan (93')
kamil_ziomek napisał(a):
To jest w miare oczywiste

Ale jak widać nie dla każdego. Jaką żarówkę na przód mi proponujesz dać aby najlepiej świeciła ? 12V 45/35W świeciła w miarę dobrze, 12V 25/25 ledwo sie żarzyła, a 6V 15/15/W mało nie rozsadziło, choć jej nie spaliło. Może doradzisz mi gdzie dać regulator ?

_________________
7 cudów PRL

1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.


ImageImage

>>> Moje pojazdy na PolskaJazda.pl <<<

All rights reserved © by slawek90 ®


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

slawek90

10

11135

Nie Kwi 24, 2011 4:16 pm

tucznik Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Romet Chart Typ 210 elektronik dziwny problem

adrianosik5

8

821

Nie Mar 14, 2010 4:50 pm

bigsoft Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Próba wyciągniecie mocy z iskrownika chart/simson??

Czarcik

1

356

Czw Sty 27, 2011 4:13 pm

piolek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Podstawa iskrownika simsona,magneto w silniku 023

adamiix

6

1169

Nie Wrz 12, 2010 3:12 pm

adamiix Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart 210 Elektronik] Nie wchodzi na obroty

I.T.I

13

1421

Sob Kwi 18, 2009 10:36 am

yazimoo Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Feedfetcher oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO