Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 11:28 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 6:53 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
to to ja wiem ;) zamontowałem, pomęczyłem się z 30 minut i musiałem zwijać się , więc nie ma co na rezultaty oczekiwać:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 7:05 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
jak masz uszkodzoną cewkę zasilającą to iskra może być, ale silnik..., a zresztą, przeczytaj 10 razy mój poprzedni post. Jak uszkodzona, to trzeba wymienić na sprawną.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 7:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Wrz 15, 2009 2:18 pm
Posty: 758
Miejscowość: Zamość
Pojazd: Romet POLO 760
Cezeta 175 typ 477
Fiat 125P
Czy dardę wymontować cewkę i później ją założyć ?
W zapłonie od Charta


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 7:21 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
A czemu miałoby się nie dać? Pomyśl.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 7:26 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
da rade, tylko ciekawe skąd ja taką wytrzasne :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 11:00 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Da się wymontować każdą cewkę z rdzenia prądnicy. Wystarczy wyprostować i ścisnąć blaszki rdzenia, po czym zsunąć karkas. Po założeniu nowej cewki należy znów te blaszki lekko odjąć, żeby czasem karkas nie zsunął się z rdzenia bo to grozi na pewno zniszczeniem cewki (lub cewek w skutku tego), a nawet zablokowaniem wału.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 11:05 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
Się wie :) ale z tego co rozumiem, przewijanie tego to raczej nie możliwe jest?

a ile by mnie wyniosła sprawna cewka? Może ktoś posiada to chętnie przygarnę:) bo np komuś się impulsator spalił a cewka w dobrej kondycji to się nie obraże ;)

Dobra, sprawa się zmienia w tym momencie, bozia rączki dała, głowę nie od parady. Nie ma to jak kończyć gimnazjum na poziomie matury podstawowej.. jak to nauczycielka od matmy mówi troche logicznego myślenia i wszystko ruszysz ;) do stracenia nie mam nic, skoro cewka i tak jest dupnięta. Znalazłem aukcję na której koleś oferuje druty nawojowe. Opisuje w nim amperaż maksymalny oraz masę na metr i rezystancję na metr. Z tego co zdązyłem wywnioskować, im cieńszy drut tym opór większy co za tym idzie, tego druta który jest na wierzchu cewki nie będę brał pod uwagę. Wyliczenia są proste: cewka ma dawać coś koło 750 ohmów skoro 1m druta 0,05 daje 8,6580 to potrzebujemy go tak mniej więcej 86-87 metrów. co za tym idzie, waga tego drutu to raptem 1,5g a gościu oferuje za 14zł całe 75g , więc możliwości MULTUM , tylko czasu potrzeba:) jak sądzicie, jeśli nawine te 86 metrów to da to coś? Spróbuje, a i od razu zapotarze się w drut na cewki pozostałe żeby przerobić je na 12v . Pozdrawiam !

Co do nawijania cewek do ładowania akumulatorka, wystarczy policzyć w jednej cewce ładowania ile jest zwoi i je podwoić i w każdej nawinąć tyle samo, sądzę że najlepiej drutem 0,8mm gdyż z takiego można wycisnąć aż 5amperów


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Śro Wrz 28, 2011 5:33 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
Tia :) Super.. dziwna sprawa

Cewka po ściągnięciu z podstawki wykazuje oporność 750 , gdy jest koniec podstawki jest na samym końcu i równa się z karkasem to rezystancja wynosi 750 Ohm , natomiast gdy cewka jest na samym końcu tego rdzenia, rezystancja powraca do stanu 538 ohmów ..


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Czw Wrz 29, 2011 4:53 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Freddie napisał(a):
Co do nawijania cewek do ładowania akumulatorka, wystarczy policzyć w jednej cewce ładowania ile jest zwoi i je podwoić i w każdej nawinąć tyle samo, sądzę że najlepiej drutem 0,8mm gdyż z takiego można wycisnąć aż 5amperów


Haha :) Ta 5 amperów. Jak wyciągniesz z tego 2A to będzie dobrze. Weź pod uwagę, że masz tam stałe, nieregulowalne wzbudzenie, a odpowiadają za nie magnesy. Jakbyś tam wpierniczył neodymy do tego magnetka to może i byś wycisnął te 5A, pytanie tylko co z temperaturą uzwojenia (im większa gęstość prądu na 1 mm2 tym bardziej się będzie ceweczka grzała pod obciążeniem). Zobacz - drut cewki świetlnej Charta ma przekrój 0,75mm, a jedna z nich oddaje maksymalnie ok 2A przy 6V :) Przy takim założeniu jakie przyjąłeś, cewka świetlna Charta powinna spokojnie oddać z 4A a może i 4,5A. Jak widać coś tu się nie zgadza, bo nie dość, że ledwo połowę oddaje, to jeszcze muszą być dwie takie same, żeby uciągnąć żaróweczkę 6V/25W (ok 4A) :)

Zwracam też uwagę, że podwojenie ilości uzwojenia spowoduje wzrost napięcia, natomiast zmiana przekroju drutu - zwiększenie lub zmniejszenie maksymalnego natężenia prądu w cewce.

Co do przewijania cewki CDI - musisz zmierzyć oryginalny przekrój drutu i nawinąć dokładnie tyle samo zwojów ile było w oryginale. Nawiniesz mniej - niższe napięcie, spada sprawność układu zapłonowego -> słabsza iskra. Nawiniesz więcej - wyższe napięcie, a co za tym idzie wzrasta możliwość uszkodzenia np modułu zapłonowego, bo jedna z diod, tyrystor, kondensator mogą nie wytrzymać. Wszystko zależy od błędu w nawijaniu. Jeśli różnica będzie w kilku zwojach, to jeszcze nic, gorzej jak zmienisz ich ilość o kilkadziesiąt albo i kilkaset.

Ogólnie powodzenia życzę i cierpliwości - jak coś to pisz (tu w temacie), postaram się pomóc.

Freddie napisał(a):
Cewka po ściągnięciu z podstawki wykazuje oporność 750 , gdy jest koniec podstawki jest na samym końcu i równa się z karkasem to rezystancja wynosi 750 Ohm , natomiast gdy cewka jest na samym końcu tego rdzenia, rezystancja powraca do stanu 538 ohmów ..


Zobacz, czy po zdjęciu jej całkowicie i ściskaniu np palcami zmienia się rezystancja. Jeżeli tak - zwarcie w uzwojeniu, jeżeli nie (i oporność jest prawidłowa) - to może gdzieś przywiera się lekko uzwojenie do masy (rdzenia).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Silnik 023 i zapłon chart
PostWysłany: Czw Wrz 29, 2011 5:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
ściągnełem ją, i wykonałem pomiar. Wyszło 780 prawie, nie pomyslalem zeby posciskać.. założyłem spowrotem do silnika całość i wychodzi tym razem 580 ohmów. Cóż, chyba nie unikne tego aby ją nawinąć z powrotem. Na weekend będę dużo z tym działał to może uda się co nieco wywnioskować ;)

Dobra, zapłon wytargałem za włosy z silnika, za pomiar się wziąłem, wyniosło 660 ohmów, gdzieś spierdzieliła prawie setka, no to tak przyjrzałem się tej cewce i ma takie garba lekkiego, gdy ściskam zmienia się jej rezystancja, czasem maleje czasem wzrasta. cóż będziemy ją odwijać ;) widocznie coś się przestawiło :)

Dobra , odwinąłem ją. Zaczełem od grubego drutu . następnie był bawełniany paseczek długości 20cm na szerokość karkasu cewki. następnie ujrzałem drobne zwoje . a w nich powypalane dziury. tak, dziury. jedna ma średnicę 0.80mm druga 1,7mm w skali drucika który ma co jak co w skazli ca losci zmniejszony opó


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Chart] Zapłon z komara

ZMD-MANIAK

3

2812

Pon Paź 20, 2008 7:42 pm

Yksilion Zobacz ostatni post

Brak nowych postów (Chart) Odcina zapłon.

dawix21

2

1244

Nie Lip 17, 2011 12:23 pm

Huberts Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapłon chart - dziwny problem

Mr301

3

2369

Śro Maj 02, 2012 6:38 pm

bigsoft Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart 210 nie ma iskry / jak przerobić zapłon bez aklumnator

kristo92

11

3418

Czw Cze 05, 2008 8:13 pm

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów silnik chart

przemek5535

11

4079

Wto Paź 02, 2012 9:55 pm

przemek5535 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 33 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.067s | 21 Queries | GZIP : Off ]