Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 2:41 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Sposób na nagłe wysypanie się biegów [Silnik 139FMB].
PostWysłany: Sob Lis 24, 2012 6:16 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lis 22, 2012 7:09 pm
Posty: 15
Miejscowość: Długie
Pojazd: Barton Fighter50, Aprilia rs50

Poprzednie pojazdy:
Romet Ogar 205;
WSK 125.
Czasem bywa tak że nagle bez żadnych oznak stracą się nam biegi lub zaczynają wypadać albo jeszcze działają w zależności od humoru jakby zakleszczają itp itd.
Sposób podany przeze mnie działa w większości przypadków i nie trzeba rozpoławiać silnika. Więc jedziemy.

Potrzebne będą :

Klucz najlepiej nasadowy 8
Klucz jak powyższy ale 10
Dobry krzyżakowy śrubokręt LUB taki fikuśny co przy uderzaniu młotkiem się przekręca.
Śrubokręt płaski
Młotek gumowy i zwykły stalowy
Klucz do sprzęgła a przy jego braku to TĘPY przecinak lub pręt prostokątny/kwadratowy.
Klucz imbusowy 5 albo 4.
Szczypce do segerów.

Po spuszczeniu oleju ,odpięciu linki sprzęgła, odkręceniu kopki odkręcamy dekiel silnika od strony sprzęgła kluczem nasadowym 8mm około 7-8 śrub. Radzę podłożyć szmatę lub karton po silnik bo trochę oleju wyleci. Delikatnie pukamy z boku gumiatym młotkiem co by uszczelka puściła i mamy taki oto widoczek.
http://obrazki.elektroda.pl/8892290200_1350943921.jpg

Następnie śrubokrętem krzyżakowym KTÓRY RADZĘ DOBRZE DOPASOWAĆ lub udarowym,
odkręcamy 4 śruby trzymające dekielek z łożyskiem . Na powyższej focie są już odkręcone.

Pod nim mamy takie cudo.

http://obrazki.elektroda.pl/4956206600_1350944130.jpg


Blaszki koronki zabezpieczającej należy odgiąć i teraz najtrudniejszy punkt programu należy odkręcić tą śmieszną nakrętkę najlepiej użyć do tego celu klucza a w przypadku jego braku młotkologia stosowana ALE Z GŁOWĄ. Mamy tam gwint zwykły prawy więc odkręcamy w LEWO. Osobiście stosuję patent z miękkim prętem ale klucz już się mi robi.
http://obrazki.elektroda.pl/3245360700_1350944407.jpg

Po odkręceniu powyższej nakrętki mamy pod nią BARDZO WAŻNĄ podkładkę, której nie radzę zgubić.
Ściągamy sprzęgło z wałka, pod sprzęgłem mamy takie coś

http://obrazki.elektroda.pl/6547520700_1350944616.jpg

To też ściągamy

Ściągamy seger z koła zębatego skrzyni biegów, ściągamy koło i w końcu dotarliśmy do tego widoku

http://obrazki.elektroda.pl/4460424700_1350944779.jpg
Na górze(tam gdzie mi zrobiło refleks od lampy) mamy śrubkę na klucz 10 trzymająca motylek zapadkę od biegów jeżeli się poluzuje biegi wylatają. Osobiście radzę ją wykręcić, odtłuścić i osadzić na kleju do gwintów i moooooocno dokręcić. POZOR na 2 kołeczki ustalające zapadkę co by nie wyleciały. Motylek sam wam zakontruje się na 4 biegu więc można to dobrze dokręcić.
Osobiście radzę sprawdzić jeszcze to pieroństwo
http://obrazki.elektroda.pl/8589129200_1350945038.jpg

Proponuję odkręcić imbusem 4lub5 i sprawdzić czy za bardzo nie lata na boki na śrubce/sworzniu. Jeżeli miałoby to zbyt duży luz to będzie potrzebny dostęp przynajmniej do imadła lub prasy. Aby poprawić fabrykę należy dobrać klucz nasadkę tak by pierścionek od strony gwintu dało się bardziej docisnąć do ramienia celem skasowania nadmiernego luzu. Ściskamy stopniowo aby element nadal w miarę swobodnie się ruszał.

http://obrazki.elektroda.pl/8244268600_1351030031.jpg

Po wykonanych czynnościach skręcamy wszystko do kupy nie zapominając o
segerze na kole zębatym wałka skrzyni biegów,
zabezpieczeniu sprzęgła przez danie podkładki odpowiednią stroną na zewnątrz (powinien być na niej napis) i zagięciu blaszek koronki tak by jedna trafiła na wcięcie nakrętki. Zakładamy dekiel, jeżeli nie uszkodziliśmy uszczelki to nie trzeba dawać silikonu a jak już to minimalne ilości. Dokręcamy śruby dekla na "krzyż" zaczynając od środkowych śrub. Podpinamy linkę sprzęgła, kopajkę . Dolewamy oleju , odpalamy moto robimy rundkę i powinniśmy się cieszyć ze znów działających biegów.

_________________
Nie ważne czym...
Nie ważne jak...
Ważne. Że to Twoja pasja!!!


Ostatnio edytowany przez Barton77 Nie Lis 25, 2012 12:56 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sposub na nagłe wysypanie się biegów
PostWysłany: Sob Lis 24, 2012 6:57 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
sposób się pisze popraw to jak najszybciej !

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Sposób na nagłe wysypanie się biegów
PostWysłany: Nie Lis 25, 2012 11:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Dopisz w nazwie tematu, o jaki silnik chodzi

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Komar] Nagłe zgubienie luzu.

jawas_681

4

1711

Czw Lip 29, 2010 8:20 pm

jawas_681 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów mam problem z skrzynia biegow romet ogar polski silnik

pawliczzekk

1

1961

Nie Kwi 06, 2008 8:40 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 139FMB Ssanie!

Barti98

2

12799

Sob Paź 05, 2013 5:35 pm

Barti98 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów A pierun go wi xD 139FMB

Barti98

1

12017

Nie Lip 14, 2013 9:10 pm

hari123 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 139FMB znów ja :P

Barti98

6

14449

Wto Paź 29, 2013 6:52 pm

Barti98 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.067s | 20 Queries | GZIP : Off ]