Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Kwi 25, 2024 2:24 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Sob Maj 18, 2013 7:26 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 10:23 am
Posty: 164
Miejscowość: ERW
Pojazd: delta RMR 24 91' zajechane 2005
malatti city star 2007" sprzedane 2008
ogar 205 87" sprzedane 2011
ogar 200 86' od 2010 złomowany 2011
ogar 200 90' sprzedany 2012
romet chart210 sprzedany 2014
polonez atu plus sprzedany 2015
suzuki gsx 600F sprzednana 2015
bmw e36 coupe
siema . mianowicie wczoraj podczas powrotu chartem ze szkoły coś zaczeło dziwnie dzwonić w cylku , wiec wieczorem sciągłem cylek i okazało sie że górny pierścień pękł na pół wiec założyłem nowy pierścień a drugi zostawiłem tak jak był . dziś zrobiłem 90 km z prędkośią 35-40 kmh z zobaczyłem kawałek prostej drogi wiec myśle zobacze ile tera leci full pizda i jazda tu bardzo nie miłe zaskoczenie v max ledwo 50kmh (wcześniej bez problemu zamykałem szafe) przy full manecie i 50kmh słychać jak pierścienie grają i jak by coś go chamowało. i tu moje pytanie czy jak go dotre jeszcze ze 200 km to wszysko wruci do normy?

_________________
r6 m50 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Sob Maj 18, 2013 8:11 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
kubabellic2 napisał(a):
(...) wiec założyłem nowy pierścień a drugi zostawiłem tak jak był. (...)


Pierścienie wymienia się parami ojapier. Przecież to nie majątek, a wydatek rzędu kilku zł. Skoro pękł, to gdzieś będzie tego przyczyna, no chyba, że masz pecha i trafiłeś na jakiś totalny bubel. Zobacz jak wygląda cylinder i krawędzie okien, czy nie są ostre. Sprawdź zamki na tłoku czy w ogóle są.

kubabellic2 napisał(a):
dziś zrobiłem 90 km z prędkośią 35-40 kmh z zobaczyłem kawałek prostej drogi wiec myśle zobacze ile tera leci full pizda i jazda tu bardzo nie miłe zaskoczenie v max ledwo 50kmh (wcześniej bez problemu zamykałem szafe) przy full manecie i 50kmh słychać jak pierścienie grają i jak by coś go chamowało. i tu moje pytanie czy jak go dotre jeszcze ze 200 km to wszysko do normy?


Czy wruci to nie wiem, ale możliwe, że wrÓci. Tak serio - sprawdziłeś jak wygląda gładź cylindra i płaszcz tłoka? Może masz przedmuchy i/lub przytarty silnik. Ściągnij kolanko, ustaw tłok tak abyś widział dwa pierścienie i poruszaj delikatnie magnetem w prawo i lewo. Zobacz jak pierścienie chodzą. Ogólnie pierścień ma mieć luz góra-dół w tłoku, ale są to dziesiąte minimetra, chyba 0,1 maks (nie pamiętam, ale można przecież sobie poszukać tych informacji). Jak luz będzie za duży a masz dobre "oko", to od razu zauważysz, że masz wywalone rowki w tłoku lub same pierścienie są do bani albo jedno i drugie. Szczerze mówiąc, to ja od remontu silnika mam ten problem z dzwonieniem pierścieni, nowy tłok, nowe pierścienie i dzwoniło już po kilkudziesięciu kilometrach. Ale w sumie olałem temat, bo Chart dociąga do 60km/h, od remontu przejechałem już prawie 8tys km i maszyna chodzi idealnie, tylko te pierścionki grają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Sob Maj 18, 2013 9:26 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 10:23 am
Posty: 164
Miejscowość: ERW
Pojazd: delta RMR 24 91' zajechane 2005
malatti city star 2007" sprzedane 2008
ogar 205 87" sprzedane 2011
ogar 200 86' od 2010 złomowany 2011
ogar 200 90' sprzedany 2012
romet chart210 sprzedany 2014
polonez atu plus sprzedany 2015
suzuki gsx 600F sprzednana 2015
bmw e36 coupe
ok ogólnie cały układ korbowo tłokowy jest już wyjebany jeszcze pare tysi (2-3) i trzeba bedzie kapitalke robić.

_________________
r6 m50 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Nie Maj 19, 2013 10:18 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Jak na starym tłoku dzwonił pierścień to teraz też będzie dzwonił bo kanałek jest już rozbity pewnie ;) już bardziej sensownym rozwiązaniem było by wymienić tłoka z pierścieniami i ewentualnie szlif

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Nie Maj 19, 2013 12:29 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 10:23 am
Posty: 164
Miejscowość: ERW
Pojazd: delta RMR 24 91' zajechane 2005
malatti city star 2007" sprzedane 2008
ogar 205 87" sprzedane 2011
ogar 200 86' od 2010 złomowany 2011
ogar 200 90' sprzedany 2012
romet chart210 sprzedany 2014
polonez atu plus sprzedany 2015
suzuki gsx 600F sprzednana 2015
bmw e36 coupe
bigsoft troche rozmyśliwałem o tych grających pierścionach i chyba mam przyczyne . z tego co wyczytałem na twojej stronie jeździsz na full syntetyku ja natomiast jeżdze na pół syntetyku jak wiemy oba typy oleju nie pozostawiają nagaru. jak wiemy motorek został zaprojektowany w czasach gdyjedynymi olejami były mixol i lux które pozostawiają kosmiczne ilości nagaru wiec inżynierowie w dezamecie pomyśleli że jeśli dadzą za mały luz na rowkach pierścieni zbyt szybko się zapiekały i dali trochę wiekszy luz (setne mm) by pierścienie sie nie zapiekały i tak po paru tysiącach mapcha sie tam nagaru i wszysko bedzie ok . ale oleje dzisiejszej produkcji nie pozostawiają nagaru ni nagar nie kasuje tego luzu z tond ten dźwięk . to tylko moje wywody co o tym myslicie?

_________________
r6 m50 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Nie Maj 19, 2013 2:34 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Jeszcze przed Chartem jeździłem nawet motorynką Pony, ale na oryginalnych częściach ZMD na pełnym syntetyku i była cisza. Silnik po remoncie nie może grać o ile ma dobrze wykonane i spasowane części. Niestety tego o współczesnych tłokach za 15zł i pierścionkach z 1,5 nie można powiedzieć.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Nie Maj 19, 2013 3:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Trochę racji masz kolego, prosty test, wyczyść sobie tłok w takim simsonie czy czymś po jakichś 2-3k km, gdzie jest kupa nagaru, zacznie dzwonić, straci moc bo dostanie przedmuchów, nie taki nagar zły jak mówią lokurva

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 11:16 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 19, 2010 1:10 pm
Posty: 145
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Komar 2351 z silnikiem Charta
ETZ 150
Jak chcesz jeszcze pośmigać na tym tłoku i cylindrze to zfazuj górną krawedź górnego pierścienia tak żeby zeszła ok 0,3-0,5mm niżej, pierścienie powinny przestać hamować. Docieranie możesz sobie odpuścić.

Bigsoft, mi pękł oryginalny pierścień zmd, wcześniej silnik śmigał miodzio. Co do jakości dzisiejszych części do Charta zgadzam się z tobą, nie idzie kupić dobrych pierścieni.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 11:52 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 10:51 pm
Posty: 1005
Miejscowość: Trzebcz/Kraków
Pojazd: Romet Chart 210
Ciągnik SAM, 1 HC 102, Lublin 51, Star 28, Żuk
Audi A4 B5 1,9 TDI '98
Romet Mińsk 125 400A '89
Suzuki GSF Bandit 600N '96
Pierścienie z FPT Prima z Łodzi i śmiga, i śmiga ;)

_________________
Bieganie to coś więcej niż pasja, to styl życia, miłość, oddanie...


DIESEL KOPCI, DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 2:06 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Prima robi pierścienie pasujące na tłok Charta? Mam pierścionki w Citroenie XM 2.1TD tej firmy i też sobie chwalę. Temat godny uwagi.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 3:23 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 10:23 am
Posty: 164
Miejscowość: ERW
Pojazd: delta RMR 24 91' zajechane 2005
malatti city star 2007" sprzedane 2008
ogar 205 87" sprzedane 2011
ogar 200 86' od 2010 złomowany 2011
ogar 200 90' sprzedany 2012
romet chart210 sprzedany 2014
polonez atu plus sprzedany 2015
suzuki gsx 600F sprzednana 2015
bmw e36 coupe
teoretycznie w katalogu dostępnym na stronie firmy pisze że są dostępne pierściony do komara wszyskich rozmiarów w Łodzi są bodaj dwa sklepy firmowe . może kuryś z użytkowników forum mieszka w łodzi i mógł by sie udać do tego sklepu i rozeznać . ja niby mieszkam niedaleko (80 km) ale po pierwsze nie mam jeszcze prawka i nie bede jechał w ciemno na darmo. ps. a jak sie spisują pierścienie krystyny dedry np w simsonie bo na allegro widziałem tylko pierściony tej firmy do simacza ale może są i do rometów.

_________________
r6 m50 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 4:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 10:51 pm
Posty: 1005
Miejscowość: Trzebcz/Kraków
Pojazd: Romet Chart 210
Ciągnik SAM, 1 HC 102, Lublin 51, Star 28, Żuk
Audi A4 B5 1,9 TDI '98
Romet Mińsk 125 400A '89
Suzuki GSF Bandit 600N '96
Prima ma w katalogu strasznie dużo tych pierścieni, a jeżeli nie mają to za stosunkowo niską cenę dorabiają (nie pamiętam kwoty).

_________________
Bieganie to coś więcej niż pasja, to styl życia, miłość, oddanie...


DIESEL KOPCI, DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 11:44 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 10:23 am
Posty: 164
Miejscowość: ERW
Pojazd: delta RMR 24 91' zajechane 2005
malatti city star 2007" sprzedane 2008
ogar 205 87" sprzedane 2011
ogar 200 86' od 2010 złomowany 2011
ogar 200 90' sprzedany 2012
romet chart210 sprzedany 2014
polonez atu plus sprzedany 2015
suzuki gsx 600F sprzednana 2015
bmw e36 coupe
http://www2.fpt-prima.com.pl/lib/upload ... 202011.pdf

yeahh strona 337 i 338 wszystkie nadwymiary

_________________
r6 m50 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Nie Cze 09, 2013 4:45 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 10:23 am
Posty: 164
Miejscowość: ERW
Pojazd: delta RMR 24 91' zajechane 2005
malatti city star 2007" sprzedane 2008
ogar 205 87" sprzedane 2011
ogar 200 86' od 2010 złomowany 2011
ogar 200 90' sprzedany 2012
romet chart210 sprzedany 2014
polonez atu plus sprzedany 2015
suzuki gsx 600F sprzednana 2015
bmw e36 coupe
okazało sie że pierścień sie dobrze dotarł teraz bez problemu zapinam 65 <faja> , nie wiem jak to możliwe ten chart ma najbardziej wyjebany wał i luz na wszyskim a ma najwięcej siły ze wszystkich moich rometów pomiary kompresji wykazały sprężanie rzędu 0,6mpa na silniku rozgrzanym a 0,55mpa na silniku zimnym chyba nigdy tego nie zrozumiem <wow> .
takie pytanie do wszyskich jaką prędkość uważacie za najlepszą dla charta wg mnie to 50 kmh bo przy mniejszej meczy sie pod górki i trzeba redukować a spalnie przy tej prękości wynosi 2,5l zupy na 100km <rotfl>

_________________
r6 m50 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: taki mały problem chart 210
PostWysłany: Nie Cze 09, 2013 9:17 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
kubabellic2 napisał(a):
http://www2.fpt-prima.com.pl/lib/upload/prima_katalog%202011.pdf

yeahh strona 337 i 338 wszystkie nadwymiary


Ech, szkoda, że wg. starej specyfikacji. Nie ma niestety nadwymiarów typu 38,25, a już chciałem zamawiać :(

PS. No chyba, że nie widzę ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Taki sobie problem - Chart

Mateusz529

6

2310

Czw Cze 05, 2008 4:30 pm

Mateusz529 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Mały problem

Przemo

4

2254

Pon Paź 08, 2007 7:42 pm

arkantos1918 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów mały problem

tomek_wifi

7

3356

Wto Lis 20, 2007 9:21 pm

tomek_wifi Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Mały Problem

Demon111

3

2081

Sob Kwi 19, 2008 6:31 pm

MVVS Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Mały problem

Salomoon

8

3442

Czw Lip 14, 2011 11:15 am

Salomoon Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] oraz 26 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 21 Queries | GZIP : Off ]