Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 29, 2024 9:08 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Usprawnienie iskrownika w motorynce.
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 12:28 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
W mojej motorynce miałem ciągle problemy z kondensatorem oraz wypalającymi
się platynkami w przerywaczu.
Postanowiłem zrobić coś z tym fantem. Kumpel doradził mnie aby zaprojektować
prosty układ elektroniczny, który zmniejszy prąd na platynkach i pozwoli
usunąć kondensator z układu zapłonowego.
Mam trochę części elektronicznych w domu - tak, że było z czego zrobić.
Tranzystor BU326 to wysokonapięciowy tranzystor, który pracował w
jowiszowskim zasilaczu impulsowym - znakomicie spisuje się w tym układzie.
Można go bez problemu kupić za kilka zet na giełdzie lub w internecie.
Z kupieniem diody BA159 oraz kondensatora elektrolitecznego 2200 mikrofarad na 63V,
też nie powinno być problemów.
Cały układ zmontowany jest poza iskrownikiem i umieszczony w schowku na klucze.
Musiałem ściągnąć magneto aby dostać się do iskrownika.
Pierwsze co zrobiłem to odłączyłem przewody od przerywacza.
Zdemontowałem przerywacz i wypolerowałem platynki na lustro.
Ustawiłem przerwę na platynkach (0.4mm) oraz zapłon czujnikiem zegarowym
i omomierzem na 2.8 przed ZZ.
Po tych wszystkich regulacjach zakonserwowałem platynki niemieckim preparatem
KONTAKT SPRAY, który nie dopuszcza do utleniania się styków.
Odciąłem przewód od kondensatora - przy samym kondensatorze.
Niepodłączony kondensator musi zostać na swoim miejscu, ponieważ jest
razem z nasączoną olejem poduszką filcową, która smaruje oś wału korbowego.
Do przewodu od cewki niskiego napięcia (który był przykręcony do platynek) przylutowałem długi przewód elektryczny tak aby dosięgnął do puszki narzędziowej.
Miejsce połączenia tych przewodów musi być zabezpieczone koszulką izolacyjną.
Z puszki narzędziowej, a dokładnie od bazy BU326 poprowadziłem przewód elektryczny
i podłączyłem do przerywacza. Po podłączeniu układu i założeniu magneta sprawdziłem
jaka jest iskra na świecy. Iskra jak dzwon - fioletowa i strzelająca.
Na świecy ustawiłem większą przerwę - 0.8mm.
Odpaliłem motorynkę i sprawdziłem co się dzieje na platynkach.
W ciemnym pomieszczeniu nie było widać iskrzenia na platynkach.
Potem sprawdziłem podczas jazdy jak zachowuje się silnik.
Bardzo łatwo wchodzi na obroty i jest szybszy niż przed przeróbką.
Przeróbkę zrobiłem w październiku zeszłego roku.
Od tego czasu nie zaglądałem do silnika. Wszystko jest OK.

http://www.elenota.pl/search.php?szuk=& ... start=1400

[ Dodano: 12 Sierpień 2007, 16:33 ]
Poniższy schemat przedstawia wersję układu z zewnętrzną cewką zapłonową,
stosowaną w jawkach i ogarach.
W tej wersji układu niepotrzebne będą prostowniki oraz akumulator.
Jest to dopiero projekt - jeszcze nie sprawdzony.
Może ktoś posiadający ogara lub jawkę zrobi ten układ i podzieli się z nami
swoimi uwagami. Powodzenia w przeróbkach.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Usprawnienie układu zapłonowego

KRYSTI

7

2828

Czw Sty 07, 2010 1:24 pm

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zdjęcie iskrownika

likom1

3

2397

Czw Sie 03, 2006 10:34 am

Artizzz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Podłączenie iskrownika

krystiano99

1

1505

Sob Sty 07, 2012 7:24 pm

Artizzz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Zdejmowanie iskrownika.

yeti2001

13

5263

Wto Kwi 07, 2009 2:39 pm

fachu123 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 205] Przerobienie iskrownika na elektroniczy

Szumacher

7

2897

Pon Maj 18, 2009 8:56 pm

Szumacher Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 28 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 20 Queries | GZIP : Off ]