Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 10:23 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 4:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Witam !
Zacznę od początku, wczoraj pojechałem się przejechać, zrobiłem gdzieś koło 4 km. I zaczęło coś ocierać i jawa nie chciała ciągnąć na trójce. Od razu pomyślałem że to cewka się poluzowała i zaczęła ocierać o magneto. Ok wracam do domu na 2 biegu gdzieś ze 25 km/h. Dojechałem odstawiłem przychodzę dzisiaj. Od razu prawą pokrywę zdjąłem, coś niby ociera, wszystkie cewki, podniosłem względem magneta, ale dalej mi coś nie pasowało. Dla pewności wyciągnąłem cewki świetle.
Kopie i słyszę taki dziwny dźwięk takie piszczenie, tłok ciężko chodził, naszły trzy pomysły. Zatarcie, rozwalenie łożyska na korbie, coś ze łożyskami na których osadza się wał. Ściągnąłem cylinder, a tam tłok który ciężko się rusza po sworzniu, wale.
I wydaję ten dźwięk. Próbowałem wyciągnąć sworzeń ale nie chcę puścić ojapier .
Może coś podpowiecie.

Pozdrawiam.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 5:11 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 07, 2008 10:54 pm
Posty: 1049
Miejscowość: miłoszyce
Pojazd: BMW e36 1,8
Romet Chart 210
Ogar 200
WSK 125 Kos
brak samarowania tulejki

_________________
BMW - Bawarskie Maszyny Wyścigowe


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 5:46 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
A jak ja mam niby ją smarować ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 6:04 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Kwi 11, 2009 9:31 pm
Posty: 533
Miejscowość: Gdynia [GA]
Pojazd: -
Romet Kadet M-780
Romet Chart 210
Image


Sworzeń jest smarowany olejem z mieszanki. Ta złota tulejka powinna siedzieć nieruchomo. Jeśli się ruszy i zakryje się ten otwór, to mieszanka nie będzie docierała do sworznia.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 6:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Wrz 15, 2009 2:18 pm
Posty: 758
Miejscowość: Zamość
Pojazd: Romet POLO 760
Cezeta 175 typ 477
Fiat 125P
lub założyłem kitowy sworzeń który spuchł ale ja bardziej obstawiam skypera opcje takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 6:52 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
ok, a jak teraz go wyciągnąć, (sworzeń) Bo siedzi mocno, macie jakieś sposoby ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 6:59 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Najlepiej i najbezpieczniej ściągaczem.

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 7:13 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
teraz właśnie mocno siedzi, możesz mi powiedzieć jaki to ściągacz, da się może go samemu zrobić ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Czw Paź 04, 2012 7:45 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lut 09, 2012 8:19 am
Posty: 126
Pojazd: WSK
Chart Serwis
Ech wystarczy trochę pogrzebać wyypnij
poradniki-f37/przyrz-d-do-wyciskania-sworznia-romet-simson-jawka-t28418.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Pią Paź 05, 2012 3:59 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Dzięki seebbek, wyciągnąłem. Teraz chyba jest tuleja i sworzeń do wymiany ?
Tutaj kilka zdjęć, ja nie umiem robić zdjęć <stiupid> .

Image

Image

Image

Image

Dlaczego tak ?
Image

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Pią Paź 05, 2012 8:51 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
cos nie odpadlo przypadkiem w srodku w cylindrze i spowodowalo to sytuacje na ostatnim zdjeciu? chodzi mi o to czy wszystko na swoim miejscu bylo?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Pią Paź 05, 2012 8:54 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 13, 2011 9:01 pm
Posty: 190
Miejscowość: M-ce ;) [KRA]
Pojazd: Chart '89 & Punto '00
Romet Pegaz '76
co do ostatniego foto to prawdopodobnie korbowód jest lekko krzywy lub wał nie jest idealnie na środku względem karterów, i tłok szlifuje nie równo gładź tulei. Miałem tak w Charcie nie dość że tłok był tak samo poharatany to tuleja w cylindrze również była zjechana.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Pią Paź 05, 2012 9:58 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Axel, zmartwiłeś mnie, wał nie jest na środku względem karterów, jest właśnie przesunięty na w jedną stronę. Jest chyba bliżej karteru od strony zapłonu.

ojapier wszystko na marne japier ;[

--------- Pią Paź 05, 2012 11:00 pm Połączono ---------

a jak że tak powiem wyprostowałeś to ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Sob Paź 06, 2012 8:54 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 21, 2008 7:56 pm
Posty: 90
Miejscowość: Pniewy
Pojazd: Żak MR2 62', Jawa 50 typ 20 80'
Impulsatorem kinetycznym :D
Uderz kilka razy gumowym młotkiem w czop wału od strony zapłonu i sprawdzaj na bieżąco wycentrowanie wału względem karterów ;)
Szczeliny między wałem, a karterami mierz szczelinomierzem ;)

_________________
Pozdrawiam,
Dukes


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zablokowanie sworznia.
PostWysłany: Sob Paź 06, 2012 9:43 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
A może to przez to że założyłem tylko 2 pierścienie na tłok 3 pierścieniowy ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zabezpieczenia sworznia.

vorbis

7

2389

Nie Lip 22, 2007 9:03 am

Przemo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów wyiana tulejki sworznia tłokowego chart

murzyn1996

2

2111

Pią Wrz 07, 2012 6:13 pm

Matii-x Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Silnik Jawa 223 - dopasowanie tulejki korbowodu do sworznia

Dukes

6

2869

Czw Lut 02, 2012 7:46 pm

MVVS Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 20 Queries | GZIP : Off ]