Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 8:02 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Sob Gru 18, 2010 12:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 11:25 am
Posty: 396
Pojazd: Jawka 50 Mustang
Ogar 200
Zumico quick 4t
Witam.
Mam pytanie jak samemu zrobić zapłon elektroniczny w ogarze 200?Co muszę kupić żeby zrobić taki zapłon?Czy ten zapłon wpłynie na osiągi ogara?Mam tego ogara od niedawna i kompletnie się na tym nie znam.Z góry dziękuje.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Sob Gru 18, 2010 3:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Rozumiem że chodzi o zapłon bezstykowy elektroniczny (czyli taki jak w charcie 210). To raczej sam nie dasz rady tym bardziej że jesteś początkujący. Musiałbyś zmienić koło magnesowe, cały iskrownik (musi mieć cewke zasilającą oraz wyzwalającą zwaną impulsatorem), dokupić musiałbyś jeszcze moduł zapłonowy oraz cewke budelkową bo 8v z od ogara 200 może słabo działać choć niekoniecznie - taka loteria. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wstawienie takiego zapłonu od czegoś innego np. właśnie charta, ale ten jest stanowczo za duży i się nie zmieści. Widziałem gdzieś takie iskrowniki specjalnie do tego silnika (nie pamiętam gdzie) ale strasznie drogie były chyba z 800 zł. Czy wpłynie na osiągi, hmm napewno praca na niskich obrotach bedzie równiejsza jak i iskra lepsza jakościowo, taki bezstykowy zapłon jest b. bezawaryjny (nie licząc świec bo to w każdym lubi czasem paść), może bedzie troszeczke szybszy i silniejszy ale nie zbyt znacznie, ale byś jakby czuł że dużo lebiej działa ale konkretnie zalet wymienić byś nie mógł.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Sob Gru 18, 2010 4:09 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
rafik543211 napisał(a):
Rozumiem że chodzi o zapłon bezstykowy elektroniczny (czyli taki jak w charcie 210). To raczej sam nie dasz rady tym bardziej że jesteś początkujący. Musiałbyś zmienić koło magnesowe, cały iskrownik (musi mieć cewke zasilającą oraz wyzwalającą zwaną impulsatorem), dokupić musiałbyś jeszcze moduł zapłonowy oraz cewke budelkową bo 8v z od ogara 200 może słabo działać choć niekoniecznie - taka loteria. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wstawienie takiego zapłonu od czegoś innego np. właśnie charta, ale ten jest stanowczo za duży i się nie zmieści. Widziałem gdzieś takie iskrowniki specjalnie do tego silnika (nie pamiętam gdzie) ale strasznie drogie były chyba z 800 zł. Czy wpłynie na osiągi, hmm napewno praca na niskich obrotach bedzie równiejsza jak i iskra lepsza jakościowo, taki bezstykowy zapłon jest b. bezawaryjny (nie licząc świec bo to w każdym lubi czasem paść), może bedzie troszeczke szybszy i silniejszy ale nie zbyt znacznie, ale byś jakby czuł że dużo lebiej działa ale konkretnie zalet wymienić byś nie mógł.

Jak sie nie znasz to sie w ogóle nie odzywaj... ojapier

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Nie Gru 19, 2010 9:10 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Jak żeś taki cwany i się niby znasz to chłopakowi pomóż a nie piepszysz głupoty i posty bez sensu i nie na temat. Już nie pierwszy raz taki wałek odwalasz.

Do założyciela tematu: a w sumnie to orginalny zapłon nie jest aż tak tragiczny by tak bardzo inwestować w jego wymiane.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Nie Gru 19, 2010 10:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Facet.. pytanie czy w ogóle znasz się na elektronice / elektryce? Jeśli nie, to dobrze radzę, odpuść sobie, szkoda nerwów.
I co rozumiesz przez zapłon elektroniczny? CDI czy "inny"? jeśli CDI to trzeba wykonać przetwornicę napięcia (elektronika - i najczęściej w wykonaniu amatorskim będzie ona najsłabszym ogniwem), jakieś wyzwalanie zapłonu, np transoptor i tarcza zamiast przerywacza, ostatecznie sam przerywacz.
'Inny' zapłon elektroniczny to np wyzwalanie transoptorem (ostatecznie przerywaczem) i prosty układ z tranzystorem mocy, który zamiast przerywacza steruje nam cewką wn. Wersja prostsza niż wyżej.
Do tego jednak wypadałoby zaprządz akumulator itd... więc sprawa mocno nam się komplikuje. Jeśli znasz się na elektryce to powinieneś sobie poradzić, ale z tego co wnioskuję to lepiej zaoszczędź pieniądze na co innego..

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Pon Gru 20, 2010 10:06 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Zrób tak jak mówisz i wydaj kilka set złotych podczas gdy cały ogar kosztuje 500 zł, dlatego uważam że lepiej jakby wstawił jakiegoś gotowca ze złomu (oczywiście sprawny). Poza tym napisałem że rozumiem że chodzi mu o zapłon bezstykowy elektroniczny czyli jeśli oznaczenia nie pomyliłem AC CDI. Jeśli chodzi mu o inny to przepraszam, ale źle go zrozumiałem. Może jeszcze myśli o zapłonie bateryjnym i źle go nazwał nie wiem. Najlepiej by ktoś mu wypisał wszystkie możliwości i w skrócie przedstawił a autor wybierze o który mu chodzi i bedzie jasność.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Wto Gru 21, 2010 12:30 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Artizzz napisał(a):
jeśli CDI to trzeba wykonać przetwornicę napięcia

Nie prawda. Do takiego motoroweru dużo lepiej będzie zastosować wersję AC. Jest to możliwe do wykonania i dodam, że sam buduję taką prądnicę.

Artizz napisał(a):
np transoptor i tarcza zamiast przerywacza, ostatecznie sam przerywacz.

Może być też czujnik indukcyjny znany z Charta czy Simsona.


Artizz napisał(a):
Jeśli znasz się na elektryce to powinieneś sobie poradzić, ale z tego co wnioskuję to lepiej zaoszczędź pieniądze na co innego..


Zgadzam się w 100%. Jeżeli autor tematu ma pojęcie o elektryce (i elektronice), nie zadawałby tego typu pytań. Budowanie nowego układu zapłonowego od zera wymaga przynajmniej podstawowej wiedzy z tych dziedzin.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Czw Gru 30, 2010 6:30 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 30, 2010 8:10 am
Posty: 22
Miejscowość: Klonowa
Pojazd: Romet Ogar 200 & Simson S51
zapłon elektroniczny w ogarze jest podobno niedobry widziałem na yt filmik to nie za ciekawie chodził


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Czw Gru 30, 2010 10:56 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Bigi, no faktycznie ta przetwornica pierdzieli pół sprawy :P na wiosnę pewno będę przeprowadzał próby z CDI AC :P

Matis, zależy co za gówno koleś tam wsadził, jak możesz to podaj linka, obejrzymy to.

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Pią Gru 31, 2010 12:59 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
200matis51 napisał(a):
zapłon elektroniczny w ogarze jest podobno niedobry widziałem na yt filmik to nie za ciekawie chodził


To nie zależy od tego, że to jest ogar i silnik jawa 223. Jak koleś zrobił g..no, to tak mu to chodzi i tyle. Zrobisz dobre Cdi, to będzie dobrze chodzić. Sama idea jest bardzo dobra, kwestia leży w wykonaniu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Pią Gru 31, 2010 1:38 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 30, 2010 8:10 am
Posty: 22
Miejscowość: Klonowa
Pojazd: Romet Ogar 200 & Simson S51
http://www.youtube.com/watch?v=gXFwtCSk ... re=related to jest chyba to


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Pią Gru 31, 2010 5:43 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
no faktycznie coś jest nie halo z tym zapłonem, nawet tytuł mówi sam za siebie ;P

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Sob Lut 26, 2011 10:16 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Gru 13, 2010 2:15 pm
Posty: 51
Miejscowość: Staniątki
Pojazd: Kymco Vitality 2t
Siemka
Masz tu linka do takiego zapłonu http://allegro.pl/jawa-50-vape-zaplon-e ... 87817.html :D:D...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 8:03 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lut 23, 2010 9:29 pm
Posty: 42
Pojazd: Ogar 205
zgadzam się z bigsoftem najlepiej jakiś transoptor i tarcza kodowa oraz układ zapłonowy TCI (najprostszy ) schematy w internecie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... zaplon.jpg
albo z wyprzedzeniem w funkcji obrotów .

Mam też pytanie , bo nigdy nie miałem tego z wyprzedzeniem obrotów .
Wszędzie piszą że on niby coś daje , co o tym myślicie ?
Tak w procentach , ile jest lepszy od zwykłego TCI na tranzystorach co podałem link .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon elektroniczny w ogarze 200
PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 8:42 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
A ja się nie zgadzam, bo twierdzę, że od TCI lepszy i mniej zawodny jest CDI zasilany z prądnicy :P Co do zmiennego kąta zapłonu - nie widzę sensu stosowania tego w tak małym silniku 50cm3. Co innego, gdy ktoś robi ostry tuning i potrzebuje wysokich obrotów. Wtedy mikrokontroler + mapa zapłonów i jazda. W takiej WSK 175 czy MZ 250 to już zaczyna nabierać sensu.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zapłon elektroniczny

KameQ

4

4648

Śro Paź 05, 2005 7:55 pm

DaN Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Elektroniczny zapłon

Ostry1990

3

3159

Sob Cze 17, 2006 8:39 pm

pec12 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Elektroniczny zapłon Komar

KameQ

8

7075

Pią Gru 30, 2005 11:32 pm

nKwadrat Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Elektroniczny zapłon bezstykowy.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Womax

33

11884

Sob Gru 04, 2010 10:47 pm

Kamis Zobacz ostatni post

Brak nowych postów pomocy simson s 50 zapłon elektroniczny

gorkamateusz

4

2690

Sob Lip 21, 2007 11:57 pm

gorkamateusz Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 21 Queries | GZIP : Off ]