Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Wrz 26, 2018 12:07 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 181 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Honda NSR 50] Blokady, tuning
PostWysłany: Pon Maj 11, 2009 7:52 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 11, 2009 6:48 pm
Posty: 23
Pojazd: Honda NSR 50 (sprzedam)
Jawa 50 w częściach
Witam. Nie znalazłem tematu o NSR 50 wiec piszę nowy. Od 2 lat mam taki motorower z 89r. Przydało by się dowiedzieć troszkę więcej o jego możliwościach i stanie. W mojej ocenie jeździ całkiem dobrze jak na 20 letni sprzęt, ale jest ograniczony(chyba).

1.Na biegu jałowym silnik pracuje ładnie na kolo 1000-2000 bez gazu, nie gaśnie, wkręci się w umiarkowanym tempie(wolniej niż 125 lub 250) do ok 10tys. powyżej już pierdzi i obroty spadają do 10, a max na obrotomierzu jest 13 tys. Po puszczeniu gazu obroty spadają równomiernie i niezbyt szybko(chyba powinny nieco szybciej).

2.Przyśpieszenie jest najlepsze między 5000-8000 obr/min ale tylko do 65 km/h, czuć znaczny spadek po tej wartości(tak jakby blokada?). Na biegu 2 wkręci się do 10000, na 3 rozpędza się do tych 65-70 km/h przy obrotach 9500-10000, na 4 dojdzie do 65-70 przy 8000 i nie wkręci się wyżej(no chyba że jadę z górki). Zazwyczaj nie przekraczam 7000 na 1,2,3, staram się go nie żyłować.

3.Poprzedni właściciel twierdził że motorek jest odblokowany i że jeździł na nim 90km/h, ja max 70 km/h, stwierdziłem że moduł zapłonowy jest oryginalny Shindengen symbolu nie pamiętam, dyfuzor nie ruszany, tłumnik z przyspawana końcówką samochodową(zgroza, odciąłem ją) brakuje końcóweczki tłumnika z rurką wylotową, bebechów nie ruszałem, poprzedni właściciel chyba też, cylinder i gaźnik oryginalne. Spalanie około 3l/100km.

A teraz proszę tych z was którzy jeździli nsr 50 o ocenę mojego bzyka, porównanie ze swoimi maszynami, informacje o blokadach w nich spotykanych i wszystkim innym co może poprawić komfort jazdy, osiągi i uniknąć awarii.


Ostatnio edytowany przez boski_dzik, Wto Maj 12, 2009 6:34 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Pon Maj 11, 2009 7:59 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
Miałem doczynienia z 3 nsr 50, a sam mam mbx 50 LC z takim silnikiem, tyle że 5 biegowym

wiec tak... jaki masz gaźnik? oznaczenie
zdejmij magneto i przekręc zapłon na maxa w prawo (chyba ze już masz)
możesz dać zębatkę o 1z więcej na przód


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 6:33 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 11, 2009 6:48 pm
Posty: 23
Pojazd: Honda NSR 50 (sprzedam)
Jawa 50 w częściach
Przy magneto i zapłonie nic nie ruszałem ale sprawdzę ustawienie, jakiego skutku mam oczekiwać po tej operacji?
Gaźnik posiada następujące oznaczenia: przy wejściu linki gazu GG4n z pr. strony, z lewej HM166, PF06K, [A](w prostokącie)90624.
Zębatka przednia 15z tył 45z. Musze zmienić zestaw na nowy, myślałem o mniejszej tylnej zębatce(zbiorcza się chyba nazywa fachowo), można kupić takie: 37, 38, 43, 45, 47. Przednie dostępne: 13-18z.
Przednia większa da mi nieco większą prędkość, ale chyba lepszy efekt uzyskam po założeniu 37-38z z tyłu przy przedniej 14z(bo taka chyba była fabryczna i taką chcę kupić).
Więc 14/37-38(większy+prędkości) lub 15/43. Chyba nie obetnie mi znacząco siły.
Mimo wszystko nie chcę zostać z mniejszą siłą i prędkością ograniczoną do 65-70km/h, to chyba kwestia modułu zapłonowego co sugerują różne wypowiedzi na forach. Jeżeli ktoś dysponuje schematem modułu Shindengen CF405A (dodatkowe oznaczenia z modułu: 8,0 ; 302, nie wiem co oznaczają) poprosił bym wstawienie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 6:49 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
więc tak... zakup gaźnik HM 183 (MBX 80), wstaw dyszę od 166, bądź minimalnie większą (hm183 przy 50ccm powinna mieć w okolicach 105-70)
Zapłon na maxa w prawo "odblokowuje" go,- moto szybciej się wbija na obroty, i wyższe osiąga

---- Połączono -----

dyszę od 166- dyszę od gaźnika HM166


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Śro Maj 13, 2009 8:44 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 11, 2009 6:48 pm
Posty: 23
Pojazd: Honda NSR 50 (sprzedam)
Jawa 50 w częściach
Pierwszy raz korzystam z takiego forum więc mogę popełnić jakieś błędy. Próbowałem pisać private ale mi nie wyszło:) może ktoś napisze mi pw i wyjaśni co nieco lub poda gdzie tego szukać.
Co konkretnie ustawiam tym "zapłonem na maxa w prawo". Poszukam sobie w necie dokładnego opisu jeżeli będę wiedział co to jest.
Co mi da zmiana gaźnika na mbx 80 z dyszami od HM166?
Nie jestem zielony co do mechaniki ogólnej, ale wolę się nie domyślać tam gdzie kończy się moja
wiedza. Wole przeczytać fachową wypowiedź niż palić głupa że wiem wsio jeżeli nie jest to zbyt duży kłopot.

dodane: chyba jednak pw zadziałało.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Czw Maj 14, 2009 7:28 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Pułtusk
Pojazd: 80 B4 2.0 + zuo
A po co ten zapłon max w prawo ? To byłby bezsens, tu trzeba rozmawiać o częsciach mm a nie na max w prawo. Wybebesz dyfuzor, sprawdź kolor świecy (elektrody), zmień moduł...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Czw Maj 14, 2009 7:33 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
to chyba nie widziałeś zapłonu w silnikach ac08, hc01 i pochodnych - tam regulacja jest max 2 mm na strone... honda wypuszczała wersje, co miały zapłon na maxa w lewo - co owocowało mega mułem i niskimi obrotami, jak dasz na prawo to wkręca się prawie jak szlifierka, czyli tak jak powinien... jak jesteś hardkorowcem to rozwierć stojan i mocniej daj... kumplowi po takim czymś leciała 90 i zamykała obrotomierz na każdym biegu, ale po 700km dziurka w tłoku się zrobiła ;) więc rozwiercać nie polecał bym


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Czw Maj 14, 2009 9:28 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 11, 2009 6:48 pm
Posty: 23
Pojazd: Honda NSR 50 (sprzedam)
Jawa 50 w częściach
Dobrze więc jak będę miał ściągacz to ustawię "kąt wyprzedzania zapłonu"(nikt mi w końcu nie podał co to jest "na maxa w prawo") tak aby max obroty nie przekroczyły max wartości obrotomierza, z gaźnikiem na razie się powstrzymam (fundusze).
R4G3 powiedział o częściach i mm... ale jakie te części i mm i do czego mi to??
Zmień moduł. Ale na jaki? 4t chińczyk za 15zł?? I dlaczego stary jest gorszy od ewentualnego nowego? Mapy zapłonu w Shindengen CF405A ograniczają prędkość do 65? Podałem symbol jaki posiadam. Czy wiesz coś w ogóle o tym?
I najlepsze wybebesz dyfuzor. Zawsze takie porady traktuję z dystansem a wszelkie robienie dziur gwoździami, cięcie i wyrywanie elementów to dla mnie wieśmak tjuning. Gdybyś powiedział coś w stylu "to i to zmniejsza/zwiększa ciśnienie/zawirowania, tu musi być szczelnie, tam musisz równo uciąć o tyle mm".
Może mam coś nie tak z tą dokładnością bo studiuję mechanikę na politechnice ale to co napisałeś było bezwartościowe dla innych, a wprowadza zamieszanie. Nie lubię komentarzy które nic nie wnoszą.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Czw Maj 14, 2009 3:06 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1093
Miejscowość: Konin
R-Man, czyli po tej operacji jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu? Większy? Bo ja np w rg też mam dość opóźniony(15 stopni a można na 19), i się tak zastanawiam czy przestawiać.

co do autora to...r4g3 jest dość zaawansowanym "tunerem" 2t i na prawdę wie co mówi ;)

Dyfuzor w 2t musi być pusty bo inaczej gazy wylotowe nie uzyskają takiego ciśnienia żeby wrócić z powrotem do cylindra;) Więc to żadna wiocha...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Pią Maj 15, 2009 2:27 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Pułtusk
Pojazd: 80 B4 2.0 + zuo
Garry, spróbuj wyprzedzonego zapłonu, zacznij od 12 stopni (i więcej). Moduł - z tym nie wiem, ale niektóre wersje były blokowane "na obrotach", wiem że istnieje kilka alternatywnych rozwiązań niż hondowskie układy. Chcesz konkretów, w porządku, lubię ludzi którzy zadają dużo pytań...
Sam dyfuzor ma być pusty w środku, wszelkie spawy, ścianki, lejki wprowadzają tylko zawirowania i utrudniają płukanie cylindra, stąd niższa moc. Jak rozetniesz dyf w poprzek to pewnie znajdziesz w środku blachę z dziurką(kami) albo lejek , albo jakieś siateczki utrudniające przepływ spalin. Zmierz długość dyfuzora ( do 3/4 długości ostatniego stożka) łącznie z długością kanału wydechowego w cylindrze - powiemy Ci na jakich obrotach z tym dyfuzorem silniczek będzie najlepiej chodził. Wszelkie wypełnienia w środku dyfuzora zmniejszają podciśnienie podczas płukania cylindra w obrotach rezonansowych, jeżeli po rozcięciu dyfa przed ostatnim stożkiem znajdziesz płaską blachę - wywal ją od razu, ona skraca realną długość dyfa oraz zmienia zachowanie silnika na bardziej elastyczne, po usunięciu jej, kąt ostatniego stożka będzie decydował o zakresie obrotów użytecznych. Wedle Twoich wątpliwości wszystko MUSI być szczelne. Skoro studiujesz mechanikę będziesz wiedział jak wyprzedzić zapłon do tych 12 stopni i więcej, sprawdź jakie ustawienia będą Ci odpowiadać. Sądzę że zapłon nie może być ciągle opóźniony - to źle wpłynie na stan techniczny silnika a max moc nie będzie osiągana.
Możesz także sprawdzić szczelność listków membrany oraz szczelność filtra powietrza. Regulacja gaźnika - wskazana.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Pią Maj 15, 2009 6:59 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 11, 2009 6:48 pm
Posty: 23
Pojazd: Honda NSR 50 (sprzedam)
Jawa 50 w częściach
Kiedy już będę miał więcej czasu i nowe kapcie na felach podjadę do mechanika zmierzyć kompresję, jak będzie git czyszczenie gaźnika(przy tym po raz kolejny filtr powietrza, wspomnianą szczelność listków, przedmuchanie wszystkiego itd.) i dyfuzora(tam też nie mało potrafi się nazbierać i przeszkadza, cięcie zostawię na wolną którąś tam sobotę). Będę się bawił jak będę już pewien ,że wszystko jest w porządku.
Ściągnąłem koło magnesowe, regulacja kąta od punktu wyjściowego w 3 pozycjach w prawo i 3 w lewo. Efekt? Po za miejscem w którym go zastałem (10000rpm max) w każdej pozycji miałem +1000rpm i nieznacznie poprawiona szybkość wkręcania się, spada w takim samym tempie jak poprzednio(chyba jednak ciut ciut za dużo powietrza bierze i dlatego tak ma). Zostawiłem w pozycji znaczonej fabrycznie.
R4G3 zwracam honor. 1 pytanie: odbita fala ciśnienia spalin od końca dyfuzora ma za zadanie cofnąć mieszankę zassaną do wydechu z cylindra w fazie napełniania. Czy nawiercana tarcza bądź płytka przy końcu dyfuzora nie ma za zadanie poprawić skuteczności tej operacji i zagwarantować dobre wypełnianie cylindra na wysokich obrotach, na których japońce chodzą? Chyba stożkowe zakończenie dyfa zrobi to sporo wolniej?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 11:35 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Pułtusk
Pojazd: 80 B4 2.0 + zuo
Stożek końcowy tak jakby daje różne długości rezonansowe tłumika, w zależności od kąta ostatniego stożka , przykładowo 10 stopni daje szerszy zakres obrotów ( związane jest to z prędkością fali; mniejszy kąt stożka = wyższy stożek, na większej powierzchni wraz z długością i rosnącą prędkośćią obrotową odbija się fala ), sama blacha da "statyczny" nazwijmy to punkt rezonansu, tylko na takich obrotach rezo i tyle, zakres obrotów będzie mniejszy ( 1000rpm ? ) a powyżej tych obrotów silnik będzie się dusił w spalinach - mały otwór w blasze zapewniający odpowiednie ciśnienie przy niższych obrotach.. Ogólnie rzecz ujmując, projektanci tych silników tężyli głowy, żeby zakres obrotów użytecznych był jak najszerszy. Japońce już tak mają, duże owk okna wydechowego (zapewniające odp płukanie cylindra na wyższych obrotach) do tego długi dyfuzor i mały kąt ostatniego stożka zapewniający duży zakres obrotów użytecznych. Taka konfiguracja wcale nie musi oznaczać że silnik ma tylko moc przy wysokich obr. W rg 80 np na końcu dyfuzora jest chyba blacha, Garry może nam to powiedzieć, silnik jest elastyczny na każdych obrotach ale najnormalniej nie można mieć wszystkiego naraz i kosztem tego silnik nie kręci wysokich prędkości obrotowych.
Podsumowując, możesz sam zdecydować czy chcesz mieć elastyczny silnik który ciągnie przy każdych obrotach, mający przeciętną moc, latający 65km/h ( blacha na końcu dyfuzora + jakieś dławiki )...
...czy mieć tłumik rezonansowy ze stożkiem na końcu- wtedy silnik ma szerszy zakres obrotów, jest charakterystyczne "wejscie" w zakres wyższej mocy, dodatkowo łapie + kilka KM i + parę Nm więcej. Podam przyklady...

RG 80 standard, nie przekroczy pewnych obrotów ze względu na dyfuzor, słychać jak powyżej 8k rpm dusi się w spalinach:
http://www.youtube.com/watch?v=N-QG-cUzAGY" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

RG 80 z krótszym dyfem i stożkiem jak na moje oko 12 stopni, rezo od 8k rpm w górę:
http://www.youtube.com/watch?v=chavq0S5MEk" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Wbrew pozorom różnica między tymi silnikami nie jest duża, sam dyf + dodatkowa regulacja a moc oddawana jest nieporównywalnie inaczej. Mowa o silnikach bez blokowanych cylindórw.

Oczywiście może się okazać że już masz pusty dyfuzor, ale wtedy szukałbym przyczyn w układzie dolotowym i korbowo-tłokowym.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 3:55 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 11, 2009 6:48 pm
Posty: 23
Pojazd: Honda NSR 50 (sprzedam)
Jawa 50 w częściach
Dyfuzor na pewno nie jest pusty, jest zbyt ciężki. Dołączam linki do Photobucket ze zdjęciami dyfa i długością mniej więcej osi(PAINT RULEZZ). Kąt stożka końcowego to około 19-20 stopni między ściankami, chyba że mierzy się to od osi to około 10 stopni.
Kanał w cylindrze 45mm. Tak do 3/4 stożka końcowego około 100cm ma dyfuzor z kanałem.
http://i284.photobucket.com/albums/ll4/ ... istoek.jpg
http://i284.photobucket.com/albums/ll4/ ... godyfa.jpg


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 4:42 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Pułtusk
Pojazd: 80 B4 2.0 + zuo
Zakładając, że owk na oknie wydechowym w Twoim moto jest w przedziale 175-190 a długośc ma ok 100 ( +/- 8cm wahania dla owk ) cm to przedział mocy max dla tego wydechu to ok 7500. Biorąc pod uwagę te 10 stopni stożka to zakres obrotów rezonansowych ( na moje ) wypada od >5 - <10 k rpm, zresztą sam już to pewnie zauważyłeś podczas jazdy.
Tak więc, życzę powodzenia w pracach. Jak rozetniesz dyf to zamieść tutaj na forum zdjęcia - sam jestem ciekawy. Co do tego zapłonu to nie jestem przekonany do ustawienia go "PO GMP", na moje tak być nie powinno. Możesz spróbować wyprzedzić. Oczyść kanał wydechowy w cylindrze - tam gromadzi się mnóstwo syfu, tylko żeby nic nie wpadło do komory spalania. Sprawdź szczelność membrany. Czekam na zdanie relacji z pracy...
Pozdrawiam :)

BTW nie jestem tunerem :P może to się wydać dziwne, ale studiuję informatykę <cfaniak>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Honda NSR 50
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 6:30 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Maj 16, 2009 6:26 pm
Posty: 40
Pojazd: NSr 50
Witam, wszystko co piszesz to prawda ale w Nsr 50 problem jest akurat w elektryce a konkretniej w module, ten moduł nie pozwoli wykręcić więcej obrotów, zapłon przekręć do końca prawo na skali śmiało bo tak podaje serwisówka że ma być,aa i jeśli założysz takie przełożenie jak planujesz bez modyfikacji w silniku na 4 biegu nie pojedziesz.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 181 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Romet Via City] Tuning, blokady

razorslr

6

2522

Śro Cze 24, 2009 8:09 pm

Partyzant Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Blokady

zetka

5

4770

Nie Mar 27, 2011 5:39 pm

bociek1989 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Blokady

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

tompior111

34

8432

Pią Kwi 25, 2008 10:59 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Blokady?

Filip35

6

1727

Pon Lip 07, 2008 8:33 pm

Filip35 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Blokady

nikodem

5

2336

Pią Maj 06, 2011 6:02 pm

nikodem Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.066s | 23 Queries | GZIP : Off ]