Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 8:24 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Dorobienie krućca
PostWysłany: Pią Maj 02, 2008 5:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
Siema, niedługo kupuje gaźnik 19mm do Charta (19n1), ale musze dorobić kruciec (kolektor ssania) do niego, bo z "oryginalnego" nie da sie o tyle milimetrów poszerzyć żeby przelot mieszanki był idealny na całej długości.
I teraz mam pytanie z jakich materiałów i jak wykonać kruciec pod własne wymiary???


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 02, 2008 7:27 pm 
mozęsz psopawać , albo zabawa w alumnium i klej ktory wytrzyam temperature i paliwo. TEż moze byc Aluweld


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 02, 2008 7:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
Ziuton, kiedyś gadaliśmy na gg o tym, że ty mi dorobisz,bo obisz do siebie do WSK'i to i mi dorobisz, ale pomyślałem, że już troche za póżno, bo nie dałem Ci tych wymiarów od razu itp. A Może jesteś jeszcze w stanie zrobić??ale ja i tak jeszce nie znam tych wymiarów, więc musiałby poczekać tak z tydzień :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 02, 2008 8:00 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Żeby zrobić króciec musisz najpierw wyciąć dwie blaszki 3 mm, jedna do cylindra druga do gaźnika, potem wiercisz w nich odpowiednie otwory, jak już masz gotowe blaszki to szukasz rurki o odpowiedniej średnicy wewnętrznej i grubości około 2 mm, (najlepiej żeby była jakoś zagięta) potem odpowiednio ją docinasz i spawasz z blaszkami, niezbędne może się okazać pospawanie z paru odcinków rurki dla zmniejszenia zawirowań mieszanki. No i pamiętaj żeby gaźnik nie był pod większym kątem niż 15 stopni.Przyjemnego spawania <hahaha>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 02, 2008 9:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
przem578 tyle to i sam wiem, ale chodzi mi tu o konkrety ( z jakich materiałów, jaką spawarką (migomat czy inne))
Myślałem też nad tym aby "rurke" która będzie pomiędzy tymi dwoma "blaszkami" wygiąć w taki sposób, że najpierw ją podgrzać a potem gdzies w płot czy słupa i wygiąć, wtedy może ładnie sie wygnie, ale moe zrobić też sie jajo albo coś gorszego.
Czekam na dalsze wskazówki jak zrobić coś takiego.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 02, 2008 9:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Spawasz to wszystko oczywiście migomatem, a tą rurkę ciężko będzie wygiąć żeby się nie "zjajowała", jest na to taki sposób, że przed rozgrzanie nasypujesz do niej drobnego piasku i zatykasz z obu stron i dopiero wtedy wyginasz. Możesz też użyć kolanka od rometa i wtedy sobie wycinasz odcinek o zagięciu jakie potrzebujesz


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 12:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
No cos pokombinuje, ale dalej czekam, może widział ktos na necie jakis schemat jak sie robi takie krućce albo inne podobne rzeczy do tego przeznaczone.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 12:45 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Mozna kupic rurki aluminiowe wyprofilowane już.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 3:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
Magnum200 a w jakim sklepie?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 03, 2008 5:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
BaczekSTWA a masz spawarkę do aluminium? Jeśli tak to naspawaj lepiej aluminium na stary króciec i go po prostu rozwierć


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 8:33 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
Ja nie wiem jaka mam spawarke, a spawać też nie umiem, ale popytam tty, może coś pomoże. A powiedzcie czy jak zobie np. krótszy/dłuzszy kruciec od oyginlanego to moge liczyć na większą moc, lub poprawe działania silnika (tzn, że będzie elastyczniejszy itp.)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 10:30 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Ja bym robił króciec najkrótszy jaki się da bo liczy się długość dolotu, czyli do samego filtra więc można ja łatwo zmieniać poprzez długość rurki od filtra powietrza.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 1:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
a gdzie wyczytales ze im krotszy kruciec to lepsza moc?? Musze to miec w 100% pewne ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 3:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Moc nie jest wyższa tylko uzyskiwana przy wyższych obrotach


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 3:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Jest dokładnie tak jak napisał Kamis, lepiej jest zrobić najkrótszy jaki się da bo później jeśli byś chciał mieć moc na innych obrotach (wcześniej) to przedłużasz dolot poprzez zamontowanie do gaźnika od strony filtra powietrza rurki o średnicy gaźnika


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Powiekszenie przelotu krućca jak to zrobić

bufon1

11

3744

Czw Lip 27, 2006 8:37 am

szkart Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 27 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.059s | 20 Queries | GZIP : Off ]