Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Kwi 25, 2024 6:56 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Ekstremalny tuning cylindra-silnik jawka
PostWysłany: Śro Sty 10, 2007 9:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Cze 19, 2006 8:52 pm
Posty: 299
Miejscowość: Opolskie
Ekstremalny tuning cylindra-silnik jawka

1.Pierwsze kroki:
-Kupujemy cylinder tuningowy jawka z allegro (niby mają 60ccm ale na prawdę 55ccm-cena ok.100zł)
-oddajemy cylinder do odpowiedniego zakładu zajmującego się cylindrami motocyklowymi(lub poprostu do tokarza lub frezarza)
Zlecamy następujące zadania:
*szlif cylindra do 58ccm(czyli do maksymalnej pojemności),
*planowanie standardowej głowicy o 2mm,
*stoczenie tulej o 1mm(od strony głowicy),
*wybicie po szlifie tuleji z cylindra(można też samemu spróbować szczęścia),
*dorobienie nowego solidnego i lekkiego tłoku o odpowiedniej średnicy(trzeba pamiętać, że przód(denko) tłoka powinno być o 1mm krótsze niż w normalnym),

2.Kiedy mamy już cylinder w ręku.

Zajmujemy się wybitą tuleją:
-korygujemy kształty okien w cylindrze,
-polerujemy poprawione okna,


Zajmujemy się głowicą:
-głowicę od strony wewnętrznej polerujemy na lusterko(polecam dokładność w tej pracy).

Zajmujemy się cylindrem bez tuleji:
-poprawiamy odpowiednio(powiększamy) kanały płuczące,
-polerujemy kanyły perfekcyjnie na lusterko.
-dopracowywujemy wylot spalin w cylindrze(występuje zazwyczaj małe zwężenie(0,5-1,5mm),
-polerujemy wylot spalin na lusterko,

Po tych zabiegach wbijamy tuleję do cylindra tak jak była.

3.Membran zaworowy


Najważniejszym etapem tuningu cylindra jest założenie mambranu zaworowego, co zostało przedstawione na zdjęciu nr1.

Co należy zrobić:
-rozpiłowywujemy odpowiednio cylinder(później wszystko polerujemy) tak aby można było włożyć membran,
-dorabiamy odpowiedni kołnież dla wystającej części membranu,
-dorabiamy odpowiedną głowicę do membranu(wkońcu gdzieś trzeba przykręcić gaźnik),

Nie posiadam dokładnych wymiarów jeśli chodzi o założenie membranu zaworowego, gdyż w polsce nie spotkałem się z tego typem przeróbek. Pozostaje metoda prób i błędów oraz fotki.

4.Montaż

Podczas zakładania cylindra należy wysmarować tuleję olejem aby jej nie zarysować podczas wkładania tłoka.

5.Pierwsze uruchomienie pojazdu

Są trzy opcje:
-wcale nie odpali,
-będzie chodził jak żyleta,
-na większych prędkościach cylinder się uszkodzi,

Jedna z nich zaistnieje na pewno.

6.Inne dane
Membran zaworowy: można kupić na AG-MOT z aprili (cena ok. 45zł)

matemarek(Mateusz M.)

============================================
Artykuł nie jest może zbyt dobry, ale zawsze lepiej niż nic. Myślę, że znajdzie się ktoś kto poprawi braki lub błędy. Można się na ten temat rozpisać ale do tego są potrzebne dodatkowe informacje które mają tylko czesi.

ZDJECIA:

nr1. http://www.sweb.cz/firesnek/jawa/sestava.htm
nr2. http://www.sweb.cz/firesnek/jawa/j1.jpg
nr3. http://www.sweb.cz/firesnek/jawa/j4.jpg
nr4. http://www.sweb.cz/firesnek/jawa/j5.jpg

Pozdro.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sty 10, 2007 10:23 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Tekst poniżej pochodzi z forum MZ Club Polska
Zastosowanie membrany diametralnie zmienia warunki pracy ukladu ssacego. Jak zapewne kazdemu wiadomo podczas pracy silnika dwusuwowego ze standardowym rozrzadem (sterowanym tlokiem) w ukladzie ssacym wystepuja drgania mieszanki paliwowo powietrznej. Podczas ruchu w gore tlok odslania okno ssace, a podcisnienie wystepujace w przestrzeni pod tlokiem powoduje zassanie mieszanki. Nastepnie podczas ruchu tloka w dol nastepuje sprezanie mieszanki w skrzyni korbowej, ale jednoczesnie czesc mieszanki jest wypychana z powrotem do kanalu ssacego, poniewaz okno ssace jest ciagle otwarte. Wlasciwe sprezanie mieszanki w skrzyni korbowj zaczyna sie dopiero od momentu zamkniecia okna ssacego. A wiec tracimy czesc objetosci pod tlokiem (rowna iloczynowi pola przekroju otworu cylindra i wysokosci okna ssacego).

Zawor membranowy jest lepszym rozwiazaniem, poniewaz sam steruje cyklami ssania otwierajac sie gdy cisnienie w skrzyni korbowej jest mniejsze niz w kanale ssacym, oraz zamykajac sie gdy cisnienie to jest wieksze. Dzieki temu uzyskujemy optymalne warunki napelniania w calym zakresie obrotow i nie tracimy czesci mieszanki, gdyz membrana dziala jak zawor zwrotny.

Dla ciekawych mam kilka zdjęć zamontowanego zaworu membranowego w silniku EM 250. Tu wymagało to modyfikacji całego bloku silnika...
http://w1.bikepics.com/pics/2005%5C02%5 ... 4-full.jpg
http://w1.bikepics.com/pics/2005%5C02%5 ... 5-full.jpg
http://w1.bikepics.com/pics/2005%5C02%5 ... 7-full.jpg
http://w1.bikepics.com/pics/2005%5C02%5 ... 8-full.jpg

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sty 10, 2007 11:26 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 04, 2006 11:59 pm
Posty: 259
Miejscowość: sejny
moc silnika także diametralnie sie zmieni i będzie można stosować rużnorakie gazniki(prosze mnie poprawić jeśli wprowadzam w błąd)
napewno nie zabraknie mieszanki przy decydujących momentach,miałem w planie tuning i chyba zaryzykuje ten zawór z aprilli,jak rozpiłuje do wymiaru zaworu to będzie dobrze czy nie,i będe musiał zrobić zwężenie przy oknie oby tłok sie nie odsłonił

jeszcze jedno pytanie,ile zyskam na mocy i v-max

znalazłem to,napiszcie jak to w miare zamątować


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 7:24 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Cze 19, 2006 8:52 pm
Posty: 299
Miejscowość: Opolskie
Z tego co gadają na czeskich stronkach to na takich cylindrach jadą niby do 100km/h, ale to raczej mało prawdopodobne. <z jezorem>

Powiem jeszcze tyle, że pod tak przerobiony cylinder do silnika wkładają przednią zębatkę 15z i inny zapłon(dzisiaj postaram się o link do strony gdzie można coś takiego załatwić).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 8:53 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Matemarek, możemy umieścić Twój tekst w poradnikach? Oczywiście będziesz stał jako autor. Ja mam nowe foty z wyciągania tulei więc jakby co to dołączę. Pozdrawiam.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 2:32 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
no wlasnie jak ja wyciagnac ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 3:16 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Cze 19, 2006 8:52 pm
Posty: 299
Miejscowość: Opolskie
Tekst możecie umieścić ale chciałbym go najpierw jeszcze dopracować i wrzócić najpierw na własną stronkę gdzie będziecie mogli skopiować.

Wracając do tuleji- wyciąga się ją za pomocą prasy.


apollan - wyślij mi proszę twoje fotki tuleji na maila (matemarek21@gmail.com)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 4:32 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Moja prasa to siła mięśni razy gwałt plus imadło solidne. Foty:

www.apollan.mszuk.one.pl/strona1/tuleja/tuleja.jpg

www.apollan.mszuk.one.pl/strona1/tuleja/tuleja1.jpg

www.apollan.mszuk.one.pl/strona1/tuleja/tuleja2.jpg

www.apollan.mszuk.one.pl/strona1/tuleja/tuleja3.jpg

www.apollan.mszuk.one.pl/strona1/tuleja/tuleja4.jpg

www.apollan.mszuk.one.pl/strona1/tuleja/tuleja5.jpg

Zrobię nowsze foty jak będę miał chwilkę, oraz obfotografuję mój sprzęt do tego. Generalnie mam trzy wyciskacze- różna długość, jedno na początek, trochę solidnejsze i inaczej zbudowane od tego na zdjęciach, no i rurę w którą wchodzi tulej. Wszystki pasuje jak tata do mamy. ;-) .

Twój tekst wrzucę jak będę miał coś więcej czasu, chyba nie ma błędów.

[ Dodano: 11 Styczeń 2007, 16:33 ]
Stanem cylindra sie nie przejmujcie, to jakiś stary złom.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 5:38 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
czyli moge ta tuleje wyciagnac tak samo jak wyciaga sie łożyska od kol z samochodow??
ale slyszalem ze tylko z oryginalnych cylkow (czeskich) da sie wyciagnac tuleje... <Czytaj>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 5:50 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Nie tak samo, napisałęm co trzeba miec do tego. Z polskich tez wychodzi.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 5:54 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Cze 19, 2006 8:52 pm
Posty: 299
Miejscowość: Opolskie
Podejżewam, że przy pomocy porządnej prasy ulegnie i cylinder z allegro.

A jeśli chodzi o metodę którą zaproponował apollan to dodatkowo można spróbować jakoś zagrzać cylinder i wtenczas wybić tuleję(cylinder z allegro). Możliwe, że coś pomoże.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 6:09 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Wybijać nie ma sensu, polamiesz tylko nóżki.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 6:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
ha ha <hahaha> ja juz mam na to sposob...

[ Dodano: 11 Styczeń 2007, 18:12 ]
a co do tematu to kto zrobi to pierwszy?? <co?>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 7:15 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Cze 19, 2006 8:52 pm
Posty: 299
Miejscowość: Opolskie
http://www.matemarek-moto.neostrada.pl/

Na stronę wstawiłem gotową wersję instrukcji ze zdjęciami, można ją kopiować i rozprzestrzeniać na stronkach i forach. <spoko>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 10:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 03, 2006 11:35 am
Posty: 161
Miejscowość: Wieluń
http://www.sweb.cz/firesnek/novinky/F03.jpg końcowym efektem bedzie cos takiego??
:PP


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Ekstremalny Tuning ?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

Quler

48

15396

Pią Lut 02, 2007 10:47 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning wału jawka,ogar 200

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

ogar2007

18

7144

Czw Mar 29, 2007 9:37 pm

1angel Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning gaźnika jawka/romet ogar

matemarek

7

6075

Pią Mar 07, 2008 11:13 pm

ogar2007 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. jawka na enduro

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

kamild17

22

18193

Śro Paź 24, 2007 6:22 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów koło jawka

sumarek

5

3635

Nie Lis 05, 2006 6:29 pm

ALBAN09 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.059s | 22 Queries | GZIP : Off ]