Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 10:45 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 5:22 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 25, 2008 5:21 pm
Posty: 58
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Pojazd: Ogar 200
Miałem problemy z ogarem po wymianie pierścieni do 4 szlifu (babka w sklepie stwierdziła, że mój cylinder jest po 4 szlifie) i wnerwiony zacząłem szukać na allegro 60ccm do ogara.
Znalazłem i tam gościu pisze ze to 60ccm i ma on 40mm średnicy. Suwmiarka i do garażu.
Okazuje się, że tez mam 40mm - czyli taka 60ccm jak na allegro. Teraz tylko pierścienie kupię.

Ale wracając do tematu. Niektórzy piszą, że te cylindry są be, bo za małe okna czy kanały
i jak już to trzeba je przerabiać. Więc chcę się dowiedzieć czy jak dobrze rozumiem, powinienem to zrobić. Ale jak już to czy kanały czy okna i które oraz jak powinienem to zrobić. Czy trzeba wybijać tuleję? Bo wolę tego uniknąć.

_________________
Motórzysto dobrego serca - zapomóż w temacie:
elektryka-f12/nowa-instalka-full-set-dobor-elementow-t21672.html" target="_blank

Ogar 200 - Moc z charakterem... :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 8:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
Z tego 60ccm z allegro nie wybijesz tulei. Jeśli masz oryginalny cylek to będzie dużo lepiej działał jak ten "60ccm" z allegro. Grzebanie w kanałach oczywiście ma wpływ na moc i pracę silnika.

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 8:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Wybije ale będzie ciężko ;-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 8:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Zaczysio wybijałeś że wiesz?

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 8:59 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Spokojnie, sytuacja jest do uratowania nawet jeśli mamy już tę nieszczęsną "60-tkę". Jasne że najlepiej jest wycisnąć na prasie tuleję, ale jest i inne wyjście. Poprawę, i to wyraźną, daje powiększenie kanałów przelotowych, przynajmniej na odcinku początkowym, tj. na przejściu karter-cylinder. Na fotce mniej więcej widać o ile należy powiększyć żeby całość działała w miarę poprawnie (specjalnie jedno przejście zostawiłem w oryginalnym rozmiarze, łatwo poznać które):
Image
Nie przesadzajmy tylko z powiększaniem kanałów płuczących, bo mogą pojawić się problemy ze szczelnością na łączeniu karterów z cylindrem. Tulei nie musimy wybijać jeśli okna przelotowe mają większy wymiar (tzn. szerokość - choć w zamontowanym cylindrze mierzy się to w pionie...) około 18 mm lub jesteśmy w stanie powiększyć je do takiego wymiaru (wygięty w "pazur" pilnik-iglak, wyginamy oczywiście nad gazem). Problem może się pojawić jeśli kanał ssący lub wydechowy ma za duży kąt otwarcia - zwłaszcza ten pierwszy bywa kłopotliwy w większości współcześnie produkowanych cylindrów. Jak widać nie dotyczy to tylko 60-tek z Allegro. Remedium na tę dolegliwość stanowi tylko założenie membrany, ale to już inna historia.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 9:50 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 25, 2008 5:21 pm
Posty: 58
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Pojazd: Ogar 200
Ja ogaryne kupiłem już z tym cylindrem i nie wiem kto go zakładał bo wątpię, żeby robił to obecnie ok 50 letni gościu (pierwszy właściciel), a jestem pewien, że 2 następnych tez nie.
Chociaż cylek wygląda tak jak te z allegro. Z tymi kanałami coś pokombinuję. Dzięki za pomoc. A po czym rozpoznać te złe kąty otwarcia i czy da się to poprawić nie stosując membrany?

_________________
Motórzysto dobrego serca - zapomóż w temacie:
elektryka-f12/nowa-instalka-full-set-dobor-elementow-t21672.html" target="_blank

Ogar 200 - Moc z charakterem... :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 10:08 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Kąty można pomierzyć tylko tarczą z podziałem kątowym, zamontowaną na wale, obserwując momenty otwierania i zamykania przez tłok odpowiednich kanałów. Problemem jest poprawienie kanału o zbyt dużym kącie otwarcia, jeśli jest zbyt mał to można podpiłować delikatnie krawędź okna. Minimalną poprawę w przypadku okna kanału ssącego może dać użycie grubszej uszczelki pod cylindrem, z tym że będzie to zmiana rzędu - powiedzmy - 0,5mm, a przy okazji zmienimy też niestety kąty otwarcia okien płuczących i wydechowego. Gdyby płuczące i wydechowe miały za małe kąty otwarcia, dałoby się to przełknąć, bo pewnie wtedy zbliżylibyśmy się do wartości właściwych. Dochodzi jednak jeszcze kwestia obniżenia stopnia sprężania przez to 0,5-milimetrowe przesunięcie, czyli rzecz raczej niekorzystna. Dokładnych wartości kątów nie potrafię w tej chwili podać, mam gdzieś notatki ale jeszcze przez parę dni jestem poza domem więc póki co za dużo nie pomogę.
Z tego co zaobserwowałem, w cylindrze 55ccm pewną poprawę przynosi inne dostrojenie wydechu niż do 50tki, podobnie będzie z układem ssącym. Dlatego proponuję pobawić się z grubością podkładek pod króćcem ssącym i położeniem przegrody dyfuzora w tłumiku. Da się to zrobić, na zestawie 55ccm też śmigałem ponad 80km/h. Niestety, nie udało mi się rozwiązać problemu ze zużyciem paliwa - na tych cylindrach regularnie sprzęt pije mi przynajmniej 3l/100km, czyli sporo jak na jazdę bez pasażera. Te typy chyba tak mają.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 10:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Cytuj:
bo za małe okna czy kanały
i jak już to trzeba je przerabiać. Więc chcę się dowiedzieć czy jak dobrze rozumiem, powinienem to zrobić. Ale jak już to czy kanały czy okna i które oraz jak powinienem to zrobić. Czy trzeba wybijać tuleję?


szansa wybicia tuleji z tego jest dość mała . Mi sie udało ale nagrzałem cylinder do bardzo wysokiej temperatury aż zaczeła mi sie szmata topić . Podgrzewałem dwukrotnie . Nóżki są tak cienkie iż szansa ułamania jest wysoka, więc dlatego nawet nie warto probować .

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 6:48 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Na pewnej czeskiej stronce, znalazłem patent pozwalający skuteczniej wycisnąć tuleję z cylindra. Na pewno ryzyko uszkodzenia jest dzięki temu mniejsze. Czesi polecają odlać z ołowiu (myślę że mogłaby być też cyna) walec o średnicy nieco mniejszej niż tłok, czyli tu ok. 40mm, umieścić go w zamrażarce a następnie, po nagrzaniu clindra, wprowadzić w tuleję i niezwłocznie rozpocząć wybijanie lub wyciskanie tulei. Analogicznie jak przy montażu wału w łożyskach lub samych łożysk w karterach, zjawisko kurczenia się i rozszerzania metali w różnych temperaturach. Trochę powinno to ułatwić zadanie.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 7:57 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
=XawiD= napisał(a):
Zaczysio wybijałeś że wiesz?

Tak kumplowi ;-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 4:06 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 25, 2008 5:21 pm
Posty: 58
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Pojazd: Ogar 200
O te kąty chodzi? Bo naprawdę nie mam zielonego pojęcia...
PS Tulei nie mam zamiaru wybijać


Załączniki:
kąty.GIF
kąty.GIF [ 4.86 KiB | Obejrzany 4767 razy ]

_________________
Motórzysto dobrego serca - zapomóż w temacie:
elektryka-f12/nowa-instalka-full-set-dobor-elementow-t21672.html" target="_blank

Ogar 200 - Moc z charakterem... :P
Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 7:04 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Z tymi kątami to trochę inna sprawa. To co pokazane jest na rysunku, też ma pewien wpływ na osiągi, ale mniejszy. Chodzi o ilość stopni obrotu wału korbowego, przy których każde z okien jest otwarte/zamknięte. To trochę inna bajka. Katy które widać powyżej da się poierzyć kątomierzem i kawałkiem listewki, do tych które opisuję potrzebny jest specjalny rodzaj kątomierza zakładany na wał - do wykonania we własnym zakresie.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 7:50 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 25, 2008 5:21 pm
Posty: 58
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Pojazd: Ogar 200
Aha, dzięki. Czyli chodzi o to, że nie tak rozmieszczone są te okna wzdłuż tulei?

_________________
Motórzysto dobrego serca - zapomóż w temacie:
elektryka-f12/nowa-instalka-full-set-dobor-elementow-t21672.html" target="_blank

Ogar 200 - Moc z charakterem... :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 8:32 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
okna są po prostu za nisko lub za wysoko, o to chodzi mówiąc w uproszczony sposób...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm
PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 8:38 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
U mnie raz że były za nisko, to są za niskie :P o 2mm :|


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Cylinder komar 50ccm(zmd) a 60ccm(almot) okna.

nike166

5

2598

Czw Lip 01, 2010 8:38 am

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów a jaka jest średnica okna wydechowego ogar 205

jorgiel

3

1891

Nie Cze 01, 2008 9:22 am

Krzysiek14141 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Kanały płuczące

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 5, 6, 7 ]

MaximusResetus

97

31608

Pon Paź 29, 2007 7:41 am

Derek123 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 4 kanały w komarku

peteero

8

2568

Nie Lut 17, 2008 5:09 pm

ogar2007 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów DODATKOWE KANAŁY

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

pawelrys

23

6946

Pią Cze 06, 2008 7:56 am

apollan Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 22 Queries | GZIP : Off ]