Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Paź 20, 2018 8:49 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Czw Sty 03, 2013 6:06 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lis 04, 2010 5:46 pm
Posty: 68
Pojazd: Gilera SMT 70cc,Romet Kadet 60/4M am5 edition!!
No troszkę,ale jeździ cały czas,widzę że jest lekkie bicie na magnecie i może to być przez wał lub przez łoża na łożyska bo już trochę rozwalone:D
Jak by ktoś chciał to pisać bo mi nie potrzebny można dać na centrowanie, później dla pewności zaspawać i latać


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Cze 07, 2013 10:00 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Odgrzeje kotleta pany :F
Dzisiaj dostałem do ręki korbę od am6 zdjętą z oryginalnego wału minarelli, niestety do niczego się nie nada, bo bieznie są zniszczone, ale nie o to mi chodzi. Nie wiem jakim prawem, mierzyłem kilka razy, próbowałem włozyć między przeciwwagi charta i nie da się, stopa ma ponad 13mm :| Takze i tak byłoby tyle roboty co przy tej z sendy.. Jest jedna sprawa, AxelBenQ pisał, ze stopa na wale z korbą derbi wystaje trochę poza wał i ociera o komorę korbową, mozna to szlifować, czy bardzo to osłabi materiał ?

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Sob Cze 08, 2013 2:09 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 10:51 pm
Posty: 1004
Miejscowość: Trzebcz/Kraków
Pojazd: Romet Chart 210
Ciągnik SAM, 1 HC 102, Lublin 51, Star 28, Żuk
Audi A4 B5 1,9 TDI '98
Romet Mińsk 125 400A '89
Suzuki GSF Bandit 600N '96
Każde szlifowanie, zbieranie materiału osłabi Ci materiał, ocenić z samego postu jest ciężko, dobrze by było mieć minimum jakieś foty ;)

_________________
Bieganie to coś więcej niż pasja, to styl życia, miłość, oddanie...


DIESEL KOPCI, DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Sob Cze 08, 2013 9:36 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
To póki co musimy poczekać na Axel'a :D

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Nie Cze 09, 2013 3:06 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lis 04, 2010 5:46 pm
Posty: 68
Pojazd: Gilera SMT 70cc,Romet Kadet 60/4M am5 edition!!
Lekko można by zebrać z korbowodu a później polerka całej stopy korbowody i nie powinno go to osłabić a resztę zebrać z karterów ale myślę że nie wystaje to tak dużo żeby trzeba było zbierać materiał z 2 elementów


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Nie Cze 09, 2013 3:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Chyba póki co sobie odpuszczę kombinowanie, bo za duzo w to kasy pójdzie i postaram się o wał na zwykłym nowym korbowodzie od rometów, powinien trochę objeździć a póki co raczej starczy ;P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Cze 12, 2013 7:49 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Korba od zwykłego rometa nie pasuje do charta. Co do szlifowania stopy korbowodu to tam trzeba tylko trochę zebrać. Oszlifujesz lekko nawet kątówką, przelecisz papierem i wystarczy. Co to niby za kombinacje... Prędzej korbę mogło by urwać gdzieś na środku a nie tam :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Cze 12, 2013 2:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Hmm no jeśli tak mówisz, to się jeszcze zastanowię, max co mogę, to ten korbowód za 75zł, ale myślę, ze i tak jest spoko. Co do korby od rometa, dlaczego niby nie, skoro wszystkie wymiary się zgadzają ?

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Cze 12, 2013 8:05 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lis 04, 2010 5:46 pm
Posty: 68
Pojazd: Gilera SMT 70cc,Romet Kadet 60/4M am5 edition!!
Są szersze na stopie korbowodu i jest ta sama sytuacja co z korbą od am6 czyli trzeba szlifować


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Paź 30, 2013 7:52 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Image
Image
Image
Image
Korbowód z tego co pomierzyłem, to został oszlifowany tylko na stopie, główkę mam taką jak była. Będę musiał zebrać trochę z komory korbowej (0,5-1mm), bo gościu uznał, że lepiej to tam zrobić. Koszt samej robocizny- 120zł ;)

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 06, 2013 9:52 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
To ja też coś dodam od siebie. Wał na przeciwwagach simsona, z przetoczonymi czopami, wypolerowana korba od hondy mtx chłodzonej wodą, org lekko skrócony sworzeń z otworem z jakiejś hondy, wypełniacze z korka wklejone na distalu i zalane żywicą, wszystko wyważone na ok 61%:
Image
Image
Image
Image

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Nie Gru 08, 2013 3:19 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1093
Miejscowość: Konin
Wyważałeś czy takie wyważenie uzyskałeś po zlożeniu tego wału :?

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pon Gru 09, 2013 4:51 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Po złożeniu wału, na sworzniu z dużym otworem, chudą korbą, wypełniaczach i lekkim tłoku otrzymałem wyważenie jakieś 53 % na przeciwwagach od 50 ccm co myślę jest dobrym wynikiem i świadczy o dosyć małej masie całego wykorbienia. Musiałem zdjąć 8g z przeciwwag i jeszcze zdejmę trochę z tłoka ale to wtedy gdy robione będą okna pod dolot ok 250 stopni. Ogólnie to najpierw miałem to wiercić ale wiertło wgl nie chciało się tego złapać. Ostatecznie użyłem szlifierki z dużym kamieniem i symetrycznie zebrałem materiał. Przeliczyłem wszystko na wzorach z artykułów Sałka i myślę że będzie git. :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Gru 11, 2013 5:13 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Moment czyli z wału simsona zrobiłeś wał do charta ? Praktycznie tego nie widać bybyło coś kombinowane

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Gru 11, 2013 6:12 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Tak wał jest zrobiony na przeciwwagach DDR od simsona :P .Czopy są podobnej długości, od zapłonu jest nawet dłuższy. Przeróbka polegała na nadspawaniu czopu od strony sprzęgła , wytoczenia stożka i gwintu. Od strony zapłonu można stoczyć czop bądź przetoczyć magneto, ja wybrałem pierwszą opcję. Poza tym trzeba przetoczyć ograniczniki na łożyska przy przeciwwagach aby można było złożyć silnik. Korba jest od hondy mtx 80, pasuje niemal idealnie, 1 mm dłuższa niż w charcie. Przeciwwagi mają większą średnicę więc konieczne jest przerobienie karterów bądź zebranie na średnicy kilka mm z przeciwwag. Ja u siebie mam 1 opcję ale raczej lepiej jest nie ruszać karterów tylko przetoczyć wał.

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Jak połączyć korbowód z wałem

paabson

8

1972

Nie Sty 21, 2007 9:12 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Simson korbowód tuning

Zioom

3

1198

Nie Kwi 20, 2008 10:03 pm

CharcikX Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Korbowód na panewkach

rafik543211

3

1115

Nie Kwi 04, 2010 7:43 am

rafik543211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning a wytrzymalosc korbowodu -pękł mi korbowód...

dzik

14

2372

Wto Gru 27, 2005 2:13 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zbiornik od Mz w charcie

norek23

3

1397

Pon Maj 28, 2007 7:30 pm

Kadziu27 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.070s | 21 Queries | GZIP : Off ]