Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Kwi 25, 2024 11:38 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 10:00 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Jaki sens toczyć tulejkę?! :| :| W charcie seryjnie musi być tulejka, bo korby są z chujowego materiału, przy korbie od am6 było by to kompletnym głupstwem :)
Co do kompletu z allegro, zaleznie od tego co chcesz robić :P Tanio mozna wyrwać ukręcony wał, ale jest to ryzyko, ze bieżnie łozysk są wyjechane, w kazdym razie mozna dobrać dobre łozyska.
Kupując tani zestaw nie mamy pewności co to za łozyska i ile warta jest ta korba, najlepszym rozwiązaniem wydaje się sportowy korbowód Top Racing :F http://allegro.pl/korbowod-top-racing-a ... 31218.html

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 10:27 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Tak jak piszę Patryk82 lepiej od razu kupić markową korbę niż jakiś shit za grosze :D Co do tulejki nie ma to najmniejszego sensu. W takich wałach bieżnie pod łożyska igiełkowe są odpowiednio przygotowane i nie ma prawa się nic stać. Nie można zapominać od podkładkach dystansujących łożysko igiełkowe od tłoka. Trzeba je odpowiednio dobrać i będzie wszystko ok, bez tego łożysko mogło by się szybko posypać i rozwalić połowę silnika.
@Dudu44 Jakiego masz obecnie seta w charcie ?? Ja bym tutaj raczej wpakował korbę z sendy niż z am6. Te 5mm różnicy ułatwią dobór tłoka i nie będzie trzeba zbyt dużo frezować :P Na wał można też zapakować wypełniacze i będzie wszystko ok :P Ja na feriach będę robił remont silnika to zregeneruję wał na korbie z sendy. Materiały na nowego seta już mam więc odpalenie charta 77ccm to tylko kwestia czasu :D

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 10:34 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
Tak ,jak już to z Derbi EBS zastosować korbę+podkładki dystansujące, ten Top Racing będzie w sam raz, nie ma sensu kupować jakiś no name'ów. Jedynie co, to w wale trzeba by ciaśniej spasować łożysko w stopie korby, spawanie jest raczej bez sensu.
Herobrine, co to będzie za cylinder te 77 ccm?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 10:49 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 13, 2011 9:01 pm
Posty: 190
Miejscowość: M-ce ;) [KRA]
Pojazd: Chart '89 & Punto '00
Romet Pegaz '76
Herobrine napisał(a):
Nie można zapominać od podkładkach dystansujących łożysko igiełkowe od tłoka.


To znaczy jakieś dystanse przy sworzniu ? :P bo szczerze to nie widziałem jeszcze z bliska takiej korby ani fabrycznego tłoka z AM6 :F


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 10:51 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
Chodzi o to, że jest luz pomiędzy główką korbowodu a tłokiem, a zatem łożysko igiełkowe mogłoby się swobodnie wysunąć i uszkodzic nam silnik. Podkładki niwelują ten luz i zapobiegaja wysunięciu się łożyska z bieżni.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 11:01 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Korbę z derbi wrzuci się na magnesówkę przejedzie kilka razy i będzie ok :D No właśnie trzeba dobrać b. ciasne pasowanie sworznia do przeciwwag żeby się to jakoś trzymało. Tylko tutaj trzeba uważać żeby nie przesadzić i nie zmiażdżyć przeciwwag na prasie :/ Myślałem żeby te przeciwwagi zahartować tak jak to zrobił Tomek545. Myślę że to może dużo pomóc.
Co do mojego cylindra to będzie to tulejowany set na tłoku z am6 ożebrowaniu ddr, zasilaniach TT powiększonych na maxa. Konfiguracja cyla to 77/4/2/2, jak dorwę więcej kasy to założę membranę i dowiercę jeszcze bost porta. Co do rozrządu to będzie to najprawdopodobniej: wydech na 26mm lub 25 i płuki na 35, może stopniowane do 36mm... jeszcze zobaczę. :P
http://bikepics.com/members/herobrine/p4/ tutaj masz kilka fotek materiałów na tego seta :D
Co do dystansów na sworzniu to jest tak jak napisał Michał217 :D

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 11:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Jeśli chodzi o spawanie Image chyba jakiś sens to ma, skoro wykorzystał to ktoś przy tunie rd350 :] Dystanse tłoka Image w simie ponad pół roku śmigałem w niewiedzy i na szczęście się nie rozsypało, ale to tak jako ciekawostka :F Panowie, a jakby tak trochę zaingerować w kartery (chodzi mi o korbę od am6), tam trochę materiału do stoczenia tez jest w razie czego, na dobrą sprawę koło 5mm :P Wiadomo, cyla stoczyć 3mm i wypadnie dziurka od ssącego, a np. w moim przypadku toczenie z góry odpada, bo głowica dość siądzie i moze nie być przerwy między nią, a pierwszym zebrem :]

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Ostatnio edytowany przez Patryk82, Pią Gru 14, 2012 11:13 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 11:12 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
No nie wiem, mi spawanie tego średnio się widzi, uznałbym to raczej za ostatnie wyjście, jeśli ciasne pasowanie by sienie sprawdziło. Z karterów teoretycznie dałoby radę, ale zauważ, że jeśli masz ożebrowanie cylindra simsona to króciec wypadnie bardzo nisko, tak, że ciężko bedzie przymocować gaźnik, co już teraz nie jest tak proste jak przy oryginalnym cylindrze(pomijając już fakt o wspomnianej przez Ciebie dziurze).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 11:15 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Owszem, ja działam na oryginalnym cylindrze :)

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 11:18 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
To po części masz łatwiej, co do tej dziury trzeba by było coś wymyślić. Spawanie odpada, bo ciężko to będzie wyrównać od środka. Eh, szkoda. że konstruktorzy tego silnika nie wzięli pod uwagę faktu, że ktoś kiedyś będzie chciał osiągnąć więcej tym silnikiem, niż fabryka mu na to pozwoli.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Gru 14, 2012 11:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Chodzi Ci o tą dziurę na ssącym? Przeciez to planowanie załatwiłoby problem :] Dajmy na to korba z am6, tłok z hondy dio i toczymy jedynie 2mm, więc mozna nawet to zrobić bez psucia karterów :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 8:39 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lis 04, 2010 5:46 pm
Posty: 68
Pojazd: Gilera SMT 70cc,Romet Kadet 60/4M am5 edition!!
To już lepiej korba od sendy i oszlifować ją po 0,4mm na stronę na stopie i pasuje a reszta wymiarów identyczna jak przy seryjnej korbie. Najtańsza na allegro kosztuje ok 70zł więc takie ame ceny jak w przypadku korby od am-a. Z wyszlifowaniem wyjdzie trochę drożej ale później nie trzeba się bawić w toczenie i bać się że dziura wypadnie:)
Co do wytrzymałości tej korby to bym się nie bał bo jest o wiele bardziej masywna niż seria i myśle że ta najtańsza spokojnie wytrzyma mocne 70cc:)
Mam w domu korbowód od sendy więc może na wiosnę będę coś działał:)
Co do nowego seta jest możliwość że będzie to jakieś mocne 80cc LC:) albo jakaś 77cc na cylindrze simsona


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 9:38 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
No właśnie nie wiem czemu uparliście się że musi być korba z am6. Podliczając koszty to taniej wyjdzie oszlifować korbę z derbi i dać ewentualną podkładkę pod cylinder niż mocno staczać cylinder i kartery z korbą z am6.
dudu44 Jaką przewidujesz konfigurację tego przyszłego 77ccm ?? :D

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 5:37 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lis 04, 2010 5:46 pm
Posty: 68
Pojazd: Gilera SMT 70cc,Romet Kadet 60/4M am5 edition!!
Raczej 77/4/3 bo to silnik tylko dla zabawy i trochę kasy szkoda na membrany itp.:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 10:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Ja piszę tak ze względu, ze mam w domku ukręcony wał, który dostałem za free :F

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Jak połączyć korbowód z wałem

paabson

8

4315

Nie Sty 21, 2007 9:12 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Simson korbowód tuning

Zioom

3

2890

Nie Kwi 20, 2008 10:03 pm

CharcikX Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Korbowód na panewkach

rafik543211

3

2742

Nie Kwi 04, 2010 7:43 am

rafik543211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning a wytrzymalosc korbowodu -pękł mi korbowód...

dzik

14

5597

Wto Gru 27, 2005 2:13 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zbiornik od Mz w charcie

norek23

3

3115

Pon Maj 28, 2007 7:30 pm

Kadziu27 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 20 Queries | GZIP : Off ]