Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 8:06 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Czw Kwi 12, 2012 6:56 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
w sumie nie wiem ale pewnie tak ....przecież to nie ma dużego znaczenia równo z połówką i tyle...Kątówką pierwsze cienką tarczą ściąć a później tylko podrównać kamieniem albo tarczą z papierem ściernym....skrócenie tego sworznia to będzie chyba najmniejszy problem ....

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Czw Kwi 12, 2012 7:20 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
takie rzeczy się normalnie toczy ;) A rozwiązanie które podałeś jest najgorsze z możliwych...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Kwi 13, 2012 3:45 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
myślałem że o szlifowaniu na szlifierce do płaszczyzn potocznie magnesówce.. to by było pieprzenia się z tym 3.5mm...

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Nie Kwi 15, 2012 11:37 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Chyba najlepiej będzie stoczyć ....

A jak z wyważaniem wału ?? taak Czytałem trochę w artykułach T.Sałka w ŚM i to chyba da się zrobić tylko trzeba by się dowiedzieć jakie jest procentowe wyważenie oryginalnego wału w charcie...Na pewno można manipulować na tłoku trochę i też odchudzać korbę albo nawiercać otwory na przeciwwagach.Wiecie może jaka jest waga oryginalnego korbowodu w charcie ??.Wtedy można by było się pobawić trochę na kłach np na tokarce i to wyliczyć z wzorów w artykule.W każdym razie to jest do zrobienia tylko musiałbym sobie sprawić elektroniczną wagę jubilerską żeby było to w miarę dokładnie zrobione.Oczywiście jeśli inżynierzy z romet-u dobrze zaprojektowali wał to nie powinno być problemu.Do tego przy okazji wypełniacze na wał i mamy jakąś podstawę do tuningu po którym silnik od razu się nie rozleci.Jak do tego włoży się firmowe łożyska np skf c3 to na pewno długo pojeździ bez awarii. ;-)

Linki do artykułu o wyważaniu wału :
http://bikepics.com/pictures/2384107/ cz1
http://bikepics.com/pictures/2384112/ cz2

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Wto Lip 03, 2012 11:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
No i jak, zrobił ktoś coś z tym? :>

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Lip 04, 2012 10:08 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Ja jak na razie tego na pewno nie zrobię bo nie mam kasy.. a pewnie z 200 zł trzeba było by na to wydać. Myślę że w zimie coś więcej o tym pomyślę.Jak na razie mój cylinder czeka na nad spawanie, dorobienie dodatkowych dwóch płuków i jeszcze muszę zapłacić koledze za pospawanie stożków od spawaka. Zacznę coś więcej nad tym myśleć jak posypie się mój nie oryginalny wał. Pisałem ostatnio z pewnym gościem z konkurencyjnego forum o simsonach i on miał charta i udało mu się zajechać trzy wały zmd od charta na cylku po korekcie i spawaku ojapier Czy to prawda że w charcie łatwo przestawiają się przeciwwagi ??Zastanawia mnie też to czy dolny sworzeń z derbi będzie pasował do oryginalnych połówek charta bo jak będzie zbyt mało "ciasne" pasowanie sworznia do przeciwwag to będzie się on przestawiał...

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Lip 04, 2012 10:40 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Też słyszałem o przestawianiu się na czopie, sam mam doczynienia z tym zjawiskiem, ale na tajwańskich, chińskich, czy uj wie jakich wałach, oby dwa po 3 miesiącach jazdy padły na serii...

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Lip 04, 2012 12:04 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Właśnie chodzi o to żeby sworzeń był dobrze spasowany z połówkami żeby się to nie przestawiało bo wał wtedy łapie bicie i nie nadaje się do użytku. Myślałem też aby zabezpieczyć spawem ... trochę nie profesjonalne... ale może to pomóc taak .Yazimoo tak zrobił z chyba tajwańskim wałem przed sprzedażą swojego charta ;>

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Lip 04, 2012 4:36 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Co do spawu na sworzniu, może i brzmi to nieprofesjonalnie, ale ja na takim wale, który mi się w Charcie kiedyś przestawił - spokojnie potem jeździłem. Więc niech to wygląda, jak wygląda, ale zdaje to egzamin. Także masz już dwie osoby, które takiego czegoś próbowały ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Śro Lip 04, 2012 5:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
W sumie, to trzy- adaś :) Przy 70/6 nowy wał zmd mu przestawiało, pospawane miał tigiem ponoć : http://www.bikepics.com/pictures/1546286/

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Czw Lip 05, 2012 7:25 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lis 04, 2010 5:46 pm
Posty: 68
Pojazd: Gilera SMT 70cc,Romet Kadet 60/4M am5 edition!!
Też miałem spawany wał i wszystko chodziło.Ja w swojej 70cc zajechałem bodajże 4 wały.Teraz mam korbowód od am5 bo bratu pękł wał właśnie w tym silniku a korbowód w bdb stanie więc będę coś próbował działać.Jeśli uda mi się to zrobić to będzie do tego wysoko strojone 70/4/3 i sprawdzę ile takie coś wytrzyma bez oszczędzania:D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Czw Lip 05, 2012 11:38 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
A jak z wymiarami tego korbowodu z am5 ??W sumie to powinny być podobne jak w am6 bo jest to silnik nieco starszy i nie różni się chyba wiele od swojego następcy...

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Czw Lip 05, 2012 11:42 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Tylko skrzynią (5b, a 6b) :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Czw Lip 05, 2012 11:54 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Czyli jak dudu44 będzie robił to hardcore'owe 70/4/3 to zapewne na cylku sima więc wystarczy stoczyć cylinder od dołu te kilka mm i wszystko powinno pasować bez większych kombinacji taak Tylko przydało by się odchudzić i wypolerować tą korbę tak aby miała podobną wagę jak chartowska żeby silnik nie miał dużych wibracji. :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Korbowód z AM6 w charcie
PostWysłany: Pią Lip 06, 2012 6:03 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lis 04, 2010 5:46 pm
Posty: 68
Pojazd: Gilera SMT 70cc,Romet Kadet 60/4M am5 edition!!
To będzie tylko i wyłącznie wersja testowa więc raczej do takich rzeczy nie będę przywiązywał dużej wagi.


Po pomierzeniu cylindra wyszło że ciężko będzie stoczyć go o 3mm także jeśli będę robił na tym korbowodzie to będzie to pojemność tylko 60ccm:(


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Jak połączyć korbowód z wałem

paabson

8

4302

Nie Sty 21, 2007 9:12 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Simson korbowód tuning

Zioom

3

2882

Nie Kwi 20, 2008 10:03 pm

CharcikX Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Korbowód na panewkach

rafik543211

3

2733

Nie Kwi 04, 2010 7:43 am

rafik543211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning a wytrzymalosc korbowodu -pękł mi korbowód...

dzik

14

5577

Wto Gru 27, 2005 2:13 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zbiornik od Mz w charcie

norek23

3

3106

Pon Maj 28, 2007 7:30 pm

Kadziu27 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 22 Queries | GZIP : Off ]