Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Kwi 16, 2024 7:38 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Kształt komory spalania, wpływ na pracę silnika?
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 10:54 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Elo, piszę, bo ciekawi mnie ta kwestia, póki co nie mam jak tego sprawdzić, bo nie mam jak dokończyć 50/4. Mianowicie rozchodzi się o kształt głowicy po toczeniu, w porównaniu np. do tej z simsona wygląda dziwnie, komora spalania w simsonowskiej jest wąska i dość głęboka, w mojej jest to zrobione bardziej na płasko:
Image Image dla porównania :P
Po zatkaniu otworu na świecę pomierzyłem pojemności obu głowic, moja ma nawet trochę więcej, niz ta z simsona, więc stopień spręzania nie powinien być zły (chyba tak to się określa) :)
Czy taki kształt moze jakoś negatywnie wpływać na pracę?

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kształt komory spalania, wpływ na pracę silnika?
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 11:36 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Większa objętość komory daje Ci mniejszy stopień sprężania. Im mniejsza objętość komory to większe ciśnienie.

Moim zdaniem ta Simsona lepiej będzie koncentrować mieszankę wokół świecy i może to dawać lepsze spalanie. To jest taka moja własna teoria więc wiesz lokurva

Ale nawet gdybyś chciał przerabiać komorę to będziesz musiał usunąć trochę materiału co w efekcie zwiększy Ci objętość i da mniejsze sprężanie. Więc chyba tutaj nic nie usprawnisz :F

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kształt komory spalania, wpływ na pracę silnika?
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 3:27 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Stopień sprężania będzie stały, zmienisz zaś ciśnienie sprężania. Kształt komory dobiera się tak, aby rozprężające się gazy naciskały na jak największą powierzchnie tłoka. Dlatego zmieniając tłoki czy głowice na te z innych silników trzeba się liczyć z ich kształtem, aby nie zmniejszyć takową operacją osiągów silnika. Silnik simsona ma wypukłe denko, wiec gazy mają pierw trafić w środek tłoka a później rozejść się na boki naciskając jak najlepiej na tłok. Inaczej się gazu będą rozchodziły przy komorze spalania z dużym kątem jej ścianek, bo będzie tylko nacisk na końcówkę tłoka a także na tuleję cylindrową. Podczas suwu sprężania też jest ważne, aby jak największy ładunek mieszanki zebrał się nad świecą, więc jeżeli już przerabiamy głowicę, to kierujmy się tymi jak zaprojektowali to konstruktorzy simsona. Taka sama sprawa ma się w silniku 223, gdzie dając głowicę z innego moplika, ze świecą po środku nieświadomie pogarszamy spalanie jak i jest gorszy nacisk gazów na tłok.
Pozdro..


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kształt komory spalania, wpływ na pracę silnika?
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 4:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Czyli mam rozumieć, ze w przypadku tej przetoczonej głowicy silnik będzie miał większą tendencję do przegrzewania się, albo nawet zatarcia? Współpracować to będzie z tłokiem podobnym do simsona, denko ok. 2,5mm. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie seryjnie w charcie (czy innych dezametach) głowica nie ma takiego znacznego wgłębienia jak to jest np. w simsonie, bo tłok ma denko 5mm, ale w tym przypadku mieszanka tez się zbiera nie tak centralnie, tylko po całej płaszczyźnie tłoka, czyli jednak jakoś to działa :>

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kształt komory spalania, wpływ na pracę silnika?
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 4:55 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Działać, działa, ale porównaj osiągi obydwu silników jak i ich efektywność.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kształt komory spalania, wpływ na pracę silnika?
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 5:01 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
No właśnie, dobrze wiedzieć, ze taki to ma wpływ, dzięki wielkie <piwo>

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kształt komory spalania, wpływ na pracę silnika?
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 5:04 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
plusminus napisał(a):
Stopień sprężania będzie stały, zmienisz zaś ciśnienie sprężania. Kształt komory dobiera się tak, aby rozprężające się gazy naciskały na jak największą powierzchnie tłoka. Dlatego zmieniając tłoki czy głowice na te z innych silników trzeba się liczyć z ich kształtem, aby nie zmniejszyć takową operacją osiągów silnika. Silnik simsona ma wypukłe denko, wiec gazy mają pierw trafić w środek tłoka a później rozejść się na boki naciskając jak najlepiej na tłok. Inaczej się gazu będą rozchodziły przy komorze spalania z dużym kątem jej ścianek, bo będzie tylko nacisk na końcówkę tłoka a także na tuleję cylindrową. Podczas suwu sprężania też jest ważne, aby jak największy ładunek mieszanki zebrał się nad świecą, więc jeżeli już przerabiamy głowicę, to kierujmy się tymi jak zaprojektowali to konstruktorzy simsona. Taka sama sprawa ma się w silniku 223, gdzie dając głowicę z innego moplika, ze świecą po środku nieświadomie pogarszamy spalanie jak i jest gorszy nacisk gazów na tłok.
Pozdro..


No dobra żle się określiłem, z tym stopniem sprężania. Ale przecież nie wszystkie tłoki są wypukłe, wcale nie wydaje mi się żeby rozwiązania konstrukcyjne z Simsona były wzorem do naśladowania. Stosuje się przecież tłoki z wklęsłym denkiem i raczej odchodzi się od wypukłego na rzecz płaskiego

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Kształt komory spalania, wpływ na pracę silnika?
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 5:06 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Ja wcale nie napisałem, ze komora spalania jest wzorem dla innych silników, tylko, ze owa komora spalania jest odpowiednia dla konstrukcji tego silnika. Podałem niżej przykład silnika 223, gdzie jest całkiem inna komora spalania spowodowana inną konstrukcją silnika.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning silnika

Kamis

14

8517

Pon Gru 19, 2005 5:22 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Polerka silnika

Arkadius3

1

2741

Wto Lis 22, 2005 5:18 pm

marcinpc Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika 019

Wołodja

7

5425

Sob Sty 07, 2006 8:50 am

kuba848 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Czyszczenie silnika i kół

jons14

2

3159

Nie Mar 19, 2006 8:50 pm

Igor Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Przełożenie Silnika.

Dino92

11

4514

Czw Lut 22, 2007 7:14 pm

miki1002 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 21 Queries | GZIP : Off ]