Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Kwi 25, 2024 9:34 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 188 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: membrana gaźnika
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 2:58 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
A więc zainspirowany tym tematem tym tematem postanowiłem zrobić sobie taką membrane ale w jkakiś prostszy sposób. Troche pogłówkowałem no i dało rady :) W sumie zajęło mi to kilka godzin ale wygląda na to ze sie opłacało :) Budowa jest bardzo prosta i nie wymaga jakiejkolwiek przeróbki cylindra. Wkłada się to zamiast uszczelki pog kruciec ale i tak trzeba sylikonem zalatac :)

Te dwie płytki zrobione są z laminatu a to czarne to kawałek dętki. Wszystko w 100% zdaje egzamin. Niestety chwilowo nie mam baku wiec nie moge powiedzieć jak będize to działać na drodze, ale podpiąłem benzynę z małej buteleczki i odpaliłem motor w garażu.

Pierwsze co zauważyłem to znacznie większe obroty maxymalne :) a co do mocy to napewno jej nie ubyło bo palił gume na betonie jak szalony.

Ktoś mi teraz pewnie powie ze przez tą płytkę z dwoma otworami zmniejszyłem przepływ mieszanki paliwowo powietrznej i zrobięlm dodatkową pzreszkode na jej drodze... Odrazu odpowiem ze stosując membrane jak w temacie podanym wyzej tez wprowadzay dodatkową przeszkodę na drodze mieszanki, a co do otworów to ich powierzchnia jest naprawdę niewiele mniejsza niż powierzchnia wylotu krućca. W każdym razei spadek mocy spowodowany pzreszkoda jest znacznie mniejszy niż jej przyrost zyskany dizęki działaniu mębrany tak ze w końcu i tak wyszło na + <jupi>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 3:03 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus, ciekawy patent... Pytam się za apollana :P... Czy można dodać do poradnika? :D

P.S. jak dorwie jakiś silnik jawki (mój) to to zrobię.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 3:06 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
=XawiD=, narazie nie dodawać nigdzie :) Najpierw musze to na drodze przetestować wtedy bedę dokładnie wiedział ile to daje :) a jak już przetestuje to dokładnei opisze jak to wykonać.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 3:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
No to się wstrzymamy... Tylko sprawdzaj szybko :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 3:18 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Bak powinieneim mieć już dziś wieczorem, najpóźniej jutro. A i jeszce zapomniałem dodać ze test przeprowadziłem na mieszance ropy z benzyną bo pomyliłem sobie najpierw butelki i zalałem do gaźnika rope zamiast benzyny :| i jakies 15 min sie zastanawiałem czemu nie chce zapalić :D Jak sie kapłem to przedmuchałem gaźnik, przepłukałem troche,ale i tak całekj ropy nie udało mi sie pozbyc więc wyszła mi taka mieszanka... zakopciłem cału garaż :D Może na czystej benzynie (tzn mieszance z olejem oczywiście) będzie inaczej pracował.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 3:57 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Pytanie tylko czy guma dętki jest odporna na działanie benzyny. Wydaje mi się ,że nie. Kiedyś dorobiłem z dętki uszczelkę do kranika i po paru dniach się "rozlazła".

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 5:22 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lip 25, 2006 9:25 am
Posty: 395
Miejscowość: Pelplin
I czy na wysokie temperatury trzeba poszukać jakiegoś innego rozwiązania :/

_________________
[center]Moj Ogar - Kliknij[/center]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 5:46 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Scorpio, co do wysokiej temperatury to nie ma problemu bo między gumą a cylindrem jest podkładka z laminatu a on jest dobrym izolatorem. Dzięki temu kruciec też nie będzie się nagrzewał a co za tym idzie mieszanka tez.

Co do benzyny to faktycznie guma może sie rozciągnąć... Ale co może być innego, elastycznego co można by tam użyć? Spróbuje jeszce w takim razie zrobić taki placek z czerwonego sylikonu. On jest odporny na działanie benzyny, a ma prawie takie same właściwości po zastygnięciu. Może coś z tego będzie.

A jak i to nie wypali to spróbuje klapki zrobic z lamonatu i na sprężynkach zamontować, tak żeby się tylko wdół otwierało :) Tylko ze to jeszce wiecej roboty...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 7:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
chcecie pwoeidzeć żę te 3 elementy są taką pseudo membraną ?

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 7:20 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Conqeror, dokładnie tak :D A co najważniejsze zachowują sie jak prawdziwa membrana :] Przynajmniej narazie, zobacze co bedzie jak benzyna podziała troche na dętkę... Ale plaster czerwonego sylikonu już schnie.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 7:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
no jestem ciekawy . W normalnej membranie są blaszki . Widzałem taką na własne oczy , ale są dość duze . Tutaj zrobiłeś małe . Mówisz że mocny był ?? Jaką masz żębatke z przodu

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 8:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 4:28 pm
Posty: 618
Miejscowość: WaWa
co robi ta membrana, czemu dzięki niej wzrasta moc?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 8:31 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
hmmm trudno powiedziec... czy to w ogole pod membrane podchodzi... jak obetniesz tlok tak zeby kanal byl caly czas otwarty to mozna to uznac za membrane ;)
ale pomysl sie liczy ;]

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 8:50 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Vorbis membrana zapobiega cofaniu sie mieszanki ze skrzyni korbowej do gaźnika. Dzięki temu rośnie ciśnienie wstępnego sprężania w skrzyni korbowej.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 8:58 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
No i po robocie :) Przejechałem sie ok 4 km i guma naciagła sie jak balon... :-( Trzeba będize pomyśleć nad innym rozwiązaniem...

Z począdku czuć było mocy :) O wiele lepiej się zbierał, ale wzrostu prędkości nie wyczułem. Gume na asfalcie palił na zimnym silniku.

Conqeror, z przodu zębatkę mam na 13z. a powiedz mi jeszce o tej membranie którą widziałeś? JAk te blaszki były zamocowane? Były jakieś sprężynki które ją domykały, czy zamykała sie samoczynnie jak tłok wypychał mieszanke? A co do wielkości to Ty widziałeś dużą membranę bo pewnei do jakiegoś duzego motoru, tutaj chośby blaszki miały pół metra to nic nie pomoże bo i tak kruciec jest tzw wąskim gardłem i nie pusci wiecej niż sam ma przekroju.

vorbis, Membrana to taki zawór który puszcza tylko w jedną stronę. Puszzca mieszankę paliwowo powietrzną do cylindra, ale kiedy tłok się cofa część tej mieszanki jest spowrotem wypychana do gaźnika. Membrana w tym momencie się zamyka i cala mieszanka zostaje w skrzyni korbowej i to pod większym ciśnieniem.

garry1, Po kiego grzyba miał by kto obcinać tlok?? Jakoś w tym temacie który podałem w pierwszym poście nikt nic nei mówi o obcinaniu tłoka. A zasada działania tamtej membrany, jak i tej( do czasu :) ) była taka sama.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 188 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Membrana w 027

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 11, 12, 13 ]

MVVS

193

85116

Czw Lut 03, 2011 7:42 pm

Sosek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Co to membrana ?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Damianooosik

34

39499

Wto Sie 07, 2012 9:38 pm

Artur1983 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 50/4/3+membrana+g20

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

kubagliw

21

10304

Śro Paź 20, 2010 5:03 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 50/4 + membrana itp.. w 223

Sopel234

14

6154

Wto Lut 21, 2012 8:36 am

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Membrana inaczej

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

R-Man

19

10451

Nie Maj 25, 2008 8:14 pm

Z3US Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 20 Queries | GZIP : Off ]