Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Mar 29, 2024 12:18 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 10:13 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 5:42 pm
Posty: 270
Miejscowość: Kozy
Pojazd: Ogar 200
Suzuki rg 80 :)
witajcie zamierzam przerobić swojego ogara na lc + turbo (wiem że niezbyt dobre rozwiązanie przy 2t ale zobaczymy co będzie)

cylinder do zakupu nie wiem jeszcze jaki podajcie propozycję (zakupiłem cylindry lecz sprzedający się pomylił i zakup anulowano)

membrana będzie zastosowana najprawdopodobniej z dt 80 mx zasilanie będzie od skrzyni

gaźnik z dt 80 mx (gardziel 19) jak uda mi się skompletować to będzie z rg 80 (gardziel 22)

pompa płynu chłodzącego będzie elektryczna

i pytania do was w sprawie turbo (mniej więcej wiem jak zamontować) czy potrzebny będzie zawór wydechowy w kolanku

moje przeróbki głównie kieruję w stronę silnika (rama taka jak była jedynie zmieniłem zawieszenie przód tył od rometa charta)

i bardzo bym prosił o jakieś przydatne rady odnośnie przeróbki

i chciałbym zaznaczyć że lc na pewno robię jedynie nadal zastanawiam się nad turbo


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 2:12 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 19, 2010 1:10 pm
Posty: 145
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Komar 2351 z silnikiem Charta
ETZ 150
Zawór wydechowy masz na myśli coś na zasadzie membrany? Nie wiem jak to zrobisz, ani z czego to zrobisz żeby ci tego nie wypaliło. Jeśli już chcesz to turbo to za dyfuzorem a nie na kolanku, to chyba oczywiste (cofanie się mieszanki i te sprawy). Ktoś na forum już próbował niby turbo w charcie i twierdzi że to działało, ale udokumentowane to nie jest, żadnego filmu nie ma, więc nie wiem jak to rzeczywiście było (ślonzok/djdanielo). W każdym razie życzę powodzenia i polecam przemyśleć całość czy warto <spoko>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 2:43 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 16, 2012 3:29 pm
Posty: 124
Pojazd: c
Turbo w silniku 2T niema zbyt wielkiego prawa bytu ze względu na to iż ciśnienie przez nie wytwarzane będzi z jednej strony pomagać, a z drugiej szkodzić...a konkretnie to będzie owocowało to zwiększeniem ciśnienia w komorze korbowej, ale również będzie wypychało dużo większe ilości mieszanki do wydechu, więc smarowanie głodzi będzie gorsze i spalane będzie zarazem mniejsza ilość mieszanki, bo napewno cała mieszanka wyżucona do wydechu już nie wruci do komory spalania ;)
Jak masz zamiar eksperymentować z turbo w 2T, to może najpierw zamontuj jakies do seryjnego silnika i zbadaj czy będzie coskolwiek na +, a potem dopiero rozważaj założenie tego do zmodzonego silnika ;)
Sam pomysł robienia lc w silniku uważam za dobry, bo będzie on napewo lepiej chłodzony, jednak albo pompa mechaniczna, albo pompa elektryczna, lecz ze zmianą obrotów pod wpływem impulsów z zapłonu, bo inaczej na wysokich chłodziwo będzie krązyło tak samo szybka jak na niskich obrotach, co może objawiać się niedostatecznym chłodzeniem silnika.
Pozdro i powodzonka w modzeniu jawencji :D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 2:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Jeśli turbo to elektryczne, zamontowane pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 5:39 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
W silniku am6, którym pobijano rekord świata w prędkości 50ccm była mała turbinka więc coś w tym jest :P Pozostaje kwestia znalezienia tak małej turbiny aby w ogóle spaliny dały radę ją napędzić i zastosowanie odpowiedniego wydechu w takim kształcie aby dyfuzor od razu spotykał się z turbiną.
http://www.elsberg-tuning.dk/images/buddfab4.jpg

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Ostatnio edytowany przez Herobrine, Wto Sty 15, 2013 8:46 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 10:04 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 5:42 pm
Posty: 270
Miejscowość: Kozy
Pojazd: Ogar 200
Suzuki rg 80 :)
o tym najszybszym 50 ccm słyszałem może zrobię coś na wzór tego

cylinder najprawdopodobniej będzie z am6 50ccm

zastanawiam się jeszcze nad wałem czy dać może z czegoś innego (na razie z w planach)

janusz94 raczej najpierw zmodzę silnik zobaczę jak chodzi i jak co dam turbo (jak coś to mogę sobie skołować jakiś inny silnik i na serii spróbować)

turbo mogę sobie na szrocie kupić za 100 zł :F ale jednak tą kasę zostawię na moda


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 10:13 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Jak cyl z am6 to tylko tulejowanie bo okna za wysoko pod silnik jawki. Bo tam jest mniejszy skok i np wydechowe jest coś w okolicach 22-23mm. Najlepiej dorwać jakiegoś zatartego aluminiowego cyla bo trudno jest spasować tuleję z żeliwem i w ogóle to obrabiać. Turbinka musi być malutka żeby w ogóle spaliny dały radę ją napędzić :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 10:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 5:42 pm
Posty: 270
Miejscowość: Kozy
Pojazd: Ogar 200
Suzuki rg 80 :)
czyli jaki cyl byś polecał ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 10:35 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
No po prostu jakiegoś aluminiowego cyla chłodzonego cieczą od jakiegoś am6 czy np sendy albo rv4, wtedy nie musiałbyś tulejować tylko skorygować kanały zasilające bo skok ten sam:P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 6:17 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 5:42 pm
Posty: 270
Miejscowość: Kozy
Pojazd: Ogar 200
Suzuki rg 80 :)
plany co kupić :
-silnik do jawki
-cylinder kpl. (jak nie znajdę jakiegoś innego dobrego to najprawdopodobniej będzie to od am6, derbi lub inny)
-inny korbowód albo wał
-chłodzenie mechaniczne
-zapłon tyrystorowy albo cdi

co zrobić :
-zrobić z wałem tzn. kupiony i dopasowany korbowód (tak aby miał jak najmniej miejsca pomiędzy połówkami wału) lub zabrać inny wał i go dopasować
-co idzie z dopasowaniem wału (oryginalnego z innym korbowodem i dopasowanego) napawać komorę korbową dla lepszej kompresji dla płóków
-dopasować cyl
-zamontować chłodzenie mechaniczne


to na razie tyle


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 8:01 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Prosto to napisać, przyjdzie Ci przymierzyć cyl i Ci się odwidzi, a do tego pompa wody, wał..

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 8:56 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
W ogóle żeby takiego seta wykonać trzeba mieć sporą wiedzę i kasę przewyższającą wartość kilku jawek ... i to nie jest takie proste że kupię cylinder, roztocze kartery i gotowe. Trzeba wszystko spasować przemyśleć i nie zrobisz tego w jeden dzień. Musisz ocenić czy dysponujesz odpowiednią kasą (1k zł na pewno pójdzie) i wiedzą bo było dużo takich napalonych na tuning, których to przerosło... Chcę Cię tylko przestrzec przed tym abyś nie utopił dużej kasy a moto nawet nie jeździło. :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 9:23 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 5:42 pm
Posty: 270
Miejscowość: Kozy
Pojazd: Ogar 200
Suzuki rg 80 :)
o kosztach i całej reszcie wiem dobrze ale zobaczymy jak z tym wyjdzie na razie są plany które idą powoli

co do kosztów szukam aby nie wywalić nie wiadomo jakiej kasy w to (cię cie kosztów ale bez przesady) temu mogłem kupić kpl cylek tłok i głowica od am6 za 50 zł i się nad tym zastanawiam, najwięcej mnie wyniesie napawanie alu zapewne

Patryk82 nie ja po prostu lubię się z tym bawić takk

co do lc na razie na pompie elektrycznej jak będzie zrobione z cylem chłodzenie mechaniczne od wału z strony sprzęgła dopiero w planie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pią Sty 18, 2013 10:36 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1093
Miejscowość: Konin
Na Twoim miejscu szukał bym cyla od minarelli horizontal, ma króciec do cieczy na dole, am6 ma przez blok silnika chłodzenie a to już problemowe rozwiązanie do wykonania w karterach jawki ;)

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: modyfikacja ogara (LC) + turbo
PostWysłany: Pią Sty 18, 2013 10:38 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 5:42 pm
Posty: 270
Miejscowość: Kozy
Pojazd: Ogar 200
Suzuki rg 80 :)
na razie poszukuję cyla od hondy mbx ma wejście na membranę w cylku nie wiem jak z chłodzeniem

mogę kupić cylek od minarelli 70ccm do szlifu za 50 zł z głowicą też się nad tym zastanawiam

a i też nad tym cylkiem się zastanowię


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Modyfikacja dzwigni zmiany biegów

robert1059

5

2920

Śro Kwi 03, 2013 4:52 pm

robert1059 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów małe turbo

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

biohack

35

11426

Śro Lut 07, 2007 8:01 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Projekt turbo

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Grzesiek12

16

7309

Sob Sty 19, 2008 2:41 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 027 Turbo, set 65/5/2 LC membrana do skrzyni k. 15k RPM

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

ślonzok

54

19088

Pon Kwi 25, 2011 10:29 am

ślonzok Zobacz ostatni post

Brak nowych postów CZy do ramy z ogara 205 da sie włozycc silnik z ogara 200??

Kseon

7

4208

Nie Gru 25, 2005 9:45 am

Kseon Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.061s | 20 Queries | GZIP : Off ]